[WN] Diaz, ik en de Barefoot Arizona

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Diaz

Diaz, ik en de Barefoot Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 15:27

Ik heb een Barefoot Arizona in test, even wat foto's laten maken door mijn man (batterij van camera bleek leeg , dus het zijn mobiel-foto's.. soms bewerkt om even wat dingen beter te kunnen zien)

Diaz word nog niet vol gereden. 1x per 2 weken 10 min stappen ongeveer. Laatst stukje draf geprobeerd.

Wat vinden jullie? Past het zadel haar? past het zadel mij? zou een maat groter haar nog passen?

'ligt er wat op mijn rug? :z '
Afbeelding

'eten?'
Afbeelding

Afbeelding

(even slap/achterover hangen om het zadel te vullen/voelen)
Afbeelding

Mijn beugels heb ik op 2 lengtes gehad.. helaas staan de foto's door elkaar...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:D
Afbeelding

haha
Afbeelding

knuffelkont! <3
Afbeelding

Afbeelding

Ploempje

Re: Diaz, ik en de Barefoot Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 16:40

Super leuk paardje!

toedelou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 17:07

Wat een mooi paardje! Onwijs leuk koppie heeft ze, met een mooie en vooral lieve uitstraling.

Vind zelf dat het zadel krapjes oogt voor jou, en dat de achterkant omhoog staat op haar rug (als je er niet op zit). Maar ik weet niet of dat hoort bij barefootzadels? Heb daar geen ervaring mee.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 17:10

Hoe oud is je paardje?

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 17:14

timokyana schreef:
Hoe oud is je paardje?

Diaz is geboren op 8 juni 2008

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 17:17

ik ben ook van mening dat dit zadel niet voor jullie beide gemaakt is
hij ligt achter omhoog wat zou moeten betekenen dat hij van voren te smal is??? (ik heb geen ervaring met boomloos)
en voor jou vind ik hem ook te krap..
Hij ligt er te veel bovenop als je snap wat ik bedoel te zeggen.

je hebt wel een onwijs leuke merrie erg leuk :)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 17:51

Als je er niet in zit ligt het zadel wat bovenop inderdaad, wat opzich niet erg hoeft te zijn bij boomloos.
Ik pas er net in, maar ik ben bang dat een maat groter te lang word voor haar! Verder zit het wel lekker.
Ik twijfel nog wel dus! vandaar de foto's. Maar het zit wel super fijn!

@timokyana: ruim 3 jaar dus ;)

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 18:11

Wat een puppy paardje zeg! Zou persoonlijk nog een jaartje wachten met beleren tot ze er lichamelijk meer geschikt voor is.

Zadel lijkt inderdaad krap voor jou en lijkt niet helemaal lekker te liggen, heb je al een zadelmaker langs laten komen? :)

shiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 18:30

leuk paardje heb je :)
Zadel komt inderdaad wat omhog van achteren , maar ligt er beetje aan waardoor die omhoog komt , zou je er misschien een andere pommel maat in kunnen doen .
Maar dan zou ik even contact opnemen met je leverancier, misschien even een fotootje bij sluiten.
Zou voor jezelf inderdaad een maatje groter nemen, denk dat je er dan wel iets prettiger inzit .
Succes! :)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 18:40

Blanket schreef:
Wat een puppy paardje zeg! Zou persoonlijk nog een jaartje wachten met beleren tot ze er lichamelijk meer geschikt voor is.

Zadel lijkt inderdaad krap voor jou en lijkt niet helemaal lekker te liggen, heb je al een zadelmaker langs laten komen? :)

Het is een boomloos zadel ;)
En ze word ook voorlopig nog niet beleerd ;) het is nu af en toe wat stappen om te wennen (10 min) :j

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 18:42

shiana schreef:
leuk paardje heb je :)
Zadel komt inderdaad wat omhog van achteren , maar ligt er beetje aan waardoor die omhoog komt , zou je er misschien een andere pommel maat in kunnen doen .
Maar dan zou ik even contact opnemen met je leverancier, misschien even een fotootje bij sluiten.
Zou voor jezelf inderdaad een maatje groter nemen, denk dat je er dan wel iets prettiger inzit .
Succes! :)

De leverancier is eerst komen passen. Pommelmaat is dus ook goed.
Ze zij dat het zadel vooral wat stug is, en daarom als hij los ligt (het zadel weegt ook nog eens niets, dus niets om het 'aan te drukken') wat bovenop ligt zegmaar. Het gaat dus meer met mij er in.

Ik zit echt te twijfelen voor eengrotere maat! maar die zijn er niet in test-zadels :(

Induna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 18:59

Dat het zadel achter iets omhoog komt lijkt me niet zo'n probleem.. Vooral als je van te voren getest hebt dat de pommel goed is. Waarschijnlijk komt het dan eerder omdat het zadel nog stug is.

Een maat groter zadel is maar enkele cm's groter op de paardenrug. Ik vermoed dat het wel gaat passen. Je paardje is nog jong dus zou ook in de rug nog wat kunnen groeien.
Een maat groter zadel is voor jouw in ieder geval beter, zit lekkerder en steviger voor jou.
Ik weet niet waar je woont? Als het een beetje in de buurt is is er misschien een mogelijkheid tot testen/proberen. Ik heb een maat 2 zadel.. :D (wel een ouder model zonder VPS, maar het gaat om te zit, het gevoel enz, met VPS zit alleen maar lekkerder).

Edit: wat een ontzettend leuk paardje heb je! :j Inderdaad nog wel een puppy, maar dat komt allemaal wel. Goed dat je zo rustig aan begint met haar :D
Zo blijft het toch heel erg leuk voor jullie beide :j

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 19:05

Is je zadel nieuw of tweedehands? Deze ligt beter dan het goedkope boomzadeltje van je vorige topic in ieder geval.

Ik moet zeggen dat ik je paard toch echt nog erg puppy vind, ik geloof dat ik dat de vorige keer ook hebt gezegd. Ik zou toch nog even een stapje terug doen, want op de foto's kan je gewoon zien dat je paardje nog moeite heeft alles te verwerken. Ik vind je houding ook wat ongemakkelijk, je trekt je schouders op en zit niet helemaal recht op je paard, en dat is voor zo'n jonkie niet handig.

Ik zou zeggen, zet haar in de winter gewoon weer lekker op stil. Misschien eens per 2 weken eventjes stappen als het weer dat toelaat, en ga in het voorjaar nog een keer kijken hoe ze er dan uitziet. Tinkers zijn sowieso vaak wat later psychisch volwassen dan een KWPN-er bijvoorbeeld. Juist de eerste kennismaking OHZ is erg belangrijk, en nu ben je meer schade aan het aanrichten dan je goed doet, omdat je haar gewoon psychisch en ook fysiek overbelast.

Rahf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 19:09

Ik adviseer je een maat groter te nemen. Voor jou beter en zal voor je paardje, naar mijn mening, niet te lang worden. Idd jammer dat je die niet kunt proberen....
Succes!

mylene32

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 19:15

het zadel ligt op de schouders dus paard kan niet vooruit
geen goed zadel

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 19:15

Ik zou toch op de site van Barefoot de mal printen, op de stuk karton plakken en uit knippen, ziet er nl uit dat de Fork (is geen pommel) niet goed is dat ie daardoor omhoog komt, gewoon de fork uit het zadel halen en dan op de mal passen welke maat het is. Ik heb dat probleem ook gehad met het test zadel.

Ook zou ik het zadel nog wat verder naar achteren leggen, voor een boomloos zadel ligt wat te ver naar voren.

Goed
Afbeelding

te klein
Afbeelding

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 19:23

Als het goed is heeft ze de M erin gedaan, we hebben de vorige keer pommels gepast.
Ik zal hem er volgende keer even uithalen en los leggen.
het maat ding is toen ook gedaan.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 19:24

MLoeser schreef:
Is je zadel nieuw of tweedehands? Deze ligt beter dan het goedkope boomzadeltje van je vorige topic in ieder geval.

Ik moet zeggen dat ik je paard toch echt nog erg puppy vind, ik geloof dat ik dat de vorige keer ook hebt gezegd. Ik zou toch nog even een stapje terug doen, want op de foto's kan je gewoon zien dat je paardje nog moeite heeft alles te verwerken. Ik vind je houding ook wat ongemakkelijk, je trekt je schouders op en zit niet helemaal recht op je paard, en dat is voor zo'n jonkie niet handig.

Ik zou zeggen, zet haar in de winter gewoon weer lekker op stil. Misschien eens per 2 weken eventjes stappen als het weer dat toelaat, en ga in het voorjaar nog een keer kijken hoe ze er dan uitziet. Tinkers zijn sowieso vaak wat later psychisch volwassen dan een KWPN-er bijvoorbeeld. Juist de eerste kennismaking OHZ is erg belangrijk, en nu ben je meer schade aan het aanrichten dan je goed doet, omdat je haar gewoon psychisch en ook fysiek overbelast.

Misschien eens lezen? ;)

(zadel is testzadel.. rijden is 1x per 2 weken 10 min stappen.. )

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 19:25

Diaz schreef:
Misschien eens lezen? ;)
rijden is 1x per 2 weken 10 min stappen.. )

Ja, en dat is dus nog altijd te veel gevraagd! Ook jij moet even goed lezen voordat je reageert met eerst lezen ;)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 19:30

MLoeser schreef:
Diaz schreef:
Misschien eens lezen? ;)
rijden is 1x per 2 weken 10 min stappen.. )

Ja, en dat is dus nog altijd te veel gevraagd! Ook jij moet even goed lezen voordat je reageert met eerst lezen ;)

Lezen sloeg ook op je vraag over het zadel ;)

Ik heb niet het idee dat het te veel is voor haar, ik merk dat ze de uitdaging leuk vind, en ik hou me aan haar thempo e.d.
verder is het nu lekker zadeltje testen, daarna weer verder grondwerken (had al een grondwerkpauze even..gaat dus zo weer verder) en het inrijden gebeurd pas als ik denk dat ze er aan toe is. ;)

Ik vind dat ik het lekker rustig doe zo. Ik heb nergens haast mee, en ze hoeft niet in 1 maand van 0 tot 100 zegmaar kwa leren, maar is zo al gewend, heeft balans, een stuur en rem. Vind ik een lekkere basis om haar straks te laten beleren :j

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 19:31

Leuk paardje heb je! En echt lastig om met zo'n kort ruggetje een goed zadel te vinden. Ik neig ook naar dat het niet helemaal lekker ligt. Ik vindt hem namelijk wat ver naar voren liggen maar of je echt ruimte hebt om hem naar achter te leggen is me niet duidelijk. Volgens mij is ze nog aardig overbouwd of niet? Dan oogt het namelijk al snel dat eea naar voren ligt ook al valt dat eigenlijk best mee.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 19:42

Ze is niet overbouwd (foto 2 laat haast wel denken :P), wel smal voor, en bedenk me dus (door hierboven) dat ik misschien een te grote pommelmaat heb meegekregen waardoor hij wel over haar schouders zakt idd..

ik focus me sowieso zo snel op de achterkant van het zadel dat hij best wat te ver naar voren kan liggen idd :j

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 19:56

Een maatje groter zou inderdaad nog prima kunnen!
Vind deze te krap voor je,en je paardje kan nog wel iets meer hebben een maat 2 is niet extreem veel langer gelukkig ;)

Leuk paardje,en nou paard is 3 jaar dan kun je echt wel af en toe erop zitten hoor en zo te horen weet de TS echt wel wat ze doet!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 20:17

maar er zijn ook mensen die dit zadel al te lang vinden? hoe zit dat dan?
Ik vind dit kwa lengte net gaan op haar rug namelijk.. 2 is ruim 5 cm langer..(en de pad dus ook)

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 20:26

MLoeser schreef:
Ik moet zeggen dat ik je paard toch echt nog erg puppy vind, ik geloof dat ik dat de vorige keer ook hebt gezegd. Ik zou toch nog even een stapje terug doen, want op de foto's kan je gewoon zien dat je paardje nog moeite heeft alles te verwerken.

Dat is toch een prachtig iets, dat je op een foto kunt zien dat een paardje moeite heeft alles te verwerken... :')