[WN] WesternWelsh Flame @ een hoop tamtam...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

WesternWelsh Flame @ een hoop tamtam...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 11:49

Baasje kreeg het in haar bol vandaag geloof ik. :oo
Ik kreeg een zadel op!!! Een bit in!!! En om het helemaal af te maken trok zij d'r sporen weer eens uit de kast. Ik dacht HYPERdepiep, nou gaan we het krijgen. :):)

Hoewel het baasje vooral over ontspanning mopperde, heb ik me lekker druk gemaakt. Ik lijk opeens wel een koffievos joh. Maar soms wil ik ook wel even braaf doen hoor, neusje over de grond is toch stiekem wel lekker. :j

Noot van het baasje:
Ik moet iets te doen vinden voor dat beest, ze wil gewoon te graag. :') Zou m'n buurman het erg vinden als ik z'n shetten leen voor een stukkie cutting? :D

Tips om er wat meer rust in te krijgen zijn welkom, we hebben ooit (een jaar terug) 2 westernlesjes gehad ofzo, daar is het helaas bij gebleven. Lesgeefmens gestopt dusja... We zijn gewoon lekker recratief bezig voor de fun, mischien 1 keer in de week dan is 't veel. :o
Alvast bedankt!

Stiekem ben ik er wel trots op hoor...
Afbeelding

Het is nu eenmaal zo'n lekker ding. :j
Afbeelding

En ze kan best mooi stofzuigeren.
Afbeelding

Nog een filmpje, hier zie je heel duidelijk dat ze euhm hoe zal ik het zeggen, iig niet lui is. :o

Wees lief, we hebben gewoon maar wat lol.

Eva_D

Re: WesternWelsh Flame @ een hoop tamtam...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 17:45

Ziet er leuk uit!
Ze loopt goed over dr rug hoor, vind t een fijn beeld geven.
Heel netjes en vriendelijk.
Enige tip die ik heb is wat meer op je kont zitten in de galop, je zit niet altijd even stil.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 17:49

Thx, leuk om te horen. :D
Heb natuurlijk maar zo kort les gehad, dat ik het wel leuk vind om nu es te horen of het eigenlijk wel goed is. Gelukkig wel dan.
Ik rijd overigens boomloos, dus ik moet wel swingen met mijn heupen, anders ga ik zitten bonken.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 17:52

het is toch een barefoot he wat je erop hebt liggen?

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 17:53

Jep, helaas wel een dressuurmodel, heb een nevada zelf, maar een van m'n fenders is gebroken.... effe sparen voor nieuwe dus.

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 17:58

Ziet er leuk uit,,lekker ontspannen inderdaad.
Zadeltje lijkt me beetje krap ?
En probeer je onderbenen niet teveel naar voor af te steken ;)

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 18:04

Het zadel is een nachtmerrie, ik ben leer gewend en dit is drytex, op de een of andere manier zit ik er gewoon niet lekker in. Mijn eigen zadel is een afgeragde 2ehands, met zo'n lekker kuiltje erin, van leer, heerlijk. Wat een verschil er toch in barefoots kan zijn. :=
Ik ben idd wel geneigd die onderbenen af te steken, op buitenrit hang ik altijd zo lekker onderuit gezakt in het zadel te niksen hihi.

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 18:07

Haha ja zit zeker verschil in.. Rij zelf dan wel geen BF meer maar wij hebben precies hetzelfde zadel voor onze A pony maar zijn ruitertje heeft er helemaal geen hinder van dat het drytex is of minder soepele zitting :P lucky me!!

Welke maat heb je van de drytex ?

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 18:10

Een maat een, maar mijn eigen zadel is dezelfde maat, raar hoor... Maar goed, die is gewoon wat meer, hoe noem je dat.... Daar zit gewoon een kuiltje in haha, zo oud en versleten is die. :') Vouw je ook veel makkelijker dubbel dan deze.

Af en toe zie ik wel dat ik idd even uit het ritme ben. Moet gewoon meer ontspannen blijkbaar.

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 18:12

Oke,apart he.
Maar inderdaad meer op je kont zitten benen meer langs je paard (niet afsteken) en dan komt dat helemaal goed ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 18:16

Wat een leuke pony zeg. Vind alleen in tegenstelling tot eva_D dat ze niet over haar rug loopt, ze loopt met haar neus naar voren en valt lichtelijk op de voorhand. Eigenlijk een beetje het beeld van western wat mensen hebben, wat niets met western te maken heeft.. teugels los, paard houdt zelf ergens zn hoofd als het maar laag is. Ik weet natuurlijk niet of je altijd zo rijdt en of je echt western wilt rijden hoor dus is echt niet vervelend bedoeld maar als opbouwende (wou kritiek zeggen maar dat is het ook niet echt, klinkt zo negatief)
Vind het verder echt een leuk dier om naar te kijken en volgens mij ben jij een relaxte ruiter!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 20:04

Dat is idd het probleem, zodra ik ook maar een beetje aan haar hoofd ga zitten word ze zo onrustig... Slaan met haar hoofd etc. (Is niet mijn paard maar geloof dat de tandarts regelmatig komt.)
Als ik haar wat korter pak geeft ze wel lekker na. Ik zou eigenlijk ook weer moeten gaan lessen, maar ja bij wie. We hebben twee keer een uurtje les gehad en thats it.
Hier waren we ook al aan het eind van het uurtje rijden, kan morgen mischien wat foto's/filmpjes maken als ik haar wat meer oppak?

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 20:25

Hoi Gypsy :wave:
Ik zit steeds maar naar jou en dat zadel en de pony te kijken daar klopt echt iets niet hoor :D
maar dat geef je zelf ook al aan.
Ik ga met vivalavida mee in het commentaar.
Wordt ze/hij normaal gesproken western gereden? dat was me niet helemaal duidelijk.
Ik zou pony inderdaad eerst korter pakken en benen erbij :j als hij dan mooi nageeft en verzamelt dan kun je hem loslaten. Zodra hij weer uitelkaar valt weer oppakken, benen erbij etc
Paard moet in een soort frame gaan lopen, die losse teugel is een einddoel en dat bereik je niet in een keer.
Dat zijn in het begin maar hele korte stukjes.

*lees zij waar hij staat :D *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 20:32

Gypsy schreef:
Dat is idd het probleem, zodra ik ook maar een beetje aan haar hoofd ga zitten word ze zo onrustig... Slaan met haar hoofd etc. (Is niet mijn paard maar geloof dat de tandarts regelmatig komt.)
Als ik haar wat korter pak geeft ze wel lekker na. Ik zou eigenlijk ook weer moeten gaan lessen, maar ja bij wie. We hebben twee keer een uurtje les gehad en thats it.
Hier waren we ook al aan het eind van het uurtje rijden, kan morgen mischien wat foto's/filmpjes maken als ik haar wat meer oppak?

Waarom pak je haar niet korter dan? Western rijden is niet altijd met lange teugels, (weet niet hoeveel ervaring je hebt dus forgive me als dit kinderachtig overkomt) ls je met een snaffle (trensje) rijdt dan heb je gewoon je teugels op maat. (en met shanks ook niet zo gigantisch lang en je handen niet zo hoog)
Gewoon op maat pakken hoor, voorwaarts en nagevelijk rijden. Nou zakt ze op de voorhand en ze is een beetje zoekende. Ben wel benieuwd naar een filmpje ja!

Precies wat justkid zegt: het is een einddoel! mooi gezegd!

edit: ik heb een tijdje tijdelijk met een barefoot gereden toen ik geen wn zadel had. Wat een HEL zeg :P
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-09-11 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 20:41

Ja dat je met je heupen moet swingen snap ik,
maar je bokt soms ook een beetje (in het begin)
maar goed ik heb op een voor mij te groot boomloos zadel gegallopeerd en toen t paard terug ging naar draf stuiterde ik er haast af, beugels uit en alles.
Maar ik denk dat dit niet echt jou zadel is =P Kan je niet die leren erop leggen?

En zie wel een paard dat over de rug loopt, als je je paard lang en laag rijd zoals hier heeft het paard zn rug bol, dus prima toch? Ik vind dit juist een goede manier om te beginnen maar goed.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 21:16

Er is niet veel western aan je filmpje te ontdekken, sorry :o
Niks mis mee als je lol hebt hoor...

Je schrijft dat je pony onrustig is met haar hoofd maar jij bent ook heel onrustig met je handen. Je pony trekt de teugels uit je handen, dat moet je nooit toestaan.
Verder moet je haar veel meer voorwaarts rijden voordat je toe bent aan een langzame versie van de gang waar je in zit.
Vooral in de galop is het een hoop gehobbel en ben ik steeds bang dat je met je zadel op haar nek beland :=
Ondersteun je pony meer met been en hand en als dat beter gaat dan kun je langzaamaan het wat meer loslaten.
Verder sluit ik me aan bij de rest.

Tijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 21:47

Ik ben het met Vera en de rest eens.
Ik weet niet of ik het nu goed zie maar het lijkt alsof je zonder kinriempje rijdt maar dat komt misschien door de foto's.
Lol met je paard is natuurlijk altijd goed...

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 22:10

Nope, pony is engels beleerd. Ik heb me toen een beetje ingelezen, en twee keer een privéles western van een uurtje gehad. Heel goed iemand, eerst met je been stelling en buigen vragen en dan pas met je handen eraan komen. We hebben in de lessen tja, heel veel cirkels idd, om te zorgen dat ze echt op het been dat allemaal doet. Ik ben er ook zeker een half jaar tussenuit geweest. Nou wat ik daarna aan trof. Pony weer helemaal scheef, rechtergalop waar ik zo hard op had geoefent was gewoon VERDWENEN. Lekker is dat. Om nog maar te zwijgen over de problemen in de omgang.

Het is wel jammer dat ik nooit verder heb kunnen gaan met die lessen, omdat we nu maar een beetje bij die eerste oefeningen blijven hangen. Maar ik dacht wie weet, krijg ik hier wat tips waar ik mee vooruit kan. Zelf werk ik altijd toe naar neusje over de grond, maar dat hoeft dus eigenlijk niet vinden jullie?

Galop is gewoon haar slechtste gang, altijd al geweest. Nu is deze bak gelukkig wel heel goed, de bak thuis galopeer ik niet meer in, dan zit je elkaar gewoon in de weg helaas. Ik zit dan altijd ook weer te twijfelen of ik haar toch niet in de weg zit, als ik zoveel bochten draai.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 06:57

Ik werk eerst altijd naar verzameling en daarna mag ze "los"
Neus naar de grond is bij mij geen doel.
In frame lopen wel.
Maar dit kun je niet zo van internet leren.
Ik denk dat je dan beter aan de slag kunt gaan met de dingen waar je zelf bekend mee bent. :j
Als ik het goed lees ben je de pony nu een soort aan het omscholen naar iets waar je zelf geen les in hebt.
Ik denk dat je dan beter kunt werken aan die dingen die "verdwenen" zijn en waar je zo hard aan had gewerkt.

Xiniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 07:19

Ik vind het echt een erg mooi beeld.
Over achteruit gaan; goed naar achter zitten en dan drukken met poep, zodat waneer hij naar achter gaat zijn achterhand onder voorhand schuift, beentjes wat naar voren en dan met benen werken :D
Ik ben erg jaloers op u pony !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 08:33

Neusje over de grond zou ik inderdaad niet naartoe werken.. Dan valt ze alleen op de voorhand, er is geen buiging, geen achterhand niks. Gewoon laten nageven, voorwaarts rijden, later gaan verzamelen. Je kan wel bijv aan je neckreining gaan werken en dat erbij houden om te doen. En dat heeft weer met het gene te maken waar je eerst mee bezig was, met je zit/benen rijden... op deze dingen zou ik me eerst gaan focussen!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 08:53

Oké thx, dan heb ik weer iets te doen. Het is gewoon zo jammer dat ik nooit verder ben gekomen dan die eerste 2 lessen. Als ik haar vandaag lekker nagevelijk krijg, eens kijken of dat op een hand ook zo blijft. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 09:11

Kan je niet verder gaan met lessen dan?

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 11:39

Lessen is toch altijd het beste,je leert veel en zo kun je toch je paard weer verbeteren ;)

Criiistel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 12:54

kelz schreef:
Lessen is toch altijd het beste,je leert veel en zo kun je toch je paard weer verbeteren ;)

ja daar ben ik het mee eens ! :j
verder leuk paardje !