[SGW] verslagen SGW Hattem 15 oktober 2011

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

texelse

verslagen SGW Hattem 15 oktober 2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 12:07

Ik ben benieuwd naar de verslagen van iedereen!! Dus kom maar op met je verhaal/verslag!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 12:48

inmiddels 2 verslagen gehoord (via fb en sms) en de een is prima en de ander waardeloos, dus..... wat zal er nog volgen.....

tientjeh

Re: verslagen SGW Hattem 15 oktober 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 13:54

ik ben ook benieuwd!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 14:25

Ja Jantien, wij zijn de zielige achterblijvers :D en willen zoooooo graag weten hoe iedereen gereden heeft.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 14:26

Ik wil het ook graag weten...

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 14:27

nog zo'n zielepiet.... die ook niet in Hattem is....

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 14:33

Cross lag er super bij. De L-route was fijn te rijden.
Hindernis 4 (bij de rieten kap) ging aan de rechterkant op 2 korte galopsprongen prima. Linkerkant scheen ook goed te gaan.

De M en Z boomstammen na de waterbak stonden wel behoorlijk in de weg. Niet heel fijn om ze daar omheen te sturen, erover was mooier. :D

De dubbel van wiebertjes is redelijk aan het begin eruit gehaald ivm de laaghangende zon. Heb vernomen dat er daar al een aantal combinaties helemaal mis gingen.

Het was 's morgens met dressuur wel heel koud. :brr:

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 14:44

Dus jij bent tevreden Sue_?

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 16:03

Cross lag er idd super bij!

Ik ben zeer tevreden, nogal gestress vanmorgen omdat ik me eerst al verslapen had en toen we uiteindelijk toch op tijd in Hattem waren, bleek dat we vanaf de verkeerde kant kwamen (we hadden gewoon de bordjes gevolgd, maar die waren blijkbaar niet voor deelnemers bedoeld). Dus alsnog stressen, maar gelukkig bleef paardlief rustig en hebben we toch nog fijn kunnen rijden. Proefje zelf had zeker beter gekund, maar ze had toch best last van de zuigende bodem. 184, precies in het midden. Met inrijden voor het springen was ze weer lekker druk, tussendoor nog even naar de smid om een half los ijzer er nog even beter vast te slaan, dus de voorbereiding was niet geweldig. Parcours ging dan ook niet fijn, te hard, weinig controle en veel overkruisd. Wel foutloos. Cross ging zoals altijd weer super! In het begin was ze wat over enthausiast, er waren een paar bochten die ik liever wat langzamer had willen nemen :=. Nergens twijfel, H4 en 5 gingen precies als ik bedacht had, rechts op 2 klein. En ook de trackhener, waar ik toch wel een beetje tegenop zat, sprong ze zo stoer! Had het liefst ff willen stoppen om dr een knuffel te geven haha! :)) de afsprong ging wel een beetje groot, maar leverde verder geen problemen op. Hartslag voor de cross was 56 en erna 48 :oo _O-

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 16:08

Super Simone! :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 16:43

Hier eerst even mijn verhaal, en dan even bijlezen!

Jer was een sulletje bij de dressuur, dat vond de jury ook en we hadden 193 punten. Beetje middenmoot. Springen ging wel lekker :D, foutloos en binnen de tijd, maar wel met controle deze keer. Dan de cross, ik vond hem best spannend :o Las in het starthok dat 14a en b eruit waren, daar was ik blij mee, want met verkennen kon ik het al erg slecht zien door de laagstaande zon.
Hindernis 2 had ik een but-afstand, gelukkig heb ik een paard met veel vermogen. Laten we het daar maar op houden. 4 - 5 had ik met Sim een poosje staan kijken en daar kon ik heel aardig de vooraf bedachte lijn pakken :)) Het wordt nog wat met ons! 6 kwam hij wel iets op terug, ik denk omdat je daar een donker gat insprong, maar toch goed. 7-9 ook fijn en toen dus steil naar beneden naar het water. Ging goed!!! *\o/* *\o/* In draf in 1 keer naar beneden, laatste stukje in stap en in de waterbak direct weer aan kunnen galopperen en met een grote wapper a la Jer er weer uit :D Verder ging het ook goed. Nr 15, de afsprong, ging hij wat groot van af dus mijn teugels waren nogal lang, maar Jer heeft het spelletje goed door inmiddels en ik kon hem op mijn pinken naar 16 en 17 sturen. Zag er misschien niet zo goed uit maar wel effectief.

Lang verhaal, maar al met al heb ik hier een erg fijn gevoel aan overgehouden. *D We moeten alleen volgend jaar wel werken aan het op tijd rijden, maar daar vond ik de bodem her en der ook niet echt naar moet ik zeggen.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 16:45

Oh haha er is nog niet zoveel bij te lezen :+

XSiep, ze was dus niet erg onder de indruk van de cross :D ik had het ook logischer gevonden om die boomstammen na het water te springen :j Gefeliciteerd met je goede resultaat! :D
Het was inderdaad koud vanmorgen, Sue!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 17:51

sue die boompjes lagen inderdaad niet zo handig achter het water, heb iemand gehoord die er per ongeluk wel over ging
simone jou paard is echt ruig! Super dat je zo fijn hebt gecrosst
Noor ik heb jou zien starten, jemig wat een enthousiastme had Jer :D

Nu mijn verslagje, had met frits veel geoefend op de dressuur omdat hij elke keer zo gestresst is waardoor de dressuur echt waardeloos gaat. Ik vond hem nu al wat fijner maar nog steeds niet een top proef. Jury vond het wel een hele nette proef en had 200 punten! Springen ging foutloos maar wel met heel veel mazzel. Cross pakte Frits fijn op maar wel bij 4 en 5 een volte gereden voor het vertrouwen. Water deed frits zonder twijfel en lekker enthousiast! Bij de trakhener had ik een super ritme en afstand en Frits had een super sprong! Geloof alleen niet dat Frits doorhad dat het een trakhener was. Smalletje op de bult verloor ik teveel ritme maar gelukkig redde Frits mij nog. Het lijntje bij de afsprong was ik mijn beugel kwijt maar gelukkig hoefde ik frits alleen wat te ondersteunen en liep hij heel netjes door dat lijntje heen. Verder geen problemen en mijn L debuut afgesloten met een foutloze cross! Had wel rustig aan gedaan voor de eerste keer in de L en was dus een minuut buiten de tijd maar dat mag de pret niet drukken, ik ben super TROTS op fritsie :D

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 17:55

Dressuur was echt baggeren in baggerring 1. yeh wat was die bodem slecht.
ergens redelijk onderaan volgens mij.
springen 1 stop op 4b.. ik was bang dat hij op a (witte hek) zou stoppen omdat de zon daar zo op scheen. Maarja iets te gereden waardoor hij kans had om bij B weg te schieten. 2e x aanrijden ging super. verder werd hij steeds heter en was ook echt aan het zoeken of hij nog meer hindernissen mocht. (kreeg hem na H9 niet echt stil). Toen naar de cross. Hij trok zo fijn aan (echt weer de oude ol wat ik in neede/ysselteyn heb gemist) maar helaas H17 sprong ik alleen Ol stond echt zo te kijken van wat doe jij daar. alleen ik wilde de teugels vast houden dus die draaiden om mij hand heen dus even goed strak gezeten. waar het nu ook echt behoorlijk zeer doet. daarna wel even goed gekoelt in de emmer. verder last van me heup en me scheenbeen (maarja moet je de hindernis maar niet raken he)

maar alsnog met een fijn gevoel (nouja pijn is niet fijn) naar huis want hij voelde weer goed. Lekker trekken naar de sprongen ipv duwen

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 17:56

BVW: goed gedaan!!! Top Frits! *\o/*
En Itsme, hier ook even een :(:) .

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 17:57

Balen Mendy! Zo ben je je winstpunten wel gauw kwijt met alle nare dingen die dit jaar al zijn gebeurd kwa vallen!

en een superFrits!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 17:58

De L cross was een stuk minder pittig dan andere jaren vond ik als toeschouwer.

Die wiebertjes was drama en na 4 combinaties niet meer te repareren. Wel een link bochtje erachter waar ze nu met teveel gang in kwamen. Zag nog eem meisje met een M pony heel raar eraf slingeren op de hindernis na de beek/afsprong. Zag er niet fijn uit maar gelukkig leken beide wel oké. Het was iig prachtig weer en de snert was weer lekker. :D

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 17:59

nou dit was 1e keer vallen..
neede 4 weig aangerekent gekregen terwijl dat niet zo was.
ysselsteyn ook uitsluiting terwijl ik eruit ben gegaan omdat ol niet fijn liep.
en nu dit.. ja gaat heeel hard nu. dus daarom ging ik nu ook op safe en niet op tijd gereden. hij voelde in ieder geval goed aan.
eenmaal thuis in volle galop de wei in haha.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 18:03

Sue ja echt kkkkkoud was het! Veel plezier bij Nick en Simon. ;)
Xsiep nou super toch! Goede hartslag!
Noor super!! En direct het water in.
BVW haha ik zal niet weer wat roepen. Ik stond bij dat smalletje en ik dacht oh nee als frits maar niet weigert.
Itsmee ja ring 1 was echt baggeren. niet fijn. Balen van je val!

Ik zal morgen wel een verslag typen!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 18:06

oh margriet stond jij daar! Hoorde inderdaad wel iemand wat roepen ;)
Gelukkig lostte Frits het voor mij heel netjes op en het vlaggetje had het geloof ik ook wel overleeft

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 18:07

Ermelo had je ook niet uitgereden toch Mendy? of heb ik dat mis. Wel super balen zeg!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 18:08

Ja die stond nog overeind. ;) Had jij geen prijs dan? Zo goed gereden.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 18:11

ik heb heel rustig gereden omdat het ons L debuut was en was daarom een minuut te laat binnen

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 18:12

Goed gedaan Bianca! Superfritsie! :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 18:33

Super Noor en bvw! Siep ook en balen van je val itsme.
Ik heb matig gedressuurd (10e plek), foutloos gesprongen maar 2 fouten in de cross. Beetje jammer dat het weer op relatief simpele sprongen gebeurt, daar mag Sim me wel wat meer helpen. Maar goed, de trakhener hebben we iig uit het boekje gesprongen. Die hadden we nog te overwinnen na 2 jaar geleden, maar hij was dit jaar wel vriendelijker gebouwd.