Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maeve schreef:Jemig, ik zou het echt heel vervelend voor je vinden maar eigenlijk vind ik(en ik denk velen met mij) dat 130 kilo gewoon veel te zwaar is om op een paard te gaan zitten. Dat betekent niet dat je dik bent of dat je er iets aan kunt doen (dat weet ik namelijk niet) maar het is nogal een belasting voor een paard!!! En al helemaal voor die (over het algemeen) kleine westernpaardjes!! Ik hoop dat je iets vind, maar misschien kun je proberen om, als het even kan, wat gewicht te verliezen?
Een paard in vierkantsmodel, dus met een relatief korte rug (denk bijvoorbeeld aan AV/PRE paarden(vierkantsmodel) en KWPN (rechthoekmodel) kan veel meer dragen dan het paard met dezelfde stokmaat en beenformaat. Ook de omvang van de pijp bepaald hoeveel een paard kan dragen. Daarnaast natuurlijk de stokmaat, maar dat is zeker niet zaligmakend. Dus om nu te zeggen dat er géén paarden bestaan die deze jongen kunnen dragen, dat is veel te kort door de bocht.
. Dan moet het ook nog kwa karakter en ervaring een beetje bij je passen. Dat lijkt me al een aardige lijst op zich
. En dan ook nog western gereden, volgens mij is een western gereden bijrijdpaard vinden sowieso al een uitdaging want zo dik zijn de western rijders toch nog niet gezaaid in nederland
. Eerlijk gezegd denk ik dat je wel haast een paard moet kopen om dit te vinden
.
.