Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

storrum schreef:In Amerika zal het idd wel een stuk gemakkelijker zijn om paarden te vinden...
Mogen de jeugdruiters die meedoen zelf niet hun paarden beschikbaar stellen? Ik neem tenminste aan dat de meesten die meedoen zelf een quarter hebben.. dan schiet het tenminste al een beetje op.
Sann_e schreef:Hoe zit het met die paarden. Worden deze dan gebruikt voor het Nederlands team?
En hoe zit het met de kosten qua vervoer, stalling etc?
Rumpleteaser schreef:Vind het als eigenaar een beetje te spannend om mijn paard door een onbekende te laten rijden.
Maar ik wens jullie veel succes en hoop dat er nog paarden worden aangemeld!

Als ik voor ons eigen team mag spreken dan kan ik aangeven dat wij er zeker niet op uit zijn om paarden om te scholen, maar juist om de knopjes te vinden en te kijken wat bij welk paard van toepassing is, om zo het meest eruit te kunnen halen in korte tijd. Op het moment dat je hulpen uberhaupt gaat 'veranderen', dan ben je daar langer mee bezig en dat is de gehele insteek niet. Het is de bedoeling dat de jeugdruiters zich leren aanpassen aan het betreffende paard en niet andersom.
Ik probeer het alleen zo goed en duidelijk mogelijk uit te leggen, juist om mensen over de streep te trekken. Het is een mooie ervaring voor de kinderen én voor de paarden (er komt zelfs een vermelding op je paard zijn showrecord!
).
Ze is alsnog wel bereikbaar hoor als jullie een paard hebben of weten die ter beschikking wordt gesteld
judith schreef:Kies je ervoor om in Kreuth te blijven om naar je paard te kijken, dan zijn die kosten wel voor jezelf. Het is echter wel zo dat je als eigenaar geen bemoeienis mag en kan hebben met je paard tijdens de trainingen en de wedstrijden in Kreuth. Dit gebeurd allemaal onder leiding van trainers van de AQHA.
judith schreef:Hoewel er nog lang niet genoeg paarden zijn voor het hele evenement zijn er toch al behoorlijk wat paarden beschikbaar gesteld door de verschillende landen... Ook deze eigenaren zitten met dezelfde regels en stellen toch hun paard beschikbaar, wat is het verschil met Nederland vraag ik me dan wel af?