ook ik ben in de ban van het endurancevirus nu moet er uiteraard nog heel wat gebeuren.
Zo heb ik al allerlei opzoekwerk verricht, toch ben ik er nog steeds niet uit welk zadel nu
het meest geschikt zou zijn voor een arabische volbloed merrie met stokmaatje 1.53m.
Eerst dacht ik een Podium zadel maar via deze site http://www.endurancecompetitie.com/pages/benodigdheden.html
kwam ik te weten dat deze niet zo geschikt zijn voor arabieren.
Toen dacht ik aan een zaldi maar die zijn dan blijkbaar weer niet geschikt voor mensen met een iets
groter achterwerk.. Ik weeg dan wel maar 60 kg, toch ben ik daar net iets beter voorzien.
Dan stak de Randoll weer naar boven en nu weet ik het echt niet meer.. :s
Je leest ook zo ontzettend veel en ik begrijp dat iedereen uiteraard zijn eigen mening heeft en dat je
uiteraard eerst moet zien of het zadel wel goed op je paard past maar er zijn er gewoon zo veel!!
Het zou echt helpen als een aantal personen kunnen helpen het assortiment te verkleinen zodat ik
alles beter op orde kan zetten en alles kan overlopen..de pro's en contra's.
*Wat ik dus zoek is meteen een endurance zadel voor langere afstanden, dat ik over 4 jaar ofzo niet
weer een nieuw moet kopen..
*Geschikt voor een arabische volbloed van 1.53m
*Weeg 60kg
*Budget tot ongv. 650 euro, tweedehands kan ik ook nog altijd kopen..
Hopelijk ben ik een beetje duidelijk geweest, anders mag je me altijd vragen stellen.
Alvast hartelijk dank!
Groetjes!
Deze leuke site heb ik trouwens ook nog gevonden http://www.paardenrecreatie.nl/?load=harnachement/endurancezadels.
Ervaringen met en prijzen van de zadels zijn altijd welkom!
Podium is een endurancemerk en het gros van de paarden op hoger niveau is arabier, dus dat het niet goed op arabieren zou passen is onzin. Elk paard is anders, het ras zegt lang niet alles over de vorm van de rug en de maat! Podium kán een prima zadel zijn voor jou en je paardje, kan ook zijn van niet.
Saskia van Podiumzadel zal het nieuwe zadel leveren, ben benieuwd