Ik kom even vervelend doen met een paar vragen.. Want de informatie die ik lees kan ik soms niet helemaal volgen.
Ik wil graag met de kennismakingsklasse meedoen in Katwijk dit jaar. Dit ga ik doen met mijn verzorgpaard Poularde.
Ik rij ritten met haar van 3,5 uur (afstand vergelijkbaar met de KK). Ik moet waarschijnlijk wel nog de hoeveelheid draf gaan uitbreiden.
Nu las ik bij de Endurance Wiki dat ze 4 keer gekeurd wordt bij de wedstrijd. Er voor, tijdens en 2 keer erna.
De hartslag moet dan onder de 60 zijn. Maar is dit een normale hartslag? Want wanneer je tijdens de rit en de 1e keer na de rit gekeurd wordt, zou die dan toch hoger moeten zijn?
Of is het dan de bedoeling dat je ruim van te voren gaat stappen zodat de hartslag weer daalt?
Welke verzorging van het paard komt allemaal bij deze wedstrijd kijken? Moet ze meteen na de wedstrijd hooi? Of is het ook goed als ze daarna gewoon weer het land op gaat?
Waarschijnlijk stel ik vooral domme vragen.. Maar ik kon er echt niet uitkomen met de informatie die ik had.
Alvast bedankt

Poularde drinkt ook nooit uit zichzelf wanneer ik van een lange rit terug kom.