[WN] 37 en terug begingen rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

peggy74

37 en terug begingen rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 17:34

heb een probleem mijn dochter is 15 en is zwanger ze heeft besloten oml bij haar meerderjarige vriend te gaan woonen en zijn moeder die niet werken drug gebruiken ens bla bla bla
nu heb ik juist voor haar een nieuw paard gekocht ook een beetje voor haar terug op het rechte pad te krijgen maar heeft niet geholpen .
dus ze wil met het paard niets meer te maken hebben .
nu is het zo'n braaf dier dat ik het niet over'mijn hart krijg om het te verkopen en heb ik zin om met hem zelf te rijden en uit te brengen op wedstrijd nu heb ik in 5 jaar maar 10 keer op een paard gezeten . heb vroeger wel altijd gereden reining en trail pleasure zo'n 25 jaar in de western .
nu is mijn vraag ben ik niet te oud om terug te starten ook wedstrijden ben 37 jaar mijn quarter is 3 jaar en is van dueno dun it , hollywood dun it moeders kant collonel freckles texas kicker
hij is supper lief en cool maar ik denk te goed voor mij nu wat denken jullie houden of toch een goede thuis zoeken voor hem :)

kinel

Re: 37 en terug begingen rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 17:37

het gezegde is: je bent nooit te oud om te leren. duss ik zou zeggen GO FOR IT!. ga les nemen en zo de ellende van je dochter van je af rijden. sterkte ermee en succes met rijden.

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 17:53

peggy74 waarom het hele verhaal van je dochter hier neerzetten? Lijkt me niet echt ter zake doen...maar goed..
Een paard van 3 jaar die nog veel moet leren heeft een stabiele, zelfverzekerde en goede ruiter nodig, ben jij dat?

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 17:55

ik zou zeggen gewoon doen
je kunt hem altijd nog verkopen als je merkt dat het niet gaat

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 17:57

Vind het niet erg netjes van je TS, dat je zoiets over je dochter op internet zet :n ..

In mijn ogen ben je nooit te oud om te leren. Neem wel begeleiding met rijden, en breng het dier desnoods weg naar een deskundige om hem te beleren.

peggy74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 18:32

had ik niet mogen doen het verhaal van mijn dochter maar dat ik het er niet bijazet dan krijg je weer komentaar voor wat een 3 jarige

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 18:44

Tja, als je een jong wilt rijden zul je toch sterk in je schoenen moeten staan en vaardig in het rijden moeten zijn. Zou het niet een plan zijn dat je nu begint met lessen op een huurpaard zodat je kan inschatten of je het nog goed genoeg kan en dan pas beslist wat je gaat doen?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 18:46

Gaat het topic nu over je dochter of over het paard?
Voor beide sneu, en ik hoop dat het met je dochter goed zal gaan.

Voor je paard, als je genoeg les neemt, zal het wel goed gaan.

faxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 18:47

Natuurlijk kan je nog leren! Neem goede begeleiding en dan komt het vast wel goed! Als het dan toch niet fijn voelt kan je het paard altijd nog verkopen

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 18:59

Heb ook pas op mijn 37e de overstap gemaakt naar western en westernwedstrijden en still going strong, inmiddels 47 dus waarom niet. Das het voordeel van paardrijden, daar ben je niet snel te oud voor.

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 19:22

Mijn moeder is pas op dr veertigste begonnen met rijden, gaat prima hoor :)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 20:00

Kan prima lijkt me ;)

Betreft je dochter.. ik snap dat je de achtergrond er even bij wilde vertellen.
Ik wens je veel sterkte op dit gebied!
Erg netjes dat je nu zelf aan de slag wil met het paardje! petje af!

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 20:09

Hoi Peggie!

Wat leuk dat je weer wilt beginnen met rijden!!
Waarom niet, alles kan....maar kun je het bv financieel dragen? Je zult weer lessen moeten nemen ( Ik zou eerst een mak paard nemen om op te lessen totdat je je zeker voelt en goed genoeg kunt rijden)
Tussendoor kun je iemand anders op je paard laten rijden/beleren, of zelf als je dat durft ;-) hihi natuurlijk allemaal onder goede begeleiding.

Blijkt dat het toch niet zo leuk is als je gedacht had, kun je hem altijd nog te koop zetten.

Ohoh wat erg voor jou dat je in zo een situatie zit met je dochter!!
En je dochter zelf natuurlijk ook, al heeft ze dat besef zelf echt niet, en zal ze dat veeeel later pas beseffen.
Ik weet niet hoe en wat, maar soms moet je je kind helemaal loslaten als het niet meer gaat...
Kan jeugdzorg niks meer?
Je mag me pb sturen, hoeft verder niet openbaar denk ik.......

Sterkte ermee!!!

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 20:20

Idd verhaal van je dochter houd vele vragen achterwegen.
Sterkte ermee!

Betreft je paard, gewoon goede trainer zoeken en er volop voor gaan!!

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 21:16

Got ik heb medelijden met jouw dochter.. Eerst foto's van haar op bokt plaatsen op het nieuwe paard, en daarna de vuile was buitenhangen..

Succes met het paard, als ik jouw post's heb gelezen, kan ik je alleen maar VERKOPEN aanraden! Succes!

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 21:40

peggy74 schreef:
had ik niet mogen doen het verhaal van mijn dochter maar dat ik het er niet bijazet dan krijg je weer komentaar voor wat een 3 jarige

Huh? Ik begrijp je NL niet zo goed.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 21:57

vaag dit!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 22:01

Hopelijk zit je docher niet op bokt?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 22:03

ts wil gewoon dr verhaal kwijt.
beetje kort door de bocht op deze manier, maar wel begrijpelijk.

ook zijn er zat topics op bokt waar mensen elkaar afbranden over de leeftijd van een paard.
dus ook dat kan ik begrijpen.

rij het paardje een tijdje en beslis dan of je door wilt.
als je er veel plezier van hebt en het leuk blijft vinden, dan zie ik niet in waarom je niet weer kunt gaan rijden.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 22:05

Volledig offtopic: aangifte doen tegen deze meerderjarige vriend. Sex met een minderjarige is gewoon nog strafbaar.

michelletyuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 22:07

is niet slim op dat van je dochter op internet te zetten, maar in ieder geval veel strekte er mee,
en natuurlijk ben je niet te oud om weer te beginne mijn moeders is voor het eerst begonnen met paardrijden toen ze 42 was is nu inmiddels weer gestopt, omdat ze bang was om iets te breken, maar succes ik zou zeggen gewoon doen

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 12:02

Ik begrijp het verhaal niet helemaal. Je hebt 25 jaar in de westernsport gereden en de laatste vijf jaar niet? Als je 37 bent, dan ben je dus op je zevende begonnen met westernrijden? Aangezien de westernsport zo lang nog niet bestaat in Nederland heb ik hier mijn twijfels bij. Als het wel klopt dat je 25 jaar hebt gereden dan snap ik niet waarom je de vraag hier plaatst, lijkt me dat je meer dan genoeg ervaring hebt om de beslissing zelf te maken.

Persoonlijk zou ik eerst mijn aandacht richten op het welzijn van je 15 jarige dochter en ongeboren kleinkind voordat je je stort op het inrijden en beleren van een jong paard, al dan niet western. Ik snap wel dat het een aantrekkelijke afleiding kan zijn voor je. Verkopen is niet de enige oplossing. Als je financiele situatie het toelaat kan je het paard houden en laten inrijden of samen eerst wat grondwerk doen voordat je wedstijden start.

Te oud ben je in elk geval nooit om iets nieuws te leren.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 12:12

de westernsport was er toen wel hoor ! alleen niet zo wijdverbreid.als ik het ff goed weet, was van amstel er toen, en burgmeyer.

je vraagt toch ook steeds (andere) westernspullen te koop ? dus je bent er al mee bezig..
als je er zin aan hebt, gewoon doen.leeftijd doet er niet toe.
wat betreft je dochter-kijken of je er juridisch wat aan kan doen(i.v.m. minderjarigheid.de vriend is dan een pedo-sexueel).

smd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 13:46

Je bent nooit te oud om te leren of om opnieuw te beginnen. Ik zou er wel goede begeleiding bij zoeken. Als het niet gaat kun je hem altijd nog verkopen.

bredla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 17:25

Go for it! Zorg voorgoede begeleiding voor jou en je paard en neem de tijd (ook voor het paard) Op die leeftijd ben ik pas begonnen! Nu, bijna 50 gaan de wedstrijden al jaren super! Met plezier!