Kan iemand me meer vertellen over WESTERN rijden en dan NIET met een quarter maar met een Nederlands gefokt paard (warmbloed) Die er zo op het eerste gezicht wel uitziet als een quarter.
Hij wordt op dit moment langzaam aan een beetje pleasure getraind, maar we willen eigenlijk wel wedstrijden gaan rijden daarin maar hebben dan wel wat meer informatie nodig. We hebben wel ervaring in het westernrijden, maar weten niet precies hoe dat werkt als je dus western zou willen gaan rijden met een NIET quarter !!!
* Waar moet je je inschrijven om deel te kunnen nemen aan wedstrijden ?
* Aan welke wedstrijden kan worden deelgenomen (western riding, hunterclass, pleasure) ?
* Waar kan ik paterns (proeven) vinden die er gereden worden ?
* Aan welke eisen moet het harnachement voldoen ?
Als iemand iets meer weet en hij/zij dan links kan doorgeven of meer informatie kan geven, dan kunnen we ons eens gaan oriënteren.
Alle informatie is welkom

Een kennis van mij heeft gestart met een haflinger. Ik zal het haar ook eens vragen als je wil? Zij weet er erg veel vanaf.
We kennen de westernwereld vanaf het prilste begin dat het in Nederland een beetje populair werd en hebben wel ervaring in het westernrijden.... maar er is zoveel veranderd de laatste jaren en juist de vraag om met een ander paard dan een quarter western te gaan rijden, daarop krikgen we niet echt antwoord... Vandaar dat ik mijn vraag nu hier heb gepost. In onze omgeving wordt hoofdzakelijk REINING gereden en er over de andere vormen van westernrijden is niet echt veel bekend. We weten ook niet wie daarin goed les zou kunnen geven.....