Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

. Eef_Bam schreef:Ik spoel mijn paard zijn benen na elke dag na de training/wedstrijd af met zo koud mogelijk water (mits daar gelegenheid voor is), en na een cross smeer ik daarna ook nog zijn benen in met icetight, een koelende klei, als ze daar een peesblessure van zouden krijgen had die van mij er allang een gehad.

petitparis schreef:@ beatje, dat vind ik toch ook een sterk verhaal. Hier worden de vluchters hun benen al jaren gekoeld met ijskoud water na het snelwerk en nog nooit een peesblessure hierdoor...
Maar ja, altijd eerst goed uitstappen hé
hennydehart schreef:@ Beatje daar heb ik ook nog nooit van gehoord! Er stond zels eens in de paard en sport dat het Olympisch eventingteam koelt met water met daarin ijs. Dus echt ijswater. Schijnt een hele lange studie op geweest te zijn en het schijnt juist WEL goed te zijn voor spieren en pezen.

_Sim_ schreef:hennydehart schreef:@ Beatje daar heb ik ook nog nooit van gehoord! Er stond zels eens in de paard en sport dat het Olympisch eventingteam koelt met water met daarin ijs. Dus echt ijswater. Schijnt een hele lange studie op geweest te zijn en het schijnt juist WEL goed te zijn voor spieren en pezen.
Maar dat was wel onder heel andere omstandigheden dan hier: nl een veel hogere luchtvochtigheidsgraad.