[WN] "Tis Goed Zo" stoppen met paarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EllyStel

"Tis Goed Zo" stoppen met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 18:46

hallo alle westernvrienden, ik kan dit niet makkelijk toegeven maar ik vindt dat het tijd is om te stoppen met de sport. Dat ik ouder wordt (gelukkig) is het moeilijk om dat toe te geven, ik kan de spiegel wel vermeiden maar mijn lijf volgt me wel. Alle emoties komen nu ook bij mij uit wat ik mee heb gemaakt in de laatste jaar en volgens mij is het in mijn lijf gaan zitten daarom wil ik doorgeven dat ik stop met de western paardensport. Ik meen dit echt uit mijn hart maar ik zal jullie echt missen. Bij deze kan ik misschien ook mensen blij maken met al mijn spullen, en geloof me het is veel , van een 2 paardstrailer, zadel, hoofdstellen showkleding en toebehoren, eigenlijk teveel om op te noemen. Ik wens iedereen een super sportieve paard gebeuren, hoe dan ook want ze blijven ECHT je maatje want dat heeft Dime mij echt geleerd. Dank jullie alle.

crow

Re: "Tis Goed Zo" stoppen met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 18:50

Elly, respect voor je beslissing.
Misschien niet helemaal te vergelijken, maar heb dit proces ook meegemaakt met Stan, die heeft dit jaar besloten te stoppen met een lange aanloopperiode voor hij zover was. Valt niet mee, vooral om de beslissing te nemen. Daarna geeft het ook wel weer rust heb ik gemerkt.

Emmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 19:03

Hoi Elly,
wat een moeilijk besluit maar ja, je hebt ook wel wat te verstouwen gehad de laatste tijd!!
Ik zei altijd, ik loop tegen de 60 :D maar Elly rijdt ook nog en die is ouder en doet het nog geweldig! *D
We zullen je vast nog wel zien op wedstrijden toch, als doorman/vrouw deed je het toch ook super daar in Den Haag en bij de NQHA was je ook een fijne vrijwilliger!!
Heel veel sterkte met je besluit!!!

Pintopini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 19:07

Jammer om te lezen vond het altijd leuk om je tegen te komen op de wedstrijden. Maar respecteer je keuze, je zal m wel goed overwogen genomen hebben. Ik hoop dat ik ook zo'n carriere in de sport als jou zou mogen hebben!
Wel hoop ik je nog wel tegen te komen, je was een geweldige doorwoman in Den Haag!!!

kimmylee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 19:26

Jeetje elly, wat een moeilijknne keuze zal dat geweest zijn!

De western sport zal jou ook gaan missen! Je altijd vrolijke en positieve persoonlijkheid en je kunde als ruiter.

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 19:26

EllyStel schreef:
hallo alle westernvrienden, ik kan dit niet makkelijk toegeven maar ik vindt dat het tijd is om te stoppen met de sport. Dat ik ouder wordt (gelukkig) is het moeilijk om dat toe te geven, ik kan de spiegel wel vermeiden maar mijn lijf volgt me wel. Alle emoties komen nu ook bij mij uit wat ik mee heb gemaakt in de laatste jaar en volgens mij is het in mijn lijf gaan zitten daarom wil ik doorgeven dat ik stop met de western paardensport. Ik meen dit echt uit mijn hart maar ik zal jullie echt missen. Bij deze kan ik misschien ook mensen blij maken met al mijn spullen, en geloof me het is veel , van een 2 paardstrailer, zadel, hoofdstellen showkleding en toebehoren, eigenlijk teveel om op te noemen. Ik wens iedereen een super sportieve paard gebeuren, hoe dan ook want ze blijven ECHT je maatje want dat heeft Dime mij echt geleerd. Dank jullie alle.

Denk dat wel veel hebben wat overeen komt met hier bij ons thuis, hetzelfde, ik stuur je even een pb, okay ?

paris20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 21:48

hoi hoi elly, jammer dat u stopt maar ik snap het net als velen wel.
ik heb u vaak zien rijden op de wedstrijden en altijd met bewondering naar u gekeken (en geprobeerd wat te leren:) ) sterkte met uw besluit gr

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 21:57

Je kent mij denk ik niet, maar ik vond je een super leuke ruiter, en je hebt een gaaf paard. Heel jammer dat je ermee stopt... Sterkte ermee, en je kunt met trots terug kijken op alle herinneringen aan de sport.

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 22:04

respect..

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 22:41

Zal je lach in de ring zeker missen topper!!! Maar begrijp het!! We komen je vast nog wel eens tegen toch???

Taniya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 22:56

Heel veel respect voor je besluit, het heeft je veel plezier gegeven maar ook ontzettend veel verdriet.
Maar ik hoop je nog wel te zien en te spreken op de wedstrijden, paarden zitten toch bij jou in je hart.

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 23:25

Respect voor je besluit Elly; dat zal je best heel wat moeite hebben gekost om daartoe te komen.
Ik hoop je nog wel eens tegen te komen op één of andere show; je komt vast nog wel eens kijken toch?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 23:32

Wat een moeilijk besluit, maar respect dat je hem hebt genomen en zo afscheid neemt. Ik begrijp je tegenslagen en de keuzes die je moet maken.
Ik ben jong (37 ) maar denk ook weleens, wat als mijn huidige maatje ( die ik nu bijna 10 jaar heb ) overlijdt? Begin je weer opnieuw? Lijkt me op een gegeven moment een van de moeilijkste beslissingen om te stoppen met een eigen paard en het rijden.
Sterkte met dit besluit en hopelijk kun je nog wel op een andere manier van het paardengebeuren genieten, zoals kijken bij wedstrijden, vrienden aanmoedigen, vrijwilligen etc etc.

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 23:33

Respect, een moeilijk maar te begrijpen besluit. :(:)
We zullen je vast nog veel zien op de wedstrijden als bakrandridder of door(wo)man, :j ,
dat kan toch niet missen voor zo een paardenmens als jij?
Tot dan :wave:

sourih

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 23:34

respect voor je beslui9t

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 23:43

Goed dat je de beslissing hebt kunnen nemen, ik hoop dat het je rust geeft.

johantimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 00:56

Respect voor je besluit
Denk dat we elkaar nog wel regelmatig tegen komen op wedstrijden (toch) ?
Als je ooit in de buurt bent,en je wilt rijden
Ben Jij hier altijd welkom

wildwestwill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 01:28

jeetje ,respect voor jou hoor ! wat zal dat een moeilijke beslissing geweest zijn ,wil er niet aan denken maar mijn tijd zal ook wel komen , ben dit jaar weer begonnen met wedstrijden rijden met Burny , ze is nu zes en als 2 jarige gekocht , maar ben nu stiekum toch al weer 53 en het zadel begint langzamerhand steeds zwaarder te worden ( of burny steeds groter !) ik wil nog zoveel doen en meemaken met haar , maar alle dagen rijden zit er echt niet meer in , lichamelijk dan , ben ook heel blij met mn bijrijder en over een paar jaar misschien een lichter zadel !! we zien wel .

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 02:50

Iedereen wil oud worden maar niemand wil het zijn Ongemerkt sluipt het er in. Ik weet het. De kunst is om er mee om te gaan, en daar ben ik ook nog niet uit.
Buiten het leven met paarden, elke dag hier aan huis, het reinen, en andere dingen die je doet hier, zijn er ook steeds meer mensen die bij God niet meer weten waar je het over hebt, met dingen als muziek enzo...
Sterkte ermee, ik denk, tenminste ik denk het, dat ik weet hoe je je voelt.

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 02:59

Bij toeval kom ik dit tegen en ik bewonder je moed.
Ik zit helemaal niet in de westernhoek, maar wie weet ooit. Wel met het verstrijken van de jaren gewisseld van discipline.
Sterkte! En succes met alles, wat je hierna nog gaat doen!

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 03:44

Je zou nog kunnen kijken, of je er op een of andere manier nog binding mee kunt houden, als je dat wilt natuurlijk. Wij hier hebben ons plan getrokken, over een aantal jaar is het echt over en uit en kap ik er helemaal mee.
Hoewel we al heel lang in de paarden zitten, en elke dag er mee bezig zijn, wil ik echt de stekker eruit trekken dan.
Maar is het voor ons misschien makkelijker, omdat ik ook de muziek nog heb, en daar kun je heel lang mee doorgaan. En wat oude hobby's kan oppakken waar ik geen geld/tijd voor had.

We zijn zelf bijna 25 jaar bezig geweest met dingen opknappen, klussen, paarden, de ranch enz. Dit jaar zijn we voor het eerst 2 weekenden in een hotel geweest, de kinderen zorgden voor de paarden. En eigenlijk beviel dat wel. Maar zat ik van de week in folders te kijken van nieuwbouwwijken hier in het dorp, ik krijg er de zenuwen van, ik heb daar helemaal geen trek in en denk dat ik binnen de korste keren gillend wegloop.

Aan de andere kant, ik ben weer in Amsterdam geweest, mijn zwager zoekt iets in het centrum. Ik zou daar weer zo kunnen wonen. Alleen dan, cowvrouw, een boerendochter, van een veeboer bij Amsterdam, die op zichzelf bij het Leidseplein heeft gewoond echter niet....die gaat never nooit meer in Amsterdam wonen, kan Johnny lekker alleen gaan.

Wat is wijsheid Elly, ik weet het nog niet, pieker me suf over dat soort dingen.

summertimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 08:41

Ik begrijp je besluit en heb er veel respect voor. Het heeft je ook niet mee gezeten het afgelopen jaar.

We zullen je zeker erg missen.

Take good care, cowgirl :wave:

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 12:20

Lieve Elly, we hebben elkaar vorige week nog gesproken en ik kan alleen maar heel veel respect voor je hebben! Als iedere ruiter zo gezellig en opgewekt was als jij, in welke omstandigheden dan ook, zou het helemaal niet meer stuk kunnen gaan met alle shows!

Tot gauw!

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 13:10

Hier ook respect en veel succes :(:)

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 13:53

Lieve Elly,
Ik heb heel veel respect voor je beslissing om te stoppen. Daar zijn heel wat slapeloze nachten aan vooraf gegaan, dat weet ik zeker.
We zullen je echt ontzettend missen op stal, je bent echt het zonnetje dat bij ons rondloopt.
Goed dat je naar je lichaam luistert!!!! ( zou ik ook moeten doen)
Veel liefs en een dikke knuffel , Jeannette :(:)