[SGW] Verslagen SGW Vasse

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ai_luf_u

Verslagen SGW Vasse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 15:14

laat maar horen (:

rowo

Re: Verslagen SGW Vasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 16:12

Nou, ik heb de cross dus gereden en gezien en kan me alleen maar aansluiten bij de rest. Hindernis 3, 6ab en 13 waren echt totaal unfair. Had niets met technisch te maken, maar waren gewoon echt niet mooi gebouwd en slecht/niet aan te rijden. Dit was voor mij ook de laatste keer Vasse, ik ga er niet weer heen.

Dan mijn verslagje...
Mijn dressuur ging niet zo fijn. Ik moest naast H4 en die vond ze nogal interessant :+ Maar de spanning in die hoek was er niet aan af te zien. K had 206 en stond 2e.
Daarna cross gelopen en opgezadel. Ze was met springen voor haar doen erg loom, normaal is ze super heet. K was foutloos, met dus wel een fijn rondje maar niet een rondje zoals ik van haar gewend bent.
Helaas bleef ze dat lome houden en in de cross trok ze er niet uit zich zelf aan. Das niets voor haar. T/m 8 ging het eigenlijk goed, alleen 6a moest uit draf omdat de bodem zo slecht was daarvoor. Maar op 9 de opsprong stopte ze en kreeg ik haar er met geen mogelijkheid op. Er kwam niets geen reactie op been en zweep. Ik mocht nog 2x vaker proberen (na al 3 weigeringen), maar na 1x merkte ik dat het hem niet ging worden. Ben dus terug gestapt..... -O-

K weet niet wat het was. Ze is absoluut geen stopper. Ze was vanmorgen ineens heel henstig. Ze had ook de hele dag niet geplast. Thuis gekomen haar direct op stal gezet zodat ik kon zien of ze ging plassen. En ja hoor, ze stond nog niet goed en wel in de stal en ging meteen plassen. Of dat het is geweest?? Ik weet het niet, ze was iig niet haarzelf.

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 16:16

Ik had vandaag mijn L-debuut. Dressuur ging al prut, losrijden ging wel goed, maar ik was de ring nog niet in of hij hoorde een fluitje en weg was z'n aandacht. Ophoudingen kwamen niet meer door, been reageerde hij veel te fel op en aanspringen deed hij in de verkeerde galop :=
De jury heeft er blijkbaar nog 185 punten van kunnen maken, ik vond het zelf misschien net 170 punten waard :')
Springen ging wel goed, foutloos! :)
Cross vond ik ook aardig pittig met die lastige aanrijdlijnen :j
Heb ook 3 weigeringen opgelopen, 1 op de opsprong, 1 op de greppel en 1 op het schuine hek voor de waterbak.
Laten dat nou net de 3 hindernissen zijn waar ik vooraf al moeilijkheden verwachtte :Y)
Daardoor ging ik wat meer controleren, en dus iets te rustig aanrijden en toen stopte hij dus.
Bij de dierenarts was hij ook weer goedgekeurd, al liep hij wel minder soepel dan voor de cross :)
Ik heb ook heel veel tijdfouten, horloge begon tussen die waaier en die minitrakhener al te piepen.
Maar dat maakt me niet zo veel uit, ik heb heerlijk gereden en m'n doelstelling voor vandaag gehaald (de cross uitrijden) :D

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 16:18

Rowo, wat zonde! :(:)

Astrid, netjes :j

Ook mijn L debuut. Heenreis was vreselijk mistig, best eng :=

Dressuur ging wel netjes, 220 punten. Springen was pony al in racemodus maar ik heb toch geprobeerd zo rustig mogelijk te rijden, foutloos en binnen de tijd.

Richting cross weer iets meer ontspannen en we gingen behoorlijk voorwaarts :D maar heel fijn van start. Over de eerste sprongen ging ze als een speer, 10b (greppeltje) reden we de 1e keer langs, pony een beetje overdonderd en ik corrigeerde niet snel genoeg, maar daarna prima. 12 (dat trakehner gevalletje) ging echter compleet verkeerd, pony vond het er vreemd uitzien en toen ik het alternatief wilde proberen kreeg ik haar met geen mogelijkheid door dat rare watertje.. Pony blokkeerde, wilde niet eens meer in de buurt van de hindernis komen, en ik werd te hectisch in mijn hoofd dus daar helaas de cross vrijwillig verlaten, ik wilde geen verliespunten namelijk :+ Behoorlijk balen, maar op zo'n moment bouw ik zelf ook nog teveel spanning op om adequaat te kunnen reageren. Overigens is Bling ook totaal geen stopper, ze laat me verder nooit in de steek dus wat het nu precies was weet ik niet..

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 16:27

Wij zitten nog te wachten op de prijsuitreiking. Was met iemand mee. Nog wel 7e geworden ondanks een weigering in de cross. Maar denk niet dat we volgend jaar niet nog een x hier heen gaan :o

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 16:35

Klinkt niet echt heel positief. :o Balen zeg!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 16:36

margriet laat ik het zo zeggen :+

Cross 6 jaar geleden voor het laatst gereden, was toen al niks, nu nieuwe kans gegeven maar weet zeker dat ik hem iig de komende 6 jaar weer niet rij :Y)

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 16:38

Haha, mooi gezegd :')

Het is dat ik de keus niet meer heb omdat ik volgend voorjaar ga stoppen :') maar ik sluit me aan bij de rest, hier zou ik niet weer naartoe gaan :o

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 16:40

Dan ben ik blij dat ik niet op de startlijst ben gekomen en daarna nme van de wachtlijst af heb gemeld!

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 16:42

Ik weet nog niet of ik volgend jaar bij de paarden verder ga of dat ik ga stoppen, maar ik moet het wel echt nog overwegen of we hier weer heen gaan :P

Wat zonde rowo...
Eline, jammer van je cross!
Had je pony er niks meer aan over gehouden na de 1e da controle? :)

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 16:51

Nee hoor. Ze liep even een beetje raar omdat ik net springschoenen om d'r achterbenen had geknoopt, that's all. :Y) Bij de DA heeft ze niets geraakt geloof ik, gelukkig, dus ook de DA niet. Is gewoon een enorme druktemaker en zo'n stethoscoop is dan net de trigger voor een ontploffing.. :o

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 16:57

Gelukkig maar :)
Het leek wel alsof ze wat raakte, maar de da stond er natuurlijk ook nog tussen :P

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:02

Evony schreef:
margriet laat ik het zo zeggen :+

Cross 6 jaar geleden voor het laatst gereden, was toen al niks, nu nieuwe kans gegeven maar weet zeker dat ik hem iig de komende 6 jaar weer niet rij :Y)

Zelfde hier.

K ben alleen 2 jaar geleden nog geweest en toen was het een leuke cross in de B, zonder die rare aanrijlijnen en gewoon logische sprongen :j Maar daar is nu geen sprake meer van. Ik snap ook niet hoe de TA bijv. hindernis 6 goed heeft kunnen keuren zoals die er stond.

Dressuur en het springen vond ik overigens wel netjes geregeld!

Overigens zag ik dat zowat de helft van het L paarden uitgesloten was in de cross. 5 waren er maar foutloos en de rest met 1 of 2 weigeringen.

edit: overigens nog een aantal bokkers gezien waarvan ik nu eindelijk weet wie ze zijn. Jetske stond naast me en k heb Evony nog zien starten. Ook zag ik volgens mij Caro in de cross nog voorbij komen bij H5 (was jij die schimmel die de dakjes op 1 galopsprong deed onder jou luide aanmoediging??) en H6.

xxpaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:12

ik reed L/E. Had 202 dressuur punten :D was echt super blij ze liep heel fijn in de proef!! en 1 pechbalkje in het springen op 5a . ze sprong mooi gecontroleerd dus heel tevreden toen de cross het ging echt super goed tot het greppeltje, ze stopte en ik viel er voorover af, had het al een beetje verwacht. pony springt eigelijk alles behalve greppels! maar ze heeft er gelukkig niks aan over gehouden! ben wel trots op haar! <3 alleen heb ik wel wat last van mn rug, morgen maar even naar de dokter.. en bij de DA 2x goed. volgende keer geen greppeltjes hoop ik haha

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:17

Wat balen dat zoveel mensen ontevreden waren over de cross. Wel jammer want ik heb hem ook een aantal keer gereden en toen was hij wel mooi gebouwd.

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:22

Ik snapte niet waarom ze hindernis 1 niet gewoon op het zandpad hadden gezet zodat je gewoon lekker rechtuit kon beginnen.. Maargoed daar zal vast een reden voor zijn.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:36

@ Rowo dat zou best eens kunnen. Heb express een iets andere aanrijlijn genomen waardoor zij hem in 1 kon doen. Bij 7 heb ik zelfs sorry tegen mijn paard gezegd omdat ik door een greppel heen reed voor de 2 oxers aan te rijden en dat vond zij niet leuk. Ik moest ook een aantal keren pas op geroepen omdat paard af en toe niet terug wilde komen en er mensen op het pad liepen. Heb wel steeds netjes bedankt voor het opzij gaan. Snap de TA ook niet echt. H3 op een zeer onlogische plek. Lekker om in je ritme te komen en ga zo maar door. Volgend jaar ga ik denk ik toch niet want wil dan M starten en vooral over de grens. Heb je fijnere crossen

Ps wie was het meisje dan mijn paard op de video heeft gezet met haar mooie spaanse pas. Haar wel gesproken maar ik weet niet wie het was. Ik zou graag het filmpje willen want ik heb dat nog niet op de video :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:44

Heleen_B schreef:
Ik snapte niet waarom ze hindernis 1 niet gewoon op het zandpad hadden gezet zodat je gewoon lekker rechtuit kon beginnen.. Maargoed daar zal vast een reden voor zijn.

Nee, dat was ook het 1e wat wij zeiden.

H2 was voor de B wel direct een dikke sprong zeg. Daarnaast kon H3 veel beter midden op het veld staan (zoals anders). Daarnaast snap ik niet waarom 6ab (voor de L 7ab) niet wat meer naaar rechts was gezet, dan kon je gewoon vanaf het pad aan rijden. Nu moest je door de loodzware greppel. H13 vond ik ook maar een vreemd ding en voor de B veel te hoog. Maar goed.... overal zal wel een reden voor zijn :+

@ Caro: dan heb ik je denk idd gezien. Hij moest wel op groot, maar t was niet onhaalbaar.... Heb ik jou ook eindelijk eens gezien.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:55

@ Rowo ik heb jou ook gezien. Nr 64 toch. Zag je toen je richting DA liep. Je vertelde dat je paard niet de opsprong wilde doen..

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:57

Ik was hier nog nooit geweest, maar voor mij was dit er duidelijk één in de categorie: eens, maar nooit weer!
Het was naar mijn idee echt niet fijn gebouwd om het maar zachtjes te zeggen. Zat vrij weinig logica in ...

Niet echt veel positieve berichten hier qua verslagen: :(:) voor iedereen

Mijn eigen verslagje:
Springen ging foutloos, dressuur voor zijn doen wel oke.
Zelf zonder verwachtingen de cross in, met de instelling heel voorzichtig te rijden en kijken of het te doen was. Paard kwam niet echt lekker in het ritme, maar deed alles, met veel aanmoediging van mij, wel braaf.
Coffin/afsprongetje-greppeltje zorgde nog wel voor wat sensatie, na het boompje remde hij opeens heel erg en toen zat ik op zijn nek, vervolgens stapte paard nog braaf (met mij op zijn nek nogsteeds :+ ) heel rustig het greppeltje over, daarna kon ik hem vanaf mijn onhandige positie even stilzetten om netjes terug in het zadel te kruipen. Ik moest er zelf, op dat moment al, al eigenlijk erg om lachen en de toeschouwers en hindernisjury's daar zo te horen ook _O- Maarja toen het smalletje erachter aan zonder problemen, wel voltetje moeten draaien.
Verder wel foutloos rond. Veeeel tijdfouten uiteraard, maar voor tijd rijden was hier geen doen dus ik had mijn klokje toch al niet omgedaan.

greefje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:12

ik kende mijn paard ook niet vandaag.
met springen (snap d'r niks van) had ze eerst bij twee een balkje, nou dat gebeurd al haast nooit. maar vooruit, en bij zeven kon ik er niks aan sturen. onvoorstelbaar, ze had ontiegelijk last van de hitte. deed met opzadelen al super raar. we kregen het zadel er gewoon niet op zo erg. en bij negen sprong anne en toen ging ze ineens naar rechts boem, daar lag ik... kl*ten.. en de cross had ik met lopen beetje gemengde gevoelens over. maar daar had ik niks meer aan. wat baaaaalde ik, anne is nog nooit uitgebeld. maar ach, een paard heeft ook wel eens een keer zijn dag niet. jammer. maar helaas. : (

landiamo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:41

Nou ik ben dus nu weer lekker thuis!

De dressuur ging bagger, had ik nog wel 207 punten, springen foutloos en de cross ook foutloos. lag alleen wel met mn neus bijna in de coffin omdat mn paard die boomstam zo achterlijk sprong :+ DA was verder goed, alleen dacht de DA voordat ik moest starten een hartruis te horen, dus ik zag de grond al bijna onder mn voeten wegvallen |o
Ben verder wel tevreden maar ik ga hier ook niet meer heen.... ben trouwens nog wel 1ste geworden en dat had ik echt niet verwacht :))
@Rowo ik heb jou nog gesproken voor en na de cross :) wel balen dat die de opsprong niet wou doen! volgende keer gaat het vast wel weer goed :(:)

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:43

rowo schreef:
Heleen_B schreef:

Nee, dat was ook het 1e wat wij zeiden.

H2 was voor de B wel direct een dikke sprong zeg. Daarnaast kon H3 veel beter midden op het veld staan (zoals anders). Daarnaast snap ik niet waarom 6ab (voor de L 7ab) niet wat meer naaar rechts was gezet, dan kon je gewoon vanaf het pad aan rijden. Nu moest je door de loodzware greppel. H13 vond ik ook maar een vreemd ding en voor de B veel te hoog. Maar goed.... overal zal wel een reden voor zijn :+

@ Caro: dan heb ik je denk idd gezien. Hij moest wel op groot, maar t was niet onhaalbaar.... Heb ik jou ook eindelijk eens gezien.

Was er niet eerder geweest maar H3 inderdaad zo zonde dat ze die niet gewoon wat verder zetten!

Verder waren er weinig prullenbakken en de dixi op het parkeerterrein was echt te goor (en zonder wc papier!). Was er bij die kapschuur nog een wc?

Heb je nog gezien met springen lindadegreef!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:45

landiamo schreef:
Nou ik ben dus nu weer lekker thuis!

De dressuur ging bagger, had ik nog wel 207 punten, springen foutloos en de cross ook foutloos. lag alleen wel met mn neus bijna in de coffin omdat mn paard die boomstam zo achterlijk sprong :+ DA was verder goed, alleen dacht de DA voordat ik moest starten een hartruis te horen, dus ik zag de grond al bijna onder mn voeten wegvallen |o
Ben verder wel tevreden maar ik ga hier ook niet meer heen.... ben trouwens nog wel 1ste geworden en dat had ik echt niet verwacht :))
@Rowo ik heb jou nog gesproken voor en na de cross :) wel balen dat die de opsprong niet wou doen! volgende keer gaat het vast wel weer goed :(:)

Gefeliciteerd :D Welk nummer had je dan? Of heb ik met jou de cross een stuk gelopen? :+

@ Heleen: de dixie op het parkeerterrein was hemels bij de wc naast de kapschuur. Dat hokje stonk gigantisch en was echt giga goor.

Qua prullenbakken vond ik het nog wel mee vallen.

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:46

Heb 1 prullenbak gezien geloof ik :D

Ah nou gelukkig dat ik niet bij die wc ben geweest :D