Citaat:
Op 2001-08-15 09:54, schreef Sugarmiss:
Wij zijn hier waarschijnlijk meer begaan met dieren dan in Amerika, waar vee echt als iets minderwaardigs wordt gezien en wij hier er meer tegenaankijken als iets wat ook leeft en dus recht heeft op een zo 'menswaardig' mogelijk bestaan.
Pardon??? Ik denk dat jij een heel verkeerd beeld hebt over de farmers in Amerika. En ik vind het zoiezo al niet netjes om iedereen maar over 1 kam heen te scheren. Ik denk dat mijn koeien het een stuk beter hebben dan de koeien die bij jullie daar allemaal hutje aan mutje in een weiland lopen. En ik zie door heel Texas heen dat ze er goed bijstaan. En vergeet niet dat Texas de grootste staat is waar de meeste vee industrie vandaan komt. En als ik met liefde 2 weeskalfjes grootbreng met de fles, is dat dan ook mensontwaardig? Een koe die niet meer op kan staan om die 3 weken lang d'r poten te masseren en om te rollen en eten en drinken te geven, ben ik dan zo slecht voor m'n beesten? En ik ben niet de enige die dat doet. De meeste farmers die ik ken zijn goed voor hun beesten. En natuurlijk heb je uitzonderingen.
En dan nog even op het ropen terug te komen. Ik heb zelf mogen helpen om de lasso's van de poten van de kalfjes (of liever gezegd jaarlingen) af te halen. Ik heb geen wondjes aan de poten gezien... Om de hoorns zit een beschermende kap die er voor zorgt dat het allemaal wat steviger is en dat de oren niet tussen de lasso komt. En daarnaast kunnen ze die jaarlingen maar een paar maanden gebruiken, omdat ze daarna te slim worden
Voor de rest hebben ze een luizeleven. Gezellig de hele dag in de wei liggen. Het valt allemaal best wel mee. Waarschijnlijk hebben ze op tv de allerverschrikkelijkste gevallen laten zien (zoals gewoonlijk). En meningen verschillen nou eenmaal. Zo vind ik het niks om een paard in een hokkie te douwen van 3 x 3 meter.
groetjes.