[WN-TR] Probleempjes met singel boomloos westernzadel
Maak ik ook maar even een topic aan over de rijstijl zelf.
Ik ben de laatste tijd wat geinteresseerder aan het raken in de western rijstijl
Ikzelf heb een belgisch trekpaard, waarmee ik dresuurmatig rij, vaak een springles rij (parcoursjes, leren schakelen,afstanden, etc, maar op relatief lage hoogtes, tot 70 cm max), buitenritten en zelfs trektochten rij.
op de manege geven ze nu ook westernlessen op western gereden paarden, dus ik neem in het kort eens een proeflesje.
Nu, ik ben realistisch ten opzichte van mijn paard, dresuurmatig is er nog véél verbetering nodig, maar ergens zal het stoppen (in de zin, zodra er meer oprichting gevraagd wordt)
Daarnaast rij ik buiten vrij losjes (vaak op de hackamore), buiten draait ze ook op neckreining (uitgezonderd als we weer eens ruzie hebben
), echter in de piste weet ze dit spontaan niet meer 
Paardlief kan in principe ook voor de koets, dus ze "kan" bijna alles

Nu, ik ben eigenlijk toe aan een nieuwe uitdaging, en zou het wel eens willen proberen om min of meer over te schakelen met dit paard naar het westernrijden.
Echter, wil ik hierbij het dressuurmatig rijden niet laten vallen (in de zin van dat ik nog eens onderlinge wedstrijdjes kan starten, mijn springlessen kan blijven volgen, etc)
Is het mogelijk om zowel western als dressuur te rijden?(op recreatief niveau, zodat ik gewoon een fijn, licht aan de hulpen paard heb, die netjes getraind en recht is)
Kan het paard het onderscheid maken (bv aan de hand van het harnachement, ik heb een dressuurzadel en een westernzadel, ik heb een dubbelgebroken bit dat ik gebruik tijdens bakwerk, ik heb een hackamore,momenteel om buiten te rijden, en heb een billy allen D trens liggen ook, ik had gedacht om bv dressuur en springmatig enkel met het dubbelgebroken bit en dressuurzadel te rijden, en dan bv western en buiten enkel met het westernzadel en hack of BA bitje te rijden?)