Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Tendance schreef:Gezamenlijke hoogste klasse en dan mag je 1 klasse lager. Helemaal nu met het flexibele springen.
Dus gewoon B. 100% zeker!!!
amboewella schreef:Op de site van de KNHS moet je gaan naar dressuur en dan de regelementen en dan 2012 downloaden en dan vrij onderaan staat een tabel daarin kan je precies zien in welke klasse je moet starten.(Klasse L1)
Ruiter Paard Klasse
-/B -/B/L/M/Z/ZZ/1.40/1.50 B
L -/B B
L (2 x) -/B B, L
L L/M/Z/ZZ/1.40/1.50 B, LLielle schreef:nee hoor, alleen bij de overgang pony paard (of als je langer dan 36 maanden niet gestart bent). Sla het reglement er maar op na. Wsl is er bij jou een fout gemaakt.

Artikel 253 - Deelname aan springwedstrijden, Hors Concours starten, Scholingsrubrieken, Inschaling nieuwe combinaties, Promotie en Degradatie schreef:2. Inschaling en Promotie
a. Een combinatie heeft de mogelijkheid geregistreerd te staan in twee naast elkaar liggende klassen. De gemeenschappelijk hoogste klasse en een klasse lager.
<knip>
7. Klasse-indeling en nieuw gevormde combinaties (zie ook de tabellen, die in bijlage 7 bij dit hoofdstuk opgenomen zijn!)
a. Bij het vormen van een nieuwe combinatie (paard/deelnemer) zal deze combinatie ingeschaald worden in de hoogste gemeenschappelijke klasse en wanneer reglementair toegestaan een klasse lager. De hoogste klasse van de deelnemer is de hoogste klasse waarin ooit een winstpunt behaald is. De hoogste klasse van een paard is de hoogste klasse waarin het paard ooit een winstpunt heeft behaald.
Nieuw te vormen ponycombinaties mogen zich naar keuze laten indelen in de hoogst gemeenschappelijke klasse van ruiter en pony of in de klasse, die overeen komt met de hoogst gemeenschappelijke hoogte waarin ruiter en pony waren opgenomen en wanneer reglementair mogelijk een klasse lager.
Voor ponydeelnemers, die overgaan naar de paarden, geldt dat in de discipline springen voor het vaststellen van de hoogste gemeenschappelijke klasse moet worden uitgegaan van de vergelijkbare hoogte van de hindernissen in de parcoursen van de desbetreffende klasse. De deelnemer mag in dat geval kiezen
of hij in de klasse wil uitkomen die behoort bij de hoogst gemeenschappelijke hoogte of een klasse lager. De nieuwe combinatie wordt altijd zonder winstpunten in een klasse ingedeeld.
<knip>
g. Verjaringsregeling
Indien een ruiter, een paard of een combinatie meer dan één jaar (12 maanden) niet meer is uitgekomen in de hoogste klasse waarin een winstpunt behaald is, bestaat de mogelijkheid om schriftelijk dispensatie aan te vragen om lager ingeschaald te worden dan in de startgerechtigdheidstabel staat vermeld.
kan ik daar niet tegen

nicky_rilana schreef:bij dressuur is het ook niet de hoogst gezamelijke klassen, want ik ree met mijn B pony L2 en kocht toen een D die M2 had gelopen, en omdat ik van een B naar een D ging mog ik 2 klasses langer starten dan degezamelijke klassen dus ik mocht gewoon B starten. en dat is nu nogsteed zo

Tendance schreef:Bij punt 2 staat: De gezamelijke hoogste klasse en een klasse lager, dat is altijd al zo geweest, behalve voor de dressuur, daar geldt het niet.