[WN] Gaan er mensen naar de WRAN ALV ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sliding

Gaan er mensen naar de WRAN ALV ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 14:55

Zoals de hierboven staat, gaan er nog mensen naar de algemene leden vergadering van de W.R.A.N ?
Deze is morgen om 13.00 uur in Hilversum.

Het is je kans om alle vragen te stellen over bijv de komende NK of de afgelopen NK, organisatie, regeling extra clinics. Alles wat de dwars zit of wat je je zelf afvraagt.

Beter op de alv dan op bokt waar je vele meningen hoort en niet weet of de antwoorden eerlijk en goed bedoelt zijn gegeven of uit een (negatieve) mening (hoe dan ook gevormd :) ).

Hier kun je ook jouw mening geven over zaken en je stem geven als dit nodig is.

Dus ik zou zeggen " kom ", zodat je later ook mee kunt praten over de beslissingen die genomen zijn, omdat je er zelf bij was.

hobbelheks

Re: Gaan er mensen naar de WRAN ALV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 19:35

Aangezien de mening van de leden toch niet serieus genomen wordt bij de WRAN, mening nav een ALV een aantal jaar terug steek ik mijn energie en vrije tijd daar niet meer in. :n

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 19:46

Nope ik ga niet. Ben vergeten mijn lidmaatschap op te zeggen, maar dat ritje naar Hilversum bespaar ik me. Is verdorie half NL door waar je maar 120 mag (richting Apeldoorn kon ik nog gas geven op de Duitse Autobahn :D ).
Daarbij moet ik Susan ergens wel gelijk geven. IPV de leden nu echt eens te horen en te vragen wat ze willen, blijven ze maar doorgaan op de manier zoals het nu gaat. Er wordt niet geluisterd naar de leden die al jaren dingen aandragen (zoals je zelf vorig jaar ook al gemerkt hebt). Dus geef ook ik het op.
Daarbij ik ga niet meer naar het NK, dus heeft voor mij een lidmaatschap geen meerwaarde meer. Die paar euro per start extra op de gewone wedstrijden weegt niet op tegen een lidmaatschap. En er wordt niks gedaan/georganiseert voor de niet-jeugdleden. Ik vind em wel prima zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 19:47

hobbelheks schreef:
Aangezien de mening van de leden toch niet serieus genomen wordt bij de WRAN, mening nav een ALV een aantal jaar terug steek ik mijn energie en vrije tijd daar niet meer in. :n

Dit dus. Ondanks dat ik de WRAN een goede vereniging vind, heb ik mijn lidmaatschap al enkele jaren terug opgezegd. Misschien komt het ooit nog eens goed met die club, maar voorlopig niet. Achja, de leden zijn ongetwijfeld tevreden met hun bestuur :)

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 20:05

Ik moet helaas toegeven, dat ik inderdaad hetzelfde ervaar de laatste tijd. :\
Maar wij gaan toch heen om dit aan het bestuur te laten horen.(of ze het nu horen willen of niet <<) )

Ik vind erg dat het "vereniging gevoel" verdwijnt en dat is heel jammer.
(Als het er al was en ik het nu pas ontdek van niet >;) )

Maar als je niet gaat heb je helemaal geen invloed meer. :)

jelson

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 20:08

We komen jullie gezelschap houden, we hebben n bussie geroggeld en maken er n gezellig reisje van. :D

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 20:11

wij gaan gezellig in een busje he jelson!!! we maken er een leuk daggie van!!!

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 21:46

He gelukkig, was al bang dat we er bijna alleen zouden zitten. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 21:59

Nee, die ALV heb ik een paar jaar geleden opgegeven toen bleek dat het bestuur totáál niet meer geïnteresseerd was in vragen en meningen van de leden. "Daar was geen tijd voor". En ik maar denken dat een ALV juist uitgerekend DE tijd was...

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 01:02

sliding schreef:
He gelukkig, was al bang dat we er bijna alleen zouden zitten. :D

wij zijn met 9 man }>

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 01:18

nop, ik ga ook niet
ben verschillende jaren wel geweest maar het is een hele onderneming voor het aanhoren van wat het bestuur al besloten heeft
dat lees ik dan net zo makkelijk op internet
ik geloof niet dat de WRAN nog een blaadje heeft want dat krijg ik al in geen jaren meer

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 09:35

ik ga wel, ik rij met Cowboyberend en jelson mee. ben wel benieuwd wat ze al besloten hebben.

stiekem hoop ik dat het ooit nog goed komt met de WRAN (als ze die verrekte KNHS maar los laten) dus ik als lid doe een gooi en geef mijn mening.

ook al ben ik geen prater in grote groepen. maar zo te lezen bestaat de opkomst uit 9 personen.

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 19:55

Weer terug.
Nou de meningen zijn wel gegeven. }> :=
Of het echt over gekomen is dat is een tweede. 8-)

jelson

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 20:55

Hier ook weer thuis gekomen, was n fijn reisje in de bus :)
Volgens mij ook wel een aardige opkomst daar in hilversum, en de meningen waren er idd,
ben wel erg benieuwd of er iets uitkomt :j

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 20:56

dat vraag ik me ook af sliding! maar we hebben een erg leuk dagje gehad ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 20:57

Ze dronken een glas, ze deden een plas en alles bleef zoals het was.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:02

_O-

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:50

Paintless schreef:
ik ga wel, ik rij met Cowboyberend en jelson mee. ben wel benieuwd wat ze al besloten hebben.

stiekem hoop ik dat het ooit nog goed komt met de WRAN (als ze die verrekte KNHS maar los laten) dus ik als lid doe een gooi en geef mijn mening.

ook al ben ik geen prater in grote groepen. maar zo te lezen bestaat de opkomst uit 9 personen.

Ik ben niet heen geweest ik stond echt in twijfel na wat ik het afgelopen jaar met de WRAN heb meegemaakt en aangezien ik al jaren lid ben van de KNHS vind ik dat die regels beter en duidelijker in elkaar zitten dan die van de WRAN... dus helaas paintless ik ben het niet echt met je eens ik denk dat de WRAN nog heel wat kan leren van de KNHS!!!

Ik hoop dat jullie je woordje hebben kunnen doen allemaal die er heen zijn geweest (sliding, jelson, cowboyB en de rest) en jullie zullen ook vast wel voor mij en meerdere leden hebben gesproken aangezien wij als leden niet echt met alle regels en dezelfde regels eens zijn

afwachten maar..........................

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:04

sliding schreef:
De voorzitter gaf al aan dat hij deze functie ook liever niet meer wil voortzetten. :D

Stapt 'ie toch op? :roll:

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:39

hollywood86 schreef:
Ze dronken een glas, ze deden een plas en alles bleef zoals het was.

:))

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:40

sliding schreef:
De voorzitter gaf al aan dat hij deze functie ook liever niet meer wil voortzetten. :D

Je bedoelt net als de voorgaande jaren.

sliding schreef:
Er waren best goede voorstellen bij vanuit het bestuur,maar kwamen daar goed bedoelde reacties op schoot men in de verdediging.
Als men (bestuur) direct beter zou uitleggen waarom voor deze manier van werken was gekozen, waren er veel minder vragen over geweest.

Je bedoelt net als de voorgaande jaren.

vaughane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 23:29

sliding schreef:
5change schreef:
Voortgang samenwerking FNW
De voorzitter geeft uitleg over het meningverschil met de andere verenigingen binnen de FNW, betreffende de wedstrijdverdeling over het jaar
.

En ook nu stond de samenwerking weer op de agenda.Dus degene die er zijn geweest kunnen aangeven of er iets is besproken.

Het is wel terloops genoemd, maar er is niets concreets over gezegd.

Er is wel degelijk iets over gezegd! Dat er een meningsverschil zou zijn, is volgens mij wel wat zwaar uitgedrukt. Wat er gezegd is, is dat het erg jammer was dat de andere verenigingen binnen de FNW al gezamelijk een wedstrijdverdeling over het jaar hadden opgesteld, zonder dat de WRAN hierbij betrokken was. Dat is toch gewoon een kort en duidelijk stukje uitleg, waarover niets meer te zeggen is. Gewoon kort en bondig. Zal ook wel in de notulen komen.

Verder wil ik bij deze alle bestuursleden hartelijk bedanken voor al het werk dat ieder heeft gedaan het afgelopen jaar! Het is allemaal vrijwilligerswerk waar enorm veel tijd in gaat zitten en met een enorme verantwoordelijkheid. Ik vind dat het werk van deze vrijwilligers vaak wordt ondergewaardeerd. Het voortbestaan van een vereniging is afhankelijk van het bestuur. De WRAN is de grootste westernvereniging in Nederland, waarvan het aantal leden al jarenlang ongeveer even groot is. En dat ondanks de crisis! Ze doen dan toch echt wel iets goed!!! Het is voor sommigen leden, maar ook oud-leden (wat hebben die nu nog met de vereniging te maken, als ze toch geen lid meer zijn) heel makkelijk om bestuursleden als pispaaltje te gebruiken (vooral lekker pseudo-anoniem via bokt) en te vergeten dat het bestuur zo goed mogelijk probeert om de belangen van alle leden te behartigen. Dan kan het inderdaad gebeuren dat de persoonlijke mening van enkele leden of een groepje minder serieus wordt genomen. Vandaag bleek een paar keer dat de inbreng van een lid wel serieus werd genomen door het bestuur, maar dat de meerderheid van de andere aanwezige leden er geen (persoonlijk) voordeel in zag of er niet op reageerde. Het bestuur nam in die gevallen de mening van de aanwezige leden over. In plaats van bestuursleden af te zeiken, kan je ze ook eens een pluim geven voor wat ze wel goed doen. En ze doen heel veel dingen echt heel erg goed. Petje af!!!!

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 07:48

Moderatoropmerking:
Een aantal berichten verwijderd en reacties daarop ivm een SA.

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 17:25

vind het wel super dat er een rassen competitie is!!! ga hard bezig voor de haflingerpunten *\o/*

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 19:32

vaughane schreef:
sliding schreef:
Het is wel terloops genoemd, maar er is niets concreets over gezegd.

Er is wel degelijk iets over gezegd! Dat er een meningsverschil zou zijn, is volgens mij wel wat zwaar uitgedrukt. Wat er gezegd is, is dat het erg jammer was dat de andere verenigingen binnen de FNW al gezamelijk een wedstrijdverdeling over het jaar hadden opgesteld, zonder dat de WRAN hierbij betrokken was. Dat is toch gewoon een kort en duidelijk stukje uitleg, waarover niets meer te zeggen is. Gewoon kort en bondig. Zal ook wel in de notulen komen.

Ik zeg toch, dat het terloops is genoemd. :?
Er is in elk geval niet uitgebreid over gesproken, dat noem ik inderdaad "kort maar bondig" (terloops dus :D )

vaughane schreef:
Verder wil ik bij deze alle bestuursleden hartelijk bedanken voor al het werk dat ieder heeft gedaan het afgelopen jaar! Het is allemaal vrijwilligerswerk waar enorm veel tijd in gaat zitten en met een enorme verantwoordelijkheid. Ik vind dat het werk van deze vrijwilligers vaak wordt ondergewaardeerd. Het voortbestaan van een vereniging is afhankelijk van het bestuur. De WRAN is de grootste westernvereniging in Nederland, waarvan het aantal leden al jarenlang ongeveer even groot is. En dat ondanks de crisis! Ze doen dan toch echt wel iets goed!!! Het is voor sommigen leden, maar ook oud-leden (wat hebben die nu nog met de vereniging te maken, als ze toch geen lid meer zijn) heel makkelijk om bestuursleden als pispaaltje te gebruiken (vooral lekker pseudo-anoniem via bokt) en te vergeten dat het bestuur zo goed mogelijk probeert om de belangen van alle leden te behartigen. Dan kan het inderdaad gebeuren dat de persoonlijke mening van enkele leden of een groepje minder serieus wordt genomen. Vandaag bleek een paar keer dat de inbreng van een lid wel serieus werd genomen door het bestuur, maar dat de meerderheid van de andere aanwezige leden er geen (persoonlijk) voordeel in zag of er niet op reageerde. Het bestuur nam in die gevallen de mening van de aanwezige leden over. In plaats van bestuursleden af te zeiken, kan je ze ook eens een pluim geven voor wat ze wel goed doen. En ze doen heel veel dingen echt heel erg goed. Petje af!!!!

Ik heb geloof ik heel wat gemist. 8-)
Ten eerste is het bestuur naar mijn weten niet aangevallen tijdens de ALV.(of ik heb nog iets gemist)
Alleen werd steeds om uitleg gevraagd en daarover gaf men dan een mening en stelde men vragen.
Niets mis mee toch? alleen herhaalde de voorzitter zich steeds.
Het frustrerende was dat er niet goed geluisterd werd naar wat de aanwezigen zeiden.
En daar ontstonden dan ook de discussies door.
En er is toch niets mis met een discussie, als er maar geluisterd word naar de ander zodat je er allemaal wijzer van wordt?

Natuurlijk is er waardering voor wat het bestuur doet, maar dat heeft er toch niets mee te maken dat er vragen gesteld worden over de voorstellen?

Citaat:
Vandaag bleek een paar keer dat de inbreng van een lid wel serieus werd genomen door het bestuur, maar dat de meerderheid van de andere aanwezige leden er geen (persoonlijk) voordeel in zag of er niet op reageerde. Het bestuur nam in die gevallen de mening van de aanwezige leden over.

Ik heb maar even mijn man gevraagd, want ik heb het idee dat wij op een andere vergadering zijn geweest. :?
Wij hebben dat zeker niet zo ervaren.

Citaat:
(vooral lekker pseudo-anoniem via bokt)

Sorry, maar ik zie ook weinig informatie in jouw profiel. <<)
Of dat zie ik ook weer verkeerd. :+