Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
hollywood86 schreef:Ach, niet om bot te zijn, maar ik ken eigenlijk nauwelijks arabieren die überhaupt kunnen spinnen. Laat staan op hoog niveau. De kans dat paard dus snel spint en eventueel plates nodig heeft, is dus niet erg groot.
Zonder plates zal dus prima gaan.
dit is het arabiertje waar het om gaat 
en goed ook

HumbleTalent schreef:Wat betreft ijzers voor het spinnen. Ik denk dat het wel zo zijn voordelen heeft voor het pivotbeen, maar ik denk dat de bodem waarop je spint nog veel belangrijker gaat zijn. Ik denk dat het beter is geen risico te nemen en alleen met slidingijzers op een goede bodem te gaan spinnen.
hollywood86 schreef:Ach, ik vind het wel fijn om zo te leren van bokt. Ik ga eerst mijn stal opzeggen die voor duizenden euro's een topreiningbodem heeft aangelegd. Dat is immers niet nodig volgens de trainer van @suffie.
Daarnaast ga ik mijn hoefsmid ,die ongeveer over de hele wereld vliegt om paarden te beslaan, bellen dat het een oplichter is en dat paarden geen plates nodig hebben, want de haflinger van @suffie kan het ook zonder!