Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
cissy schreef:volgens mij ken ik dat paard en de vorige eigenaar, waar woon je?
dofuzz schreef:cissy schreef:volgens mij ken ik dat paard en de vorige eigenaar, waar woon je?
volgens heel wat mensen in het Craig Smersal topic moet je dit oplossen met heel veel liefde en zachtheid, veel knuffelen en worteltjes voeren, en vooral geen professionele trainer raadplegen want die doet het enkel voor het winstbejach.
of misschien moet je de andere zijde en dus mij volgen en professionele hulp inroepen
Ge_Braadslee schreef:Vooropgesteld dat je spulen in orde zijn en je paard lichamelijk niets mankeert, een bekend verhaal voor een 4 jarige. Zeker als het een karakterpaard is, loop je hier vaak tegenop.
Het is heel vervelend en frustrerend, maar vaak als je paard is ingereden door een trainer en je hebt hem weer thuis gebeurt dit.
Gewoon doorgaan, zoveel mogelijk rijden, en erg belangrijk , gaat het goed dan belonen.
.
) die van mij begon ook met staken, steigeren enz. Het leek ge-etter... toen heb ik een chiroperactor/fysio laten komen en na de behandeling (zij heeft haar losgemaakt en schema meegekregen, veel longeren aan de pessoa) liep ze weer geweldig. Ze heeft nog wel een paar keer proberen te steigeren maar toen wist ik dat ze gewoon al staakte vóór ze ook maar iets hoefde te doen, omdat ze denk ik heeft onthouden dat trainen zeer deed. Toen heb ik haar wel een keer aangepakt. Daarna nooit meer gedaan, ze is veel fijner te rijden, enthousiast en willing to work!