ofl: en besloten we dat zij Sera mocht gaan starten en ik Karrimh op de 120km. Aangezien je hiervoor vrijdag moest arriveren en pas zondag mocht vertrekken heb ik besloten voor de 81km op snelheid te gaan rijden. Karrimh heeft altijd zoveel praatjes en nu mocht hij ze waar maken. Hij heeft inmiddels zoveel ervaring en dit is zijn 11e seizoen en inmiddels 3x een 160er en 6x een 120er in zijn benen heeft, mocht hij nu de 81 gassen.Sera moest hem slechts uitrijden en dan zou ze CEI startgerechtigd zijn dus zij had een heel ander doel voor ogen en vandaar dat we ook niet samen gingen starten.
De klasse III werd in 2 groepen gesplitst wegens het "grote" (21) aantal starters, een groep om 08.00 en wij om 08.30.
Ik had besloten om direct aan kop te gaan en deze positie te behouden en met 3 grooms zou dit goed moeten komen.
Net van start - foto made by Sara Bernard

Voor onderweg besloten alleen maar te koelen en niet te stoppen, puur om te kijken hoe hij hierop zou reageren.
Ronde 1 ging super, 2 groompunten gehad en het verliep top. Aankomst bij de vet-gate was erg bedrukkend weer en rustig aan gedaan. Karrimh goed verzorgd en op 5 min aangeboden ivm de hitte (en blaffende hond die was vastgebonden aan een auto en zonder baasjes in de buurt, maar wel net naast de vet-gate). HR van precies 60 dus was blij dat hij zich niet te boos maakte om die hond.
Uit de vet-gate direct in galop weg, staat Aart daar en is dus heel erg eng dus we sprongen opzij
Alles verliep weer zoals gewenst dus op naar vet-gate 2. Beetje raar pad het laatste stuk met alle wilde zwijnen kuilen was het even opletten. Karrimh moest plassen maar deed dit niet voor de streep en wachte netjes tot in de vet-gate. Ook hier de tijd genomen en opweg naar de DA ging hij plassen dus een HR van 42 ofzo (maar wel na 7 min).
Aangezien hij nog praatjes voor 10 had besloten het laatste rondje nog wat meer het gas er op te zetten. De paden lieten het gelukkig ook op bijna alle stukken toe en dit resulteerde in mooie snelheden. Ronde 1 - 16,12km/uur, ronde 2 16,83km/uur en ronde 3 18,25km/uur wat een totaal gemiddelde van 17,011km/uur opleverde en ik dus meer dan zeer blij was met mijn topper. Niet te vergeten dat hij dus vorig jaar een ernstig ongeluk heeft gehad en dit jaar in apr in Gartow als opening van het seizoen een CEI**120km goed uitliep en in juni op de Fasna trail dit dunnetjes overdeed met enorme temperaturen.
op naar de finish - foto made by Carla Ooms

Veerle reed samen met Lisette die ook een pas 6 jarige puppy reed en samen hebben de dames dit super mooi uitgereden met ook hele mooie snelheid en vet-kaart. Sera had ronde 1 een snelheid van 12,47km/uur, ronde 2 13,14km/uur en ronde 3 13,83km/uur wat een totaal gemiddelde snelheid van 13,11km/uur opleverde. Super gedaan Veerle en natuurlijk ook Lisette, ben hartstikke trots op jullie.
puppy Sera en Veerle over de finish

Eindresultaat: Karrimh dik 1e met een voorsprong van maar liefst 1 uur en 19 min op de nummer 2. Sera zeer verdienstelijk een 4e plaats en Lisette 5e, dames super gedaan en nogmaals van harte gefeliciteerd.
Aangezien Frits jarig was besloten we weer op tijd naar huis te gaan zodat we nog samen een filmpje konden kijken. Natuurlijk was ik erg gezellig (wekker liep om 04.00u af) en viel uiteraard op de bank in slaap.
De dag erna zou ik de crosstraining op Adami volgen, maar Kelly belde me zaterdag avond op om te vragen of ik haar knappe Bess Fanestha wilde rijden en zo gezegd zo gedaan.
!
)
)