Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Voor het M bekeek ik het per cross, in het Z was het standaard. Als ze niet soepel over 80/90cm komen ( B hoogte) dan vraag ik me af wat je in een cross doet
Iedereen heeft wel eens een rotsprong, maar om ze met die hoogte nou te gaan insmeren, een training is zwaarder en je moet het er allemaal weer afwassen ook
.
haha
Eef_Bam schreef:Ik doe klei, dan natte kranten en dan onderbandages en bandages eroverheen, geheel is dik en stevig genoeg om zonder transportbeschermers te kunnen. Dit bandageren en natte kranten heb ik zo van een 1* amazone geleerd, het idee achter de natte kranten is namelijk dat de benen veel langer gekoeld worden dan wanneer je de klei laat drogen.
Sannnn schreef:Eef_Bam schreef:Ik doe klei, dan natte kranten en dan onderbandages en bandages eroverheen, geheel is dik en stevig genoeg om zonder transportbeschermers te kunnen. Dit bandageren en natte kranten heb ik zo van een 1* amazone geleerd, het idee achter de natte kranten is namelijk dat de benen veel langer gekoeld worden dan wanneer je de klei laat drogen.
Doe je dat gelijk na de cross als ze de wagen op moeten? Maar dan kunnen ze er zo paar uur mee staan? Wordt het dan alsnog niet te warm op een gegeven moment? Kan zo paar uur duren voordat je dan thuis bent.
Ik heb tot nu toe nog nooit geen klei gebruikt naderhand, vind het altijd fijn om de dag erna te kunnen zien hoe de benen zijn. Koel het altijd af met water en dat is het... Mocht ik M of hoger gaan crossen ga ik het denk ik wel gebruiken. Al doe ik het denk ik dan eerder thuis, al heeft het dan minder nut. What met dingen om zijn benen in de wagen zetten werkt averechts heb ik gemerkt. Of alleen enkel klei zoals Evelien doet moet wel kunnen denk ik.
.