[SGW] Opbouw Lisse - foto's

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

manic

Opbouw Lisse - foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 13:58

Amber_

Re: Opbouw Lisse - foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 14:02

Ik heb er zin in ! Hopen dat BB ook beetje uitdagend is

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 14:15

Ik vond vorig jaar vooral het water erg lastig. Daar dreef een of andere wit-bruine schuimlaag op die mijn paard absoluut niet vertrouwde. Dit jaar rijd ik B en mag ik mij druk maken om een smalletje, misschien zelfs in combinatie met een tweede sprong. Gelukkig komen er nog vlaggetjes op te staan die een beetje meer aanleuning geven!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 14:19

Ja, die waterbak wordt voor mijn mannetje ook wat lastig denk ik... Zag er vorig jaar op de foto's erg kijkerig uit en hij heeft al niet mega veel vertrouwen op het water. Maar ach, we zien wel :)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 14:21

Ik ben nog nooit op deze wedstrijd geweest, dus het wordt allemaal even kijken denk ik.
Is de verwachting dat het water nu anders is, of is het wel gewoon dezelfde waterbak met mogelijk iets andere aankleding?

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 14:23

Misschien staat er dit jaar genoeg water in zodat ze niet telkens de brandslang aan hoeven te zetten. Dat was volgens mij de reden van het schuim. En er stonden allemaal viooltjes enzo, maar dat was op Texel ook en daar gingen we fijn doorheen.
Andere verschil met Texel is dat de waterbak tussen heuveltjes ligt en je dus ook nog eens naar beneden aan het rijden bent, om er vervolgens uit te rijden en dan weer naar boven te rijden. In de BB hoefde je voor en na het water de hindernissen niet te rijden, maar voor de B zullen die er wel in zitten denk ik. Ga het vrijdag zien. Kan bijna niet wachten!

xMnOn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 14:26

Wanneer is het eigelijk? Ziet er gaaf uit!

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 14:29

Dit weekeind, 24 en 25 september in het Keukenhofbos!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 14:31

Ik start L en verwacht een waterinsprong, met misschien daar voor nog een hindernis en eentje na het water...
Als ik tijd heb ga ik zaterdag al even kijken en anders dan verken ik het parcours pas op zondag, dan blijft het nog een verrassing...

manic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 14:34

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 14:36

Ja B heeft inloop, en L moet inspringen :D

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 14:37

Bedankt!
Mooie open waterbak. Ben heel benieuwd verder.

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 14:40

Goed gevonden Manic! Mijn herinnering over de bloemen klopt dus nog wel, maar die hindernis ervoor is op de foto niet te zien. Die staat er dus een eind voor. De schuim op het water was kennelijk al weg toen deze combinatie van start ging, of kwam er juist pas op toen wij gingen rijden. Ach, het wordt zaterdag/zondag pas echt duidelijk hoe het water er bij ligt. Ga wel vrijdag al parcours verkennen heb ik besloten. Maken we er weer een avondje uit van. Man, kind en hond mee en hup naar Lisse.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 14:41

Ik vind de inloop wat smal voor mijn paard, maar dat is nogal een water mieperd.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 14:46

Toch pas je door deze wateringang zelfs overdwars mocht dat nodig zijn...
Ik heb dan kennelijk de water insprong, maar als we uit een bos aan komen rijden, hellinkje af het water in gaan en dan weer hellinkje op, dan neem ik haar terug tot een mooie voorwaardse draf. Dan kan ze het water rustig aan zien komen en knallen we er in...
Als je paard zo miept, hoop ik dat hij de tijd krijgt om wel in een goed voorwaards maar rustig tempo te kunnen kijken, dat kan enorm schelen.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 14:46

Dit is de insprong, met boomstam

Afbeelding

Helaas is de foto niet 'groter' genomen.

Het zand voor de insprong, is SUPER mul. Fjordy zakte echt tot zijn knieen weg :j.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 14:50

Dat is inderdaad ook wel te zien aan alle losse zand die je meeneemt...
Is deze afsprong 3 dunne stammen hoog met daarbovenop een dikkere of ligt de dikkere er iets voor? Kan jet op de foto niet zo goed zien.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 14:51

Het zijn die 3 dunne boomstammen, die liggen 'vast'. Maar daarop of daarvoor ligt idd een Dikke. Hij ligt er wat voor, maar je moet ze wel in 1x nemen zeg maar :j.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 14:52

Ah, op die manier. Ik snap hem. Ziet er niet heel bijzonder hoog of moeilijk uit. Alleen misschien lastig dat je dan dus hellinkje af aan komt rijden.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 14:53

Klopt, maar wel vaak weigeringen :j. Het gaat van donker naar licht en heel veel mensen dichtbij de bak staan. Ik zou idd aandraven, omdat het zo mul is. Fjordy ging bijna op zijn muil toen.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 14:53

Plan is inderdaad om in een kleine galop of voorwaartse draf aan te rijden en dan een beetje te overbluffen... In Texel ging hij er na een beetje twijfel wel in, maar dat was echt een heel overzichtelijke, ondiepe bak. Maar ik ga me er niet druk over maken eigenlijk :)

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 15:42

Ik vrees ook weer voor de waterbak. Vergeleken met de rest van de plek ineens een grote open, lichte, mulle, drukke plek.

Vorig jaar zat ik nog bijna in de bloemenbak toen ik al de waterbak in was (na 1 weigering) die van mij vond het helemaal niets, en inderdaad dat schuim toen, kan ik me ook herinneren.

Ach, die van mij is ook wel een miepert ook, we gaan er gewoon in een mooi verzameld galopje op af (Hoop ik :D )

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 20:44

Even een tip voor de beginnende ruiters met paarden met watervrees. Vraag even aan de combinatie na je of ze een braaf paard hebben op het water en als dat het geval is ga dan na 2 weigeringen ergens in de bosjes wachten (kijk met lopen naar een geschikte plek) en probeer dan achter het andere paard het water in te gaan. Hou je paard even in het water, stap desnoods een rondje en vervolg dan je cross. Je bent met 60 strafpunten (2 weigeringen op 1 hindernis) toch al kansloos en dan kan je het het best als leermoment zien. Met het stappen in het water kweek je vertrouwen en neem je meteen voldoende afstand tov degene die je gepasseerd is. Als je wordt ingehaald moet je zeker 50m afstand nemen ( met water inlopen mag dat minder zijn, maar daarna zsm afstand houden)

manic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 20:56

Oh mooi... Na het lezen van de regelementen dacht ik dat dat wegens het verplicht afstand houden niet mocht...

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 20:59

Dat ik meereed, mocht ik het proberen totdat hij het water in ging, maar dat ik dus stilstond na het inrijden moest ik wel meteen door....