[SGW] Onze eerste crosswedstrijd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Daaphh

Onze eerste crosswedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 16:06

Hoi,
Eindelijk was het zo ver! Vorig weekend heb ik mijn eerste crosswedstrijd gereden!
We waren op de cross in Diepenbeek, En we starte in klasse B ( Nederland Klasse L ) Het was verspreid over 2 Dagen.
Eerste dag:
Dressuur was wat minder, het inrijden ging helemaal niet, de proef was dan wel oke.
Springen waren we foutloos.
We stonden op een 31ste plek.
Dag 2:
Vandaag zou ik eindelijk mogen gaan crossen.
Alles ging goed, Foutloos gecrosst en ik geloof 2 sec buiten de tijd.
Mocht niet op tijd rijden van mijn trainer omdat het de eerst wedstrijd was, maar die 2 sec had ik nog wel ergens anders wat vooruit gereden.
Onze einduitslag was 18de van de 41!
Ben zeer fier op mijn paard!

Dressuur (is mijn zwakste punt) :
1.Afbeelding
2.Afbeelding
3.Afbeelding
Springen:
4.Afbeelding
5.Afbeelding
Deze vind ik leuk gedaan!
6.Afbeelding
Cross
7.Afbeelding
8.Afbeelding
9.Afbeelding
10.Afbeelding
11.Afbeelding

Zijn Lief koppie <3
Afbeelding

Als laatste nog een filmke van heel mijn parcour, behalve sprong 1, 7,8,16.
This soms wat ver en bewegelijk, maar mijn ouders hadden meer zenuwen dan mij :D

Wees lief met de commentaar het was mijn eerste cross. Caruso heeft meer ervaring tot klasse L ( België dus nederland M) En heeft ook 1 M cross gelopen ( België )

Doeii! :wave:

_Chendo_

Re: Onze eerste crosswedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 16:24

ik ben niet goed in rijtechnische tips van het springen/cross.
Maar vind het er erg leuk uit zien en jullie zijn een leuke combi!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 16:24

Dankje!

Eknowledge

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 17:17

Daphne, zo gaaf zeg!
Die 9 is echt wauw! Moet je laten uitvergroten :D

Nienke96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 17:32

Leuk zeg! :D
Je neusriem mag wat hoger, en persoonlijk zou ik bij de dressuur mn haar ff in een knotje + haarnetje doen.. wbt. het meegeven, je doet het prima, maar op sommige foto's mag het wat meer, helemaal met dat bit in ;) Probeer daarop te letten..
Maarre, ging je bij de dubbel nou voor 1 galopsprong ertussen?? :wow:

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 17:36

Nou, Bedankt! Ga er zeker rekening meehouden in de volgende training!
In de dubbelsprong ziet het der idem uit dat het maar 1 galopsprong is :D

Nienke96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 17:38

Ja idd, maar deed je er ook maar 1 tussen of lijkt dat zo? :Y)
Ik dacht echt, whoo die heeft lef :P Niet dat het onmogelijk is, maar persoonlijk zou ik m na de sprong opvangen en er 2 tussen doen xD

Edit: ik heb ook even het filmpje bekeken, vind dat je mooi rond komt!! En wauw wat een mooi terrein, goed gedaan! :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 17:41

Nou, eigelijk denk ik idem dat we maar 1 galop sprong hebben gepakt :P
Ik zou hem idem beter hebben opgepakt.. Ik heb nog niet zoveel ervaring in parcours.
Dit was men 2de.

Bedankt! En mooi terrein, Heb er al wel mooiere gezien vind ik persoonlijk

Nienke96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 17:57

Nou ik heb weinig crosservaring :P Alleen maar oefencross, en het ziet eruit als een mooi terrein voor mijn doen xD

wbt. het parcours; van tevoren goed het parcour doorlopen en vooral bij de dubbels goed het aantal stappen tellen, dan ben je goed voorbereid! Mijn paard is bijv. nog moeilijk bij elkaar te rijden, en als ik dan een dubbel heb die al niet zo ruim staat houd ik daar rekening mee, dan sta je niet voor verrassingen. Want ik snap wel dat je 1 hebt gedaan als je die reeks ziet.. had ik ook gedaan, maar echt lekker uitkomen is het niet :P

Voor je 2de vind ik het trouwens echt super de puper :D

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:07

Fijn voor je eerste cross! Ik heb zelf 2jaar de crossen van de federatie meegereden waaronder deze diepenbeek. En wij moeten inderdaad in NL een reeks hoger starten maar het niveau verschilt wel, de B in belgië is lager dan de L in NL. Het is gewoon een regel dat wij een reeks hoger moeten starten bij onze noorderburen.

In dressuur zou ik mijn handen wat meer samenhouden en iets hoger, vooral op foto 1 valt het op dat je je handen richting je knieën brengt. Voor de rest vind ik het een mooi beeld geven, mooi resultaat voor je eerste cross! Ga je ook naar Beverlo aan het einde van de vakantie?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 18:19

Nienke96 schreef:
Nou ik heb weinig crosservaring :P Alleen maar oefencross, en het ziet eruit als een mooi terrein voor mijn doen xD

wbt. het parcours; van tevoren goed het parcour doorlopen en vooral bij de dubbels goed het aantal stappen tellen, dan ben je goed voorbereid! Mijn paard is bijv. nog moeilijk bij elkaar te rijden, en als ik dan een dubbel heb die al niet zo ruim staat houd ik daar rekening mee, dan sta je niet voor verrassingen. Want ik snap wel dat je 1 hebt gedaan als je die reeks ziet.. had ik ook gedaan, maar echt lekker uitkomen is het niet :P

We konden niet afstappen anders had ik dat zeker gedaan! Mijn dressuurproef viel net tijdens het verkennen van het parcour helaas...

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 18:21

Mallodie schreef:
Fijn voor je eerste cross! Ik heb zelf 2jaar de crossen van de federatie meegereden waaronder deze diepenbeek. En wij moeten inderdaad in NL een reeks hoger starten maar het niveau verschilt wel, de B in belgië is lager dan de L in NL. Het is gewoon een regel dat wij een reeks hoger moeten starten bij onze noorderburen.

In dressuur zou ik mijn handen wat meer samenhouden en iets hoger, vooral op foto 1 valt het op dat je je handen richting je knieën brengt. Voor de rest vind ik het een mooi beeld geven, mooi resultaat voor je eerste cross! Ga je ook naar Beverlo aan het einde van de vakantie?

Inderdaad! Mijn handen :( Echt een serieus probleem! Probeer er op te letten, maarja...
Normaal doe ik wel mee in Beverlo, Jij ook?

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 09:53

Dat ziet er echt leuk uit :))
heb zelf geen ervaring in cross, dus heb niet echt tips :D

Maar ik vind jullie echt een mooie combi! :)
Welk ras is Caruso?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 11:03

Dankje!
Er zit draver in dat weet ik, maar hij heeft geeen stamboek

Nienke96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:54

Daaphh schreef:
Nienke96 schreef:

We konden niet afstappen anders had ik dat zeker gedaan! Mijn dressuurproef viel net tijdens het verkennen van het parcour helaas...

Ah das balen!! Wel raar eigenlijk, mag dat wel??

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 14:23

Nienke96 schreef:

We konden niet afstappen anders had ik dat zeker gedaan! Mijn dressuurproef viel net tijdens het verkennen van het parcour helaas...[/quote]

Ah das balen!! Wel raar eigenlijk, mag dat wel??[/quote]
Weet ik niet

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 11:15

Daaphh schreef:
Mallodie schreef:

Inderdaad! Mijn handen :( Echt een serieus probleem! Probeer er op te letten, maarja...
Normaal doe ik wel mee in Beverlo, Jij ook?

Neen, ik ben sinds 2jaar gestopt met crossen, geen tijd meer :( studies eisen teveel tijd enja voor de cross moet je paard een goede conditie hebben en dat bekom je niet door 2x/ week te rijden dus heb ik wijslijk beslist om te stoppen!
Beverlo is (vind ik zelf) een heel mooie cross, mooie vegetatie, gezellige sfeer! In ieder geval heeel veel succes!!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 11:15

Dankjewel!

HeavensDevil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 15:17

Wat is het liedje in je filmpje heb em eerder gehoord alleen weet niet waar :P

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 15:18

Van Cold Case :D

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 10:29

Wow! Goed gedaan hoor! Zeker voor de 2e keer. Foto 9 en 10 zijn wel een lijstje waard :D
Ik vond het een erg leuke wedstrijd (niet meegedaan met paard, wel als vrijwilliger zondag :D)
Jij hebt in de ochtend gereden toch? Volgens mij heb ik je zien losrijden in de piste waar je volgens mij nog een keer (bijna?) werd afgesneden door een mw. met een vosje :P

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 10:31

Ik reed rond half 1 :D

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 10:39

Oké dan heb ik je denk niet zien losrijden want was toen effkes toiletjuffrouw voor 'n uurtje :=

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 10:48

Ohh, hahaha :D

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 17:34

mooi hé crossen met een draver.! ik rij er ook sgw mee. foto's staan in m'n profiel.