Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Rumpleteaser schreef:Als je genoeg ervaring of goede begeleiding hebt, zou ik er zelf mee gaan grondwerken en zadelmak maken.
Je bent dan toch lekker bezig met je eigen paard en jullie kunnen een beetje een band opbouwen.
Plus dat het veel tijd (en daardoor geld) scheelt als je je paard zadelmak naar een trainer brengt.
Voor het uiteindelijke inrijden kun je hem dan naar een trainer brengen en dan samen les volgen.
Mijn eigen paard heb ik op deze manier beleerd; zelf grondwerken gedaan en zadelmak gemaakt.
Omdat ik al een aantal jaar western reed, heb ik hem zelf ingereden. Wel onder hele goede begeleiding,
plus dat mijn trainer er zelf 1x per week op rijdt. Het bevalt heel er goed zo!
Je kunt eventueel even in mijn topics over Bandito kijken hierover (zie profiel).

maar ik moet gewoon nog wennen aan het stemgebruikm(oefen ik nu al mee met lopen.. Ik was hoooowww gewend i.p.v. Easy, en Hoo is toch echt gelijk stilstaan met Western..

) maar dat is natuurlijk moeilijk western te noemen haha! Ik heb een jonge haflinger waarmee ik ook western mee wil/aan het rijden ben. Ik heb besloten om 'gewoon' 1 keer per week prive les te nemen een half uur, en dus samen western te leren. Gaat heel goed!
Klijntjuh schreef:Sonja schreef:
Waarom zou je dat af moeten leren?
Waar ik les rijden we met 1 hand.. Dan moet hij juist 'pianostand' om de teugels aan beide kansen gelijk langs de hals te laten