[WN] Hoeveel pech kun je hebben!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

danique00

Hoeveel pech kun je hebben!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 13:27

Hallo allemaal,

Ik zou graag even mijn verhaal aan jullie kwijt willen.
Toen ik 13 jaar oud was kreeg ik mijn eerste pony, een nrps merrietje. Een erg pittige tante die me regelmatig alle hoeken van de bak heeft laten zien }> Eigenlijk was ze helemaal niet zo leuk want ze was vals, trappen en bijten naar je en onder het zadel verschrikkelijk heet. Maar toch had ik wat met dr. Toen ik de merrie 7 jaar had heb ik het westernrijden ontdekt (nu zo een 6 jaar geleden) dat deed ze erg leuk maar ze bleef erg heet onder het zadel. Na 10 jaar op haar gereden te hebben had ik besloten toch een stapje verder te willen en haar te verkopen. Een erg leuk adresje voor haar gevonden en zelf op zoek gegaan naar een nieuw paardje. Overigens helemaal groen wat betrefd de quarters en paints maar zoiets was wel wat ik wilde. Ik wilde uiteindelijk ook eens een wedstrijdje starten.

Na een tijdje stond ze daar dan. Het allermooiste paard wat ik ooit gezien had <3 . Goede papieren wedstrijd ervaring en heel rustig van karakter. Dat was wat ik zocht. Ik wist niet wat ik mee maakte na 10 jaar lang op een heethoofd gereden te hebben een pleasure paard onder je kont. Mijn geluk kon niet op, ik zat op een roze wolk.

Helaas werd deze wolk binnen een week al grijzer en grijzer. De eerste keer dat ik er 'thuis' opging was het niks anders dat bokken en rennen, ze zal vast moeten wennen zei ik nog. Het werd van kwaad tot erger en iets in mij zij dat er iets niet klopte. Diezelfde week kwam de hoefsmid nog en die vond dat ze 'raar' liep. Met mijn gebrek aan ervaring zag ik dat niet. Terug naar de DA waar ze diezelfde week klinisch en rontgologisch helemaal goedgekeurd was. Nog wat extra fototjes gemaakt maar niks te zien. Ach ze loopt wat kreupel dat trekt wel weg... :? En dat was inderdaad zo. Het rijden weer opgepakt met vele ups en downs. Na een half jaar kon ik het niet meer opbrengen. De klik met het dier was helemaal verdwenen ik besloot haar ook te verkopen. Maar na 7 maanden weer kreupel, maar deze keer hoefde je er geen ervaring voor te hebben om het te zien. Weer een aantal weken rust gegeven maar het ging niet weg. De DA was inmiddels al geweest om haar van onder naar boven te verdoven om te kijken waar het zit. Bij de eerste spuit was het al meteen raak wat ik overigens fijn vond omdat je dan weet waar je moet gaan zoeken. Koelen koelen koelen was het advies dus dat deden we maar. Het ging helaas niet over. Terug naar de DA een hoop onderzoeken gedaan conclusie: Artrose in dr knie en hoefkatrol ;( Niet meer te rijden omdat ze (duidelijk) pijn eraan had. Dan zakt de grond wel even onder je voeten vandaan. Daar ging mijn droompaard en alle centen die we erin gestopt hadden. En wat nu?? Een veulen eruit fokken met alle risico's? Het werd me afgeraden en het is ook niks voor mij. Ik wil lekker kunnen rijden en niet 3 jaar moeten wachten. Uiteindelijk heb ik de na een jaar tegenslagen de (fok)merrie in kunnen ruilen voor een onbeleerde quarter hengst. Het was in mijn ogen de enige optie.

Een nieuwe start...
Daar was hij dan: onze woeste, 3 maten kleinere, oncontroleebare hengst. Maar wat was hij lief! Diezelfde week nog laten ruinen (ik zou niet weten wat ik met een hengst moest) en flink mee aan het werk gegaan. Hij was leergierig, grappig maar wel klein, maar dat ben ik ook :D.Ook onze ups en downs gehad, getwijfeld over hem, maar na 1 jaar onze eerste wran wedstrijd gereden en wat deed hij het super!! Apetrots was ik op hem. 2 Andere wedstrijden volgde nog tot die verschrikkelijke dag.

Het was zondag ochtend, een lekker zonnetje en 20 graden. Mijn man en ik hadden besloten hem lekker op de trailer te zetten en naar het bos te gaan om lekker met zn 3en te gaan wandelen. Paardje op de trailer, stang achter zijn billen, hij mest en mijn man schept het achter hem weg. Daarna de klep dicht gedaan. Paardje stond er lekker op, baasjes staan nog even te kletsen. Ineens begint hij te trappen in de trailer. Ik dacht nog heel even van: Ik ga je er echt niet afhalen, je gaat je zin niet krijgen. Totdat de trailer met de wieltjes van de grond afkwam. Wij snel rennen naar het zij deurtje waar een een paard (het leek wel een leeuw) aantroffen dat helemaal in paniek was. Nog nooit zoiets engs gezien. Waarop gelijk het volgende probleem kwam, hoe krijgen we hem van de trailer af. Uit eindelijk hebben we alles open moeten gooien en is hij eraf gerend (langs de voorlader van de Ifor williams) omdat we hem echt niet rustig kregen. Hij rende richting een hele drukke weg toen dacht ik nog, nee toch dit ga je niet menen!!! Gelukkig bedacht hij zich en maakte een linksomkeer naar de wei waar we hem op hebben kunnen vangen. Hij lag aan alle kanten open maar was eigenlijk tamelijk rustig toen we hem eenmaal vast hadden. Dierenarts gebeld die was er super snel (al duurt dat voor ons mensen geduld toch altijd te lang) al zijn wonden gehecht en verzorgd GELUKKIG niks gebroken want daar waren we wel bang voor. Wel 4 dikke benen van het trappen in de trailer maar dat was een dag later al weg.
Helaas heb ik uiteindelijk besloten hem ook weer te verkopen omdat mijn vertrouwen helemaal weg was in hem en aangezien ikzelf best snel in paniek ben het hem ook niet kon geven.

Dus daar zitten we dan, na een avontuur wat geweldig moest worden paardloos en geldloos achter de laptop |(
Het rare vind ik dan dat het paardrijden me blijft trekken na alles wat er gebeurd is.

Het is een beetje een lang verhaal geworden. Sorry daarvoor maar ik moetst het even kwijt!
:*

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 13:34

Je hebt idd al pech gehad! Maar wat ik mij afvraag, ik veronderstel dat je ruintje wel trailermak was en dat dit dus niet de eerste keer een trailer was. Hebben jullie geen idee waarom hij zo ineens reageerde? Was hij altijd al zo onrustig? Zat er misschien een raar insect onder zijn buik waar hij helemaal van begon te flippen?
Ik zou het raar vinden dat een paard dat het gewoon is op de trailer te staan "ineens" zo reageert. Ik zou dan toch even verder zoeken vooraleer je deze kanjer verkoopt!

Katleen123

Re: Hoeveel pech kun je hebben!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 13:37

Ik heb meer pech door mensen die niet helemaal eerlijk zijn over zijn paard ,en waar je dan na een tijd dan zelf achter moet komen:(

danique00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 13:44

Dana82 schreef:
Je hebt idd al pech gehad! Maar wat ik mij afvraag, ik veronderstel dat je ruintje wel trailermak was en dat dit dus niet de eerste keer een trailer was. Hebben jullie geen idee waarom hij zo ineens reageerde? Was hij altijd al zo onrustig? Zat er misschien een raar insect onder zijn buik waar hij helemaal van begon te flippen?
Ik zou het raar vinden dat een paard dat het gewoon is op de trailer te staan "ineens" zo reageert. Ik zou dan toch even verder zoeken vooraleer je deze kanjer verkoopt!

Ja hij was misschien al wel 30 keer mee geweest, nooit problemen gehad. Hij was een week ervoor nog 2uur mee op de trailer geweest. We denken inderdaad een insect ofzo iets anders konde we niet bedenken, geen lawaai of harde wind ofzo...
Hij is helaas al verkocht, het is het beste voor hem en voor mij. Ik ben te snel in paniek om hem dat vertrouwen weer te geven. Toen ze hem op kwamen halen viel ik zowat flauw... %)

danique00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 13:46

Katleen123 schreef:
Ik heb meer pech door mensen die niet helemaal eerlijk zijn over zijn paard ,en waar je dan na een tijd dan zelf achter moet komen:(

Ja dat is zo. Ik vind het alleen zo jammer dat het altijd ten koste van zo een dier moet gaan. Mensen moeten gewoon eerlijk zijn, maar dat schijnt niet te werken in de paardenwereld :(

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 13:47

Dat is inderdaad heel veel pech. Ik hoop dat je met een eventueel volgend paardje zoveel geluk krijgt, als dat je nu ongeluk hebt gehad. Vervelend dat het zo moet lopen en je veel paarden en geld kwijt bent geraakt...

danique00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 14:00

Kiichi schreef:
Dat is inderdaad heel veel pech. Ik hoop dat je met een eventueel volgend paardje zoveel geluk krijgt, als dat je nu ongeluk hebt gehad. Vervelend dat het zo moet lopen en je veel paarden en geld kwijt bent geraakt...

Er komt vast wel wat nieuws op mn pad, ik zal het alleen met wat minder moeten doen aangezien de quarters en paints nogal hoog in de prijsklasse liggen. :D Maar ik heb wel geleerd liever een paard van 1000 euro waar je voor 10.000 euro plezier aan hebt dan andersom!

WissMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:07

Nu maar hopen dat je hierna écht je droompony vind die niet verkocht hoeft te worden. Maar dat je toch aangetrokken blijft bij paard(rijden), is gewoon omdat je een PAARDENGEK bent ;)

danique00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 14:16

WissMiss schreef:
Nu maar hopen dat je hierna écht je droompony vind die niet verkocht hoeft te worden. Maar dat je toch aangetrokken blijft bij paard(rijden), is gewoon omdat je een PAARDENGEK bent ;)

Ja dat hoop ik ook!

ltb_criollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 16:06

He, echt veel pech zeg! Vervelend! :(:) succes verder, hopen dat je nu wat vind! +:)+
Heb zelf ook veel pech gehad...

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 11:08

Wat een verhaal... je hebt erg veel pech gehad :(:) ook ik heb helaas mijn deel pech gehad, vergelijkbaar met het laatste paardje wat je gehad hebt.
superbrave merrie, al in mijn bezit sinds haar 1ste levensjaar, nooit problemen mee gehad tot die dag dat het goed misging... ze stond sinds 3 weken in training en we waren haar aan het poetsen om te gaan rijden. ze zet een stapje naar achteren, en daarna is ze helemaal uitgeflipt: steigeren en springen, niet rustig te krijgen. 1 touw was al kapot gegaan, maar we konden niet in de buurt komen om het andere touw los te snijden, mevrouw was levensgevaarlijk. op een gegeven moment had ze haar been over het touw gemanoevreerd en kneep ze zichzelf de neus dicht, dit heeft haar uiteindelijk voldoende rustig gekregen om haar los te kunnen snijden. het meisje wat haar trainde is gewond geraakt tijdens het proberen haar los te snijden en is uiteindelijk naar het ziekenhuis gemoeten om gehecht te worden. mijn paardje op stal gezet, ze had haar been en hoofd open liggen, en haar neus was zo opgezwollen dat ik erg bang was dat deze gebroken zou zijn.
dierenarts laten komen, helaas was ze nog niet rustig genoeg om te kunnen verdoven, dus nog een uurtje gewacht. daarna was ze genoeg gekalmeerd en is alles gehecht wat gehecht kon worden. haar neus was gelukkig niet gebroken.
het is uiteindelijk weer helemaal goed gekomen met haar, maar door deze ervaring was mijn vertrouwen in haar helemaal weg. zodra ze een stapje naar achter deed of een beweging maakte tijdens het poetsen, zat mijn hart alweer in mijn keel. onze band was volledig stuk... met erg veel pijn in mijn hart heb ik een goed thuis voor haar gezocht. ik ben laatst nog gaan kijken, en het gaat goed met haar, ze is er helemaal op haar plek en dat doet me goed :)
maar wat nu de aanleiding was voor deze uitbarsting? ik moet je het antwoord schuldig blijven...
gelukkig heb ik ook wel veel positieve ervaringen gehad met paarden (ook eigen paarden) dus ben ik niet bij de pakken neer gaan zitten ;) momenteel heb ik geen eigen paard, maar rijdt en verzorg ik 4 geweldige quarters in de buurt. maar uiteindelijk komt er zeker weer een eigen paardje! :D

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 12:31

Mijn eerste 3 paarden waren ook weg gegooid geld en niet de "juiste" paarden.
Mijn eerste paard hebben we gekocht met ( geleend geld hoe stom kan je zijn?) en na 3 weken was ze dood aan koliek bleek dat ze dat standaard een paar keer per maand kreeg. Ja dat vertellen de mensen niet als ze verkocht wordt. Tweede paard een hengst van 2,5 jaar hem hebben we zo'n 2,5 gehad in laten rijden, laten ruinen en ja hoor na al dat geld bleek dat het onder het zadel helemaal niet klikte ik was doodsbang voor hem. Mijn derde paard voor niks gekregen en na 2 weken terug gegeven. Een kleine nerveuze merrie.
Paarden zijn zo wie zo als je de emotionele waarde niet bekijkt weg gegooid geld elke maand.
Nu heb ik weer 2 paarden ze waren harstikke goedkoop en ze zijn super. Een ruin waar het hele gezin op kan, waar je met een stalhalster mee kan galopperen en dat stopt hij zo, waar ze elk kinnd kan op zetten en ook deze( ik) bange ruiter. En een merrie die we een maand geleden hebben gered van een rancho die helemaal mager en verwaarloosd was. Ook voor een prikkie gekocht en ze was een wedstrijd paard en nu na 6 jaar van paardrijden heeft mijn dochter eindelijk ook een wedstrijdpaard.
Ze heeft nog wat extra training en zorg nodig maar hopelijk is ze over een half jaartje klaar.
Dus na 6 jaar hebben we eindelijk de juiste paardjes.

Ik denk dat iedereen zo zijn "horror' verhalen heeft over het kopen van de verkeerde paarden en domweg opgelicht worden wat helemaal vreselijk is.
Nu ben je weer vele ervaringen rijker en zal je beter opletten en betere keuzes maken geef het tijd het juiste paardje wacht ergens op jou.
Toen ik actief zocht vond ik trouwens nooit wat, meestal als ik opgaf kwam er wat op mijn pad.
En de merrie die we nu hebben zat helemaal niet in de planning.

danique00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 13:15

NRJ schreef:
Wat een verhaal... je hebt erg veel pech gehad :(:) ook ik heb helaas mijn deel pech gehad, vergelijkbaar met het laatste paardje wat je gehad hebt.
superbrave merrie, al in mijn bezit sinds haar 1ste levensjaar, nooit problemen mee gehad tot die dag dat het goed misging... ze stond sinds 3 weken in training en we waren haar aan het poetsen om te gaan rijden. ze zet een stapje naar achteren, en daarna is ze helemaal uitgeflipt: steigeren en springen, niet rustig te krijgen. 1 touw was al kapot gegaan, maar we konden niet in de buurt komen om het andere touw los te snijden, mevrouw was levensgevaarlijk. op een gegeven moment had ze haar been over het touw gemanoevreerd en kneep ze zichzelf de neus dicht, dit heeft haar uiteindelijk voldoende rustig gekregen om haar los te kunnen snijden. het meisje wat haar trainde is gewond geraakt tijdens het proberen haar los te snijden en is uiteindelijk naar het ziekenhuis gemoeten om gehecht te worden. mijn paardje op stal gezet, ze had haar been en hoofd open liggen, en haar neus was zo opgezwollen dat ik erg bang was dat deze gebroken zou zijn.
dierenarts laten komen, helaas was ze nog niet rustig genoeg om te kunnen verdoven, dus nog een uurtje gewacht. daarna was ze genoeg gekalmeerd en is alles gehecht wat gehecht kon worden. haar neus was gelukkig niet gebroken.
het is uiteindelijk weer helemaal goed gekomen met haar, maar door deze ervaring was mijn vertrouwen in haar helemaal weg. zodra ze een stapje naar achter deed of een beweging maakte tijdens het poetsen, zat mijn hart alweer in mijn keel. onze band was volledig stuk... met erg veel pijn in mijn hart heb ik een goed thuis voor haar gezocht. ik ben laatst nog gaan kijken, en het gaat goed met haar, ze is er helemaal op haar plek en dat doet me goed :)
maar wat nu de aanleiding was voor deze uitbarsting? ik moet je het antwoord schuldig blijven...
gelukkig heb ik ook wel veel positieve ervaringen gehad met paarden (ook eigen paarden) dus ben ik niet bij de pakken neer gaan zitten ;) momenteel heb ik geen eigen paard, maar rijdt en verzorg ik 4 geweldige quarters in de buurt. maar uiteindelijk komt er zeker weer een eigen paardje! :D

Wat verschrikkelijk zeg! Maar inderdaad ik kreeg het ook steeds spaans benauwd als hij weer een beetje ging draaien en keren (niet eens in de trailer) Hoe vervelend het ook is, het is het beste om er dan afstand van te doen. Dat is een keuze waar ik nog steeds achter sta, wat andere ook zeggen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 13:19

Wat een pech zeg, kan me voorstellen dat het je blijft trekken.Een super braaf paard zou wel bij je passen.

danique00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 13:23

Jennasilver schreef:
Mijn eerste 3 paarden waren ook weg gegooid geld en niet de "juiste" paarden.
Mijn eerste paard hebben we gekocht met ( geleend geld hoe stom kan je zijn?) en na 3 weken was ze dood aan koliek bleek dat ze dat standaard een paar keer per maand kreeg. Ja dat vertellen de mensen niet als ze verkocht wordt. Tweede paard een hengst van 2,5 jaar hem hebben we zo'n 2,5 gehad in laten rijden, laten ruinen en ja hoor na al dat geld bleek dat het onder het zadel helemaal niet klikte ik was doodsbang voor hem. Mijn derde paard voor niks gekregen en na 2 weken terug gegeven. Een kleine nerveuze merrie.
Paarden zijn zo wie zo als je de emotionele waarde niet bekijkt weg gegooid geld elke maand.
Nu heb ik weer 2 paarden ze waren harstikke goedkoop en ze zijn super. Een ruin waar het hele gezin op kan, waar je met een stalhalster mee kan galopperen en dat stopt hij zo, waar ze elk kinnd kan op zetten en ook deze( ik) bange ruiter. En een merrie die we een maand geleden hebben gered van een rancho die helemaal mager en verwaarloosd was. Ook voor een prikkie gekocht en ze was een wedstrijd paard en nu na 6 jaar van paardrijden heeft mijn dochter eindelijk ook een wedstrijdpaard.
Ze heeft nog wat extra training en zorg nodig maar hopelijk is ze over een half jaartje klaar.
Dus na 6 jaar hebben we eindelijk de juiste paardjes.

Ik denk dat iedereen zo zijn "horror' verhalen heeft over het kopen van de verkeerde paarden en domweg opgelicht worden wat helemaal vreselijk is.
Nu ben je weer vele ervaringen rijker en zal je beter opletten en betere keuzes maken geef het tijd het juiste paardje wacht ergens op jou.
Toen ik actief zocht vond ik trouwens nooit wat, meestal als ik opgaf kwam er wat op mijn pad.
En de merrie die we nu hebben zat helemaal niet in de planning.

Dat zie je inderdaad veel dat mensen voor een prikkie een paard kopen en er super veel plezier aan beleven. Daar ga ik ook rustig naar opzoek! Ergens zal dat paard inderdaad wel rondlopen wachtend op mij.... _/-\o_

danique00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 13:25

marleen_usar schreef:
Wat een pech zeg, kan me voorstellen dat het je blijft trekken.Een super braaf paard zou wel bij je passen.

Inderdaad dat zou ik graag willen. Ik heb vanochtend voor de eerste keer mijn shetlandertje in de trailer vervoerd na dat ongeval met mn vorige paard. Die is echt kei braaf en geduldig met mij en toch had ik het spaans benauwd. Maar het is me gelukt! Ik ga op deze manier mijn eigen angst maar overwinnen *D

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 13:40

Ik kan me voorstellen dat je erg schrikt op zoon moment.

Maar wat ik niet echt begrijp is dat je dan je pony verkoopt? Wij hebben zelf een merens en die slaagt bij het kleinste geval al in paniek. Zoals met bekappen, maar hem daarvoor nou weg te doen?

Verder wens ik je veel succes met zoeken naar een geschikte pony.

danique00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 14:01

rienne schreef:

Maar wat ik niet echt begrijp is dat je dan je pony verkoopt? Wij hebben zelf een merens en die slaagt bij het kleinste geval al in paniek. Zoals met bekappen, maar hem daarvoor nou weg te doen?

Paardrijden moet voor mij een ontspannen hobby zijn. Dan wil ik niet iedere dag met mijn hart in mn keel zitten als ik denk dat mijn paard weer raar gaat doen (wat hij waarschijnlijk niet doet maar dat is het vertrouwen wat je kwijt bent). Gelukkig dat er mensen zijn die dat heel goed opzij kunnen zetten, maar ik kan dat niet en dat gaat uiteindelijk ook ten koste van het paard als je baasje om de haverklap in paniek schiet. :=

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 14:10

He Danique neem even de tijd om te rouwen, ja het klinkt gek maar als een droompaard een monster of miskoop blijkt doet het veel pijn. Pas als je er klaar voor bent kom je vanzelf wat tegen.
Ik was zo jaloers op mensen met hun perfecte paardjes wat een bofkonten daar zat ik dan met een jong paard waar ik niks mee kon. Al dat geld erin gestopt en dan nog niet eens geld over om een nieuw paard te kopen. Toen ik mijn lieve ruin ging kopen had hij die dag een koliek aan val en de terwijl we naar de rancho liepen, liep hij mank. Ooh god dacht ik niet weer. Het duurde even voordat de mankheid weg ging en hij niet meer struikelde bij elk stapjes die hij zette. Natuurlijk bekappen en een dieet deden bij hem wonderen.
En nu hebben we bijna een jaar en het gaat heel goed.
Trouwens de merrie was een heel ander verhaal daar heb ik nog een topic voor geopend want ze kon niks eten. Ik sliep zo slecht ervan en ging s'nachts kijken. Paarden staan aan huis.
Nu gaat het de goede kant op, maar in het begin wist ik niet zeker of ze het zou halen.

Even tussendoor op Aruba hebben de meeste paardeneigenaars het erg goed financieel. Wij dus niet gewoon een gemiddeld inkomen met hypotheek en drie kids. Voor ons om een paard aan te schaffen moeten we sparen en creperen. En als je paard dan dood gaat of niet bij je past is dan helemaal een ramp.
Ik zorg dat de paarden goed eten en verzorg worden, maar om te zeggen dat we ze makkelijk kunnen betalen nee niet echt. Dat maakt niks uit het is een opoffering die veel vreugde brengt in het gezin.
De merrie die we pas gekocht hebben, hebben we echt gered anders was ze nu zeker dood geweest.

danique00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 14:59

Jennasilver schreef:
He Danique neem even de tijd om te rouwen, ja het klinkt gek maar als een droompaard een monster of miskoop blijkt doet het veel pijn. Pas als je er klaar voor bent kom je vanzelf wat tegen.
Ik was zo jaloers op mensen met hun perfecte paardjes wat een bofkonten daar zat ik dan met een jong paard waar ik niks mee kon. Al dat geld erin gestopt en dan nog niet eens geld over om een nieuw paard te kopen. Toen ik mijn lieve ruin ging kopen had hij die dag een koliek aan val en de terwijl we naar de rancho liepen, liep hij mank. Ooh god dacht ik niet weer. Het duurde even voordat de mankheid weg ging en hij niet meer struikelde bij elk stapjes die hij zette. Natuurlijk bekappen en een dieet deden bij hem wonderen.
En nu hebben we bijna een jaar en het gaat heel goed.
Trouwens de merrie was een heel ander verhaal daar heb ik nog een topic voor geopend want ze kon niks eten. Ik sliep zo slecht ervan en ging s'nachts kijken. Paarden staan aan huis.
Nu gaat het de goede kant op, maar in het begin wist ik niet zeker of ze het zou halen.

Even tussendoor op Aruba hebben de meeste paardeneigenaars het erg goed financieel. Wij dus niet gewoon een gemiddeld inkomen met hypotheek en drie kids. Voor ons om een paard aan te schaffen moeten we sparen en creperen. En als je paard dan dood gaat of niet bij je past is dan helemaal een ramp.
Ik zorg dat de paarden goed eten en verzorg worden, maar om te zeggen dat we ze makkelijk kunnen betalen nee niet echt. Dat maakt niks uit het is een opoffering die veel vreugde brengt in het gezin.
De merrie die we pas gekocht hebben, hebben we echt gered anders was ze nu zeker dood geweest.

Dank je wel, dat zal ik zeker doen!

Zo te horen komt het inderdaad met jullie paardjes wel goed! En wat goed dat je ondanks de hoge kosten daar toch paarden blijft houden. Dan moet het wel echte liefde zijn ;) Maar het is inderdaad ook wel heerlijk genieten zo een salaris opvretende viervoeter <3
Ik zou me ook geen leven zonder kunnen voorstellen. Ik verveel me nu al dood met al die vrije tijd! Maar ook dat komt wel goed!

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:16

danique00 schreef:
rienne schreef:

Paardrijden moet voor mij een ontspannen hobby zijn. Dan wil ik niet iedere dag met mijn hart in mn keel zitten als ik denk dat mijn paard weer raar gaat doen (wat hij waarschijnlijk niet doet maar dat is het vertrouwen wat je kwijt bent). Gelukkig dat er mensen zijn die dat heel goed opzij kunnen zetten, maar ik kan dat niet en dat gaat uiteindelijk ook ten koste van het paard als je baasje om de haverklap in paniek schiet. :=

Ik begrijp je, maar dan zou je nooit ontspannen op een paard gaan zitten omdat elk paard wel eens iets doet.

Onze oudste is 20, durf ik een klein kind mee weg te sturen aan de hand. Je kan er echt werkelijk alles mee. Maar als je erop gaat, gaat het 10x super goed zet geen pas vekeerd en de 11de keer bokt ze je eraf.

Dan is denk ik een 'oud' manegepaard het beste voor jou denk ik. Die kunnen het wel hebben als de ruiter in paniek slaat.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:32

Waarschijnlijk had je er ook geen klik of band mee,dan verkoop je ook sneller.

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:07

Ik weet nog een tijd dat ik na de verkoop van mijn toen geruinde hengst en alle drama eromheen om hem te verkopen ik blij was geen paard te hebben. Ik ben er de hele dag mee bezig of lichamelijk en anders zeker geestelijk. OOh wat viel er een last van me af. Na 2 maanden verveelde ik me dood.
En over een bange ruiter zijn daar is niks mis mee. Ik was al een bangeschijt maar dat werd nog erger toen ik op een paard zat dat op hol sloeg. Dus ik ben heel kieskeurig op welk paard ik stap, daarbij ben ik geen wereld ruiter. Ik rijd alleen op mijn ruin. Iedereen is anders.

danique00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 17:29

mijn eerste merrietje die ik heb gehad waar ik ook in het stukje over vertel heb ik 10 jaar gehad en het was nou niet echt om te zeggen de braafste en liefste pony die ik kende. Hoe gek zij ook deed (en geloof me dat deed ze) daar was ik nooit bang op. Tenminste niet zo bang als wat ik nu kan zijn. Dus het ligt gewoon aan de combinatie paard en ruiter. En ik ben natuurlijk 'volwassener' ;) geworden en dan zie je volgens mij ook meer de gevaren overal van in.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 09:25

rienne schreef:

mbt Het verkopen, ieder heeft hier zijn/haar eigen mening over. Ik kan me heel goed indenken dat als je het vertrouwen kwijt bent (wat de reden daar dan ook van is) en idd met je hart in je keel naar je paard gaat je er beiden (!) geen lol meer aan beleeft. En maandelijks bakken met geld wegbrengen aan iets waar je geen lol in hebt? :n

De eerste verandering zal in dat geval bij jezelf moeten liggen. Toen wij Mylo kochten en je hem aansingelde kwam ie kaarsrecht overeind, gewoon op t gevaarlijke af! Yupz, hart in mn keel tijdens t aansingelen. Toen werden wij gewezen op ONZE houding tijdens het aansingelen (en eigenlijk tijdens alles :o ) en zijn eerst daar aan gaan werken. Inmiddels zijn we een half jaar verder en is ie zonder probs aan te singelen en heeft ie zich ontwikkeld tot een superrelaxed, braaf paardje. Uiteraard met gebruiksaanwijzing, maar welk paard heeft dat niet? :D

Danique, als jij volledig achter deze beslissing staat heb je simpelweg de beste beslissing genomen. Ga niet op zoek naar een nieuw paardje, degene die voor jou bestemd is komt vanzelf op je pad! (Toen wij Mylo tegenkwamen hadden we net besloten voorlopig paardloos te blijven na Nick zn dood... En ineens was ie daar! :D )