[SGW] Oefencross Hoogezand-Sappemeer op 22 oktober a.s.!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gitta1977

Oefencross Hoogezand-Sappemeer op 22 oktober a.s.!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 19:20

In verband met het 50-jarig bestaan van de vereniging, houden LR en PC de Goorechtruiters op 22 oktober a.s. een oefencross in het Adriaan Tripbos te Hoogezand-Sappemeer, vooral voor beginnende crosscombinaties.

Deze cross is ongeveer 4 km lang. Er zullen 15 hindernissen in het parcours worden opgenomen, opgesteld uit natuurlijke materialen. Deze hindernissen zijn op de minimale hoogtes gebouwd, zodat iedere combinatie de kans heeft de sprongen met goed gevolg af te leggen. Er zal keuze zijn tussen verschillende hoogtes van de hindernissen. Er is altijd mogelijkheid om langs te hindernis te rijden. De ideale tijd van de cross is vastgesteld op 360 seconden.

Voor het welzijn van de paarden en pony's zal er een verplicht stap en draf traject in het parcours worden opgenomen. Daarnaast zal er een (veearts)controle plaatsvinden.

Alle combinaties dienen voorafgaand aan de cross in de buitenbak van de manege een springparcours te springen. Dit parcours is ongeveer 60 cm hoog. Combinaties met meer dan 24 strafpunten exclusief tijdfouten mogen niet in de cross starten.

Het dragen van een bodyprotector en een veiligheidscap is verplicht!!

Meer informatie over de cross en het complete reglement is te vinden op de website van de Goorechtruiters: http://www.goorechtruiters.nl !

Lielle

Re: Oefencross Hoogezand-Sappemeer op 22 oktober a.s.!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 19:23

Leuk idee, alleen 6 minuten voor 4 kilometer? Dat is een verdraaid hoog temp, in het M sgw zou het al 8 minuten zijn. Ik neem dus aan dat het een foutje is, ik wens jullie verder heel veel plezier!

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 19:25

Ik heb geen idee, ben niet verantwoordelijk voor de reglementen etc., maar zal het doorgeven!! Misschien bedoelen ze 360 m/min, net als in een springparcours? Dank voor de tip in ieder geval... ;)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 19:31

dat zou kunnen, hoewel ik dat ook nog een vrij hoog tempo vind op zo'n lange afstand bij beginnende combinaties. Ter vergelijk, de B cross in Ysselsteyn gisteren was ca 1800 meter en had een gevraagde snelheid van 460 m/minuut. 360 m/minuut voor 4 km betekent 11 minuten galopperen in springtempo, dat is best heftig. Idd wel de moeite om even over te denken.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 19:34

Het moet wel leuk blijven inderdaad... Ik geef het door hoor, ik ken de cross zelf ook alleen maar van kijken! ;) Ze hebben nog wel een verplicht stap- en drafgedeelte ingepland, dan zou het qua tijd al helemaal niet lukken...

Alter_Ego

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 09:25

Hallo,

Die ideale tijd klopt NIET. Dit is tijdens gesprekken als voorbeeld genoemd en per ongeluk overgenomen in het reglement.
Zie voor de juiste reglementen www.goorechtruiters.nl

Groetjes,

Nynke

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 09:35

Zijn er mensen die meedoen? Mensen die foto's komen/willen maken? Ik ben benieuwd!

Ik doe iig mee met mijn oude krack. Heb er zin aangezien ik ons vorige week de oefencross in Nijeberkoop moest afmelden. Is er al een plattegrond of route bekend?

Lindee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 14:33

Ik doe mee! :) Eerste cross voor mij en m'n pony, dus ben benieuwd.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 18:40

Is er al een plattegrond bekend? Ga morgen denk ik maar vast even een rondje lopen daar, kijken hoe het er voor staat!!

Jolandt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 23:09

Ik doe ook mee met mijn bonte Frizo...Eerste cross voor mijn paardje, ben heel benieuwd of het allemaal gaat lukken. Ik doe mee met de les vooraf...dus weet nog niet of ik van te voren ga lopen.
Mischien morgenmiddag nog...

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 09:51

Gitta1977 schreef:
Is er al een plattegrond bekend? Ga morgen denk ik maar vast even een rondje lopen daar, kijken hoe het er voor staat!!

Zag dat jij ook mee doet, leuk!
Arie heeft wel een plattegrond, maar die is niet openbaar gemaakt bij mijn weten.

ik doe ook mee met mijn Draakje. Ze heeft gister strafkamp gehad met springles dus als het goed is, is ze nu braaf }>

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 15:03

Ghehe! We gaan dapper de cross in morgen en we zien wel waar we eindigen! Ga zo met de hond maar even parcours verkennen, dan hoeft dat morgenvroeg niet meer! Kan ik me vast geestelijk voorbereiden vannacht... ;-)

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 21:31

Ik moet nog wel morgenochtend gaan verkennen, had er vanavond geen tijd meer voor. Ik heb alleen geen fiets -O-

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 22:06

Het is ruim een uur lopen, maar volgens mij kan het zonder verkennen oom wel. Zeker als jedaa de weg een beetje wet!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 23:26

Ik doe ook mee :)
Mag als een van de laatsten starten.

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 08:49

Is dit eenmalig? of gaat het vaker georganiseerd worden?
Kan helaas dit jaar niet, maar als het volgend jaar ook weer is......

Verder iedereen su6 die moet, het weer is iniedergeval helemaal goed :D

Lindee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 15:22

Ik ben weer thuis, was eerste keer crossen en vond het erg leuk, maar ook wel beetje spannend. :+
Eerst deed ik mee aan die clinic van Wieneke, dat ging in het begin niet zo, maar later ging het heel goed,
toen had ik 1 balkje bij het springen := En de cross ging redelijk, 3B, 18B en C niet gesprongen, de rest wel.
Al was m'n pony nogal lastig te rijden, want ze vond het heel spannend, dus ze stond steeds zowat stil voor
de sprong, maar sprong dan wel. Maar vond het verder erg leuk en is zeker voor herhaling vatbaar :))

Elspelsz88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 19:09

Ik vond het zoo leuk vandaag! om te zien!
Volgend jaar wil ik ook wel mee doen....

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 19:56

Het was een leuke cross! Super terrein, prachtig weer en leuke, vriendelijke sprongen. Een paar sprongen vond ik wat apart, bv 11a midden in de bocht en het hek op het laatste heuveltje was een stuk hoger dan de gemiddelde sprong. Maar mijn paardje heeft alles gesprongen en ik heb genoten. Het tempo lag denk ik wel wat te hoog, onze voorganger (3 minuten tevoren gestart) waren we voor het 2km bordje al voorbij... Voor Sinterklaas een horloge met stopwatch vragen! Ben wel benieuwd naar mijn punten en tijd. De uitslagen lieten wat op zich wachten, om 4 uur had ik het echt gehad. Volgend jaar weer zou leuk zijn!!!

Jolandt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 20:01

Wat mij betreft ook voor herhaling vatbaar! Mijn complimenten voor de organisatie!!!! Super hoor dat dit kan in het Noorden.
Ik heb meegedaan met de cross les van Wieneke. Super fijn om zo de cross te verkennen en tips te krijgen hoe je het beste de hindernis aan kunt rijden.
De les was al super... En de cross zelf helemaal. Die van mij wilde graag...en hoefde voor de sprong maar een beetje te stimuleren en hij sprong. Ben nu nog blijer met mijn bonte vriendje dan dat ik al was!!!!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 20:04

Gaat dit vaker georganiseerd worden? Lijkt me erg leuk voor over een aantal jaar!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 20:35

Was erg leuk! Als het wat meer gepromoot was geweest, hadden ze denk ik wel een keer zoveel starts gehad.

Ik ben 5e geworden en schijn een mobieltje te hebben gewonnen, een vriendin van mij heeft hem voor me meegenomen! Beste prijzen :D

Lenjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 21:06

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 22:48

Heb dit helemaal gemist, jammer! Maar foto's zien er goed uit! Leuke hindernissen :)

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 07:40

Als het goed is, wordt het volgend jaar wel weer georganiseerd.

Ik vond de cross ook erg leuk, de meeste hindernissen waren heel simpel maar het was wel heel leuk opgezet. Paardje vond het ook erg leuk (de cross dan), ik was alleen veel te snel binnen, had 35 tijdfouten....oeps en ik was te laat in stap dus daar ook geen punten voor gekregen