Ik zou graag even mijn verhaal aan jullie kwijt willen.
Toen ik 13 jaar oud was kreeg ik mijn eerste pony, een nrps merrietje. Een erg pittige tante die me regelmatig alle hoeken van de bak heeft laten zien
Eigenlijk was ze helemaal niet zo leuk want ze was vals, trappen en bijten naar je en onder het zadel verschrikkelijk heet. Maar toch had ik wat met dr. Toen ik de merrie 7 jaar had heb ik het westernrijden ontdekt (nu zo een 6 jaar geleden) dat deed ze erg leuk maar ze bleef erg heet onder het zadel. Na 10 jaar op haar gereden te hebben had ik besloten toch een stapje verder te willen en haar te verkopen. Een erg leuk adresje voor haar gevonden en zelf op zoek gegaan naar een nieuw paardje. Overigens helemaal groen wat betrefd de quarters en paints maar zoiets was wel wat ik wilde. Ik wilde uiteindelijk ook eens een wedstrijdje starten.Na een tijdje stond ze daar dan. Het allermooiste paard wat ik ooit gezien had
. Goede papieren wedstrijd ervaring en heel rustig van karakter. Dat was wat ik zocht. Ik wist niet wat ik mee maakte na 10 jaar lang op een heethoofd gereden te hebben een pleasure paard onder je kont. Mijn geluk kon niet op, ik zat op een roze wolk. Helaas werd deze wolk binnen een week al grijzer en grijzer. De eerste keer dat ik er 'thuis' opging was het niks anders dat bokken en rennen, ze zal vast moeten wennen zei ik nog. Het werd van kwaad tot erger en iets in mij zij dat er iets niet klopte. Diezelfde week kwam de hoefsmid nog en die vond dat ze 'raar' liep. Met mijn gebrek aan ervaring zag ik dat niet. Terug naar de DA waar ze diezelfde week klinisch en rontgologisch helemaal goedgekeurd was. Nog wat extra fototjes gemaakt maar niks te zien. Ach ze loopt wat kreupel dat trekt wel weg...
En dat was inderdaad zo. Het rijden weer opgepakt met vele ups en downs. Na een half jaar kon ik het niet meer opbrengen. De klik met het dier was helemaal verdwenen ik besloot haar ook te verkopen. Maar na 7 maanden weer kreupel, maar deze keer hoefde je er geen ervaring voor te hebben om het te zien. Weer een aantal weken rust gegeven maar het ging niet weg. De DA was inmiddels al geweest om haar van onder naar boven te verdoven om te kijken waar het zit. Bij de eerste spuit was het al meteen raak wat ik overigens fijn vond omdat je dan weet waar je moet gaan zoeken. Koelen koelen koelen was het advies dus dat deden we maar. Het ging helaas niet over. Terug naar de DA een hoop onderzoeken gedaan conclusie: Artrose in dr knie en hoefkatrol
Niet meer te rijden omdat ze (duidelijk) pijn eraan had. Dan zakt de grond wel even onder je voeten vandaan. Daar ging mijn droompaard en alle centen die we erin gestopt hadden. En wat nu?? Een veulen eruit fokken met alle risico's? Het werd me afgeraden en het is ook niks voor mij. Ik wil lekker kunnen rijden en niet 3 jaar moeten wachten. Uiteindelijk heb ik de na een jaar tegenslagen de (fok)merrie in kunnen ruilen voor een onbeleerde quarter hengst. Het was in mijn ogen de enige optie.Een nieuwe start...
Daar was hij dan: onze woeste, 3 maten kleinere, oncontroleebare hengst. Maar wat was hij lief! Diezelfde week nog laten ruinen (ik zou niet weten wat ik met een hengst moest) en flink mee aan het werk gegaan. Hij was leergierig, grappig maar wel klein, maar dat ben ik ook
.Ook onze ups en downs gehad, getwijfeld over hem, maar na 1 jaar onze eerste wran wedstrijd gereden en wat deed hij het super!! Apetrots was ik op hem. 2 Andere wedstrijden volgde nog tot die verschrikkelijke dag. Het was zondag ochtend, een lekker zonnetje en 20 graden. Mijn man en ik hadden besloten hem lekker op de trailer te zetten en naar het bos te gaan om lekker met zn 3en te gaan wandelen. Paardje op de trailer, stang achter zijn billen, hij mest en mijn man schept het achter hem weg. Daarna de klep dicht gedaan. Paardje stond er lekker op, baasjes staan nog even te kletsen. Ineens begint hij te trappen in de trailer. Ik dacht nog heel even van: Ik ga je er echt niet afhalen, je gaat je zin niet krijgen. Totdat de trailer met de wieltjes van de grond afkwam. Wij snel rennen naar het zij deurtje waar een een paard (het leek wel een leeuw) aantroffen dat helemaal in paniek was. Nog nooit zoiets engs gezien. Waarop gelijk het volgende probleem kwam, hoe krijgen we hem van de trailer af. Uit eindelijk hebben we alles open moeten gooien en is hij eraf gerend (langs de voorlader van de Ifor williams) omdat we hem echt niet rustig kregen. Hij rende richting een hele drukke weg toen dacht ik nog, nee toch dit ga je niet menen!!! Gelukkig bedacht hij zich en maakte een linksomkeer naar de wei waar we hem op hebben kunnen vangen. Hij lag aan alle kanten open maar was eigenlijk tamelijk rustig toen we hem eenmaal vast hadden. Dierenarts gebeld die was er super snel (al duurt dat voor ons mensen geduld toch altijd te lang) al zijn wonden gehecht en verzorgd GELUKKIG niks gebroken want daar waren we wel bang voor. Wel 4 dikke benen van het trappen in de trailer maar dat was een dag later al weg.
Helaas heb ik uiteindelijk besloten hem ook weer te verkopen omdat mijn vertrouwen helemaal weg was in hem en aangezien ikzelf best snel in paniek ben het hem ook niet kon geven.
Dus daar zitten we dan, na een avontuur wat geweldig moest worden paardloos en geldloos achter de laptop
Het rare vind ik dan dat het paardrijden me blijft trekken na alles wat er gebeurd is.
Het is een beetje een lang verhaal geworden. Sorry daarvoor maar ik moetst het even kwijt!
succes verder, hopen dat je nu wat vind!

) en zijn eerst daar aan gaan werken. Inmiddels zijn we een half jaar verder en is ie zonder probs aan te singelen en heeft ie zich ontwikkeld tot een superrelaxed, braaf paardje. Uiteraard met gebruiksaanwijzing, maar welk paard heeft dat niet?