[WN] Western en liefde voor muziek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

appalin

Western en liefde voor muziek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 17:12

Ik ben heel benieuwd of de western ruiters onder ons alleen het western rijden leuk vinden of ook de lifestyle en de muziek die daar bij horen.
Ik ben Amerika fan en alles wat daar mee te maken heeft. Die liefde deel ik met mn broer, die zelfs een eigen radioprogramma heeft op onze lokale muziekzender. www.reitsmasroadhouse.tk en op www.radioeenhoorn.nl kun je via de lifestream luisteren. Zijn programma begint om 19:00 uur elke dinsdagavond! (Vanavond dus)

Hoe leeft dit onder de western ruiters?

eilleen333

Re: Western en liefde voor muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 17:18

Ik ben geen westernruiter, maar hou wel van de amerikaanse stijl/muziek ed. Als ik het kon betalen had ik wel een western of stockzadel en zou ik er meer mee doen, maar dat heb ik helaas niet. Dus ik rijdt nu met een engels zadel, gewoon lekker recreatief. Rijdt niet echt engels, niet echt western. Wil Mone gewoon lekker door haar lijf laten lopen.
Maar bij mij zie ik wel een verband tussen muzieksmaak, stijl en hoe ik de dingen met mijn paard doe:)

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 17:23

Ik ben wel een westernruiter maar ik heb helemaal niets met de lifestyle of muziek die 'daar bij hoort' :n

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 17:27

Nu ben ik zelf niet echt fanatiek western ruiter maar ik ben wel gek op de westernsport.. maar de muziek vind ik vréselijk :') ..en linedancing enzo, verschrikkelijk :Y) De westernkleding (als handtassen en laarzen enzo) vind ik dan wel weer best mooi.

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 17:34

@Eileen: Ik zie inderdaad dat je Alison Krauss ook geweldi vindt, dat is ook echt wel de country van deze tijd. Leuk zeg!

@MissPK: Ok interessant om te lezen. Dus jij gaat alleen voor t western rijden!

8nnemiek: Ja linedance muziek is ook niet mijn favoriet. Maar zoiets vind je ook niets:
http://www.youtube.com/watch?v=ZDRfrVMrV6Q&ob=av2e

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 17:45

Ik ben westernruiter en heb een haat-liefde verhouding met de cultuur die erbij hoort. De muziek en de lifestyle vind ik geinig, maar de politieke en religieuze ideeën absoluut niet.

Waar ik me echt dood voor schaam is de wannabe-westernstijl in Europa, met die indianen-t-shirts en (Australische!) leren hoeden. :r

Line dance vond ik altijd vreselijk tot ik het in Amerika een keer heb meegemaakt in een club. Het is gewoon zo gaaf om met zeker 100 man dezelfde dans uit te voeren zonder te oefenen! De manier waarop het hier gedaan wordt, als 'sport', is volgens mij ook typisch Europees en dus fout! :D

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 17:50

@LindyH: Ha das mooi om te horen. Die wannabe-stijl kunnen wij ons inderdaad ook best wel aan ergeren. Bij linedance in Nederland krijg ik ook altijd wat gemengde gevoelens. Helaas wordt hier in Nederland vaak meteen aan linedance muziek gedacht als je hier over country muziek begint. Die muziek en die "lifestyle" bedoel ik dus niet..
Daarom was ik ook benieuwd of hier meer mensen zijn die het "echte" werk luisteren.

Ik hoop hier trouwens de linedancers niet voor het hoofd te stoten..

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 18:15

Alison Kraus is te gek! Maar dat is niet evht 'heavy' country. Ga 3 november naar een concert van Toby Keith, dat is pas country! Vind die muziek ook wel goed, maar ik ben meer van Alison's stijl vrees ik;) Hier is trouwens een topic over country muziek:
[ENT] Countrymuziek

Ik ben wel fan van de westernlaarzen, omdat ik ze mooi vind en erg fijn vind lopen. Maar een hoed vind ik net wat te ver gaan (voor het dagelijks leven dan). Heb er een hekel aan als mensen dan een goed dragen en vervolgens boos worden als ze er opmerkingen over krijgen.

pleasurehors

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 18:22

Helaas word er inderdaad ook vaak aan line-dance gedacht als ik vertel dat ik western rijd :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 18:24

Ik ben dol op westernrijden, maar ik heb niets of nog minder met de States, met de muziek, het linedancen, de lifestyle etc etc.

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 18:29

Ik rij nu een jaar western. En ik vond eerst 'countrymuziek' ook afschuwelijk...althans dat dácht ik..want ook ik had het idee dat dit meer de linedance/stereotype country muziek was. Nadat ik vorig jaar bij mijn tweelingzus in Canada ben geweest en daar tussen de 'echte cowboys' zat en naar country FM 'moest' luisteren, kwam ik erachter dat countrymuziek echt supermooi is! In de auto draai ik nu vrijwel alleen nog maar countrymuziek. Ik denk dat veel mensen ook niet eens weten dat bijvoorbeeld een deel van de muziek van Ilse de Lange ook onder country valt. Daarnaast vind ik de Dixie Chicks, Dean Brody, Luke Bryan en Brad Paisley erg goede country zangers. http://www.youtube.com/watch?v=-O9mnfC61Ac

Wat betreft de lifestyle..dan moet ik denken aan wat de vriend van mijn tweelingzus me vorige maand vertelde: hij had begin dit jaar een paar clinics gegeven in Zwitserland en daar was in een café ook een avond met een country-band georganiseerd. Hij was er heen geweest, en daar hadden mensen gezeten met lange waxcoats aan. Haha, hij had echt gedacht van wat is dit hier! Wie gaat er nu met zo'n warm ding in de kroeg zitten..hihi! Maargoed, ieder z'n ding.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 18:29

rijd niet fanatiek western,maar toch....ik kan linedancen (doe er niks meer mee), heb de kleding....heb de muziek.....
vreselijk fan van rodney en reba
maar daar blijft het verders wel bij

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 18:40

@Eileen: Hah das leuk, ik ga ook naar Toby Keith... De kaarten liggen klaar! Een tijdje terug zijn we naar Denemarken geweest. Daar speelde Brad Paisley!!! We zijn daar nog Nederlanders tegen gekomen.. Dat was jij toevallig toch niet he?!

@Apollo: Leuk om te horen! Ook wel van Josh Turner en Brad Paisley gehoord?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 18:49

Ik ben ook westernruiter met een QH, heb diverse soorten laarzen maar dan de echte en niet de wannabee's ala grote puntneuzen en nepsporen. Heb diverse juwelen/horloges en lederwaren (laptop-tas, agenda bijvoorbeeld) in westernstijl maar heb helemaal niks met linedance en die cultuur.

Luisterde graag naar Garth maar verder ken ik niet echt de country muziek. Vermaak me kostelijk op de western experience met aapjes kijken (no offence, maar af en toe lopen er gekken tussen) maar koop geen dreamcatcher of franje kleding. Heb wel een hele mooie lijst met 'Marlboro-men' taferelen en diverse westernprullaria maar niet te kitscherig.
Is het een lifestyle, nee denk het niet in mijn geval.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 18:49

Ik vind de rustige countrymuziek en ook countrygospel heerlijk om naar te luisteren !
's avonds in de bak rijden met de radio aan en dan helemaal relaxed worden op je paard... zalig :j
bijvoorbeeld:

http://www.youtube.com/watch?v=koLKKDEN ... re=related

Patsy Cline
http://www.youtube.com/watch?v=AcWZV-FH ... re=related

Anne Murray (gospel)
http://www.youtube.com/watch?v=txzOErCuQlo

Maar ook de country style inrichting vind ik erg leuk!

Even geluisterd naar radioeenhoorn; je broer draait goeie muziek :) ! Bedankt voor de tip.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 18:50

Nee, ben niet naar Brad in Denemarken geweest;) ga wel naar Shania Twain in Las Vegas;)

Weet dat dit offtopic is, maar waar kan ik leuke country/western shirtjes vinden? Heb mijn outfit voor 3 november namelijk nog niet compleet;)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 18:58

Dol op westernrijden en dol op de VS, dat laatste in de zin dat ik er een half jaar in Oregon heb gewoond en het daar heerlijk vond maar dat de sfeer daar bijster weinig te maken had met het beeld dat hier leeft van 'de VS' (land is natuurlijk ook zo idioot groot dat dat laatste ook eigenlijk niet bestaat..).
Heb dan ook niks met line-dancing en redneck sfeertjes. Wel overigens wat met echt goede country muziek (maar dat moet je ook met een vergrootglas zoeken wat mij betreft).

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 19:21

Grappig, ik had laatst ook geconcludeerd dat Oregon voor mij de meest geschikte staat zou zijn om te wonen. Wel country maar niet te conservatief.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 09:41

Ik heb helemaal niks met de lifestyle :D
Nou ja, met mijn idee van de "lifestyle" dan ;)

Vanntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 09:54

Ik rij sinds kort western, maar die cowboy's trekken me niet zo, ik ben meer van die indianen dingetjes O:) , haha!
Lekker logisch als je dan als een cowboy rond scheurt :P

_Pleasure_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 09:56

Ik heb altijd stiekem veel van de western lifstyle gehouden, en dat kwam door de zwarte markt in hamont vroeger (nu neerpelt) daar standen dan van die country bandjes te spelen Heerlijk jeugdsentiment! Ook als we naar klein amerika gingen, gingen m'n pa en ik dromen bij de tack afdeling en de hoeden enzo...Mijn papa is nu ook apetrots dat ik eindelijk de overstap heb gemaakt!!

Ik luister ook wel eens naar Nashville FM...

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 10:01

@ appalin: Brad Paisley ken ik ook zeker ja..de cd is nu aan de beurt in de auto ;-). Josh Turner ken ik wat naam betreft niet meteen..maar wellicht dat ik de muziek wel vaker heb gehoord. (ga even naar youtube haha).

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 10:09

Haha ja the black hills countryband kwam daar heel vaak toch?
Tenminste, toen ik er nog wel eens naartoe ging wel :) dat was wel altijd gezellig haha.

Ik luister eigenlijk alleen nog heel veel naar de muziek, met de stijl heb ik niet zoveel, al vind ik het als ik ertussen loop toch altijd weer wat leuks hebben...

Brad paisley is op dit moment ff favoriet :D

_Pleasure_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 10:17

Heb ff Brad Paisley geyoutubed, klinkt idd goed!!

Enne het is geen country, maar ik vind de clip van Feel (Robbie Williams) errug leuk!! Sowieso om hem, maar ook om de omgeving! Blijft een droom, om ooit nog eens naar Montana, Oregon, N en S dakota te gaan...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 11:55

Ik rijd western en heb eigenlijk ook een beetje een haat-liefde verhouding met 'de lifestyle' en met de VS uberhaupt.
Mijn muzieksmaak zit voornamelijk op een ander vlak: rock/metal/punk, maar echt goede country kan ik ondertussen wel waarderen.
Een aantal jaar geleden ben ik in mijn uppie een week op een working cow ranch in Arizona geweest, en heb daar dus een week koeien gedreven en buiten gereden, samen met de eigenaar. Die week heeft me wel een hoop begrip opgeleverd over waarom de dingen zijn zoals ze zijn, zeg maar. De mensen waar ik logeerde waren namelijk zeer conservatief, hadden schieten en geweren als hobby, en ook nog eens zeer gelovig. En toch voelde ik me heel fijn daar. Ook al zijn hun denkbeelden nog steeds niet de mijne, ik heb er nu wel begrip voor. Zij luisterden trouwens naar de echt oude klassieke country, en op een avond was een vriend van hen daar met zijn gitaar bij het kampvuur, met die oude liedjes. Dat was dan toch wel weer heel erg leuk.
Een paar dagen later waren hun kleinkinderen er, en toen werd er rammstein afgespeeld bij het kampvuur, om even het verschil te benadrukken :')
Ik wil ook nog steeds graag weer een week (of langer) terug.

Na die tijd ben ik nog vaker in de VS geweest, maar die week op de ranch was een ervaring om nooit te vergeten.

Qua kledingstijl is mijn spijkerbroek denk ik het enige wat ik zeer consequent draag, ook in het dagelijks leven :D