[SGW] Verslagen SGW Oudkarspel 2011

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Noor

Verslagen SGW Oudkarspel 2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 15:16

Kom maar op met die verslagen!!

Ik hoorde in ieder geval van een ongeluk, waarbij zelfs een traumahelicopter eraan te pas moest komen.
Heel veel sterkte voor de amazone (volgens mij was het een amazone tenminste) in ieder geval :(:)

muts_marijke

Re: Verslagen SGW Oudkarspel 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 16:07

Nog rustig hier.. Alle bokkers wachtend op de prijs uitreiking?

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 16:08

Er was op het losspring terrein iemand gevallen en onder zijn paard terecht gekomen.

Bij mij teleurstellend resultaat. dressuur ging niet goed door spanning ivm een watervalletje naast de ring in de sloot. Springen 1 balk op 3. Cross ging ik vol vertrouwen in. Wat aarzelend op 1 en 2 daarna fijn tm 12 maar hij schrok van het water na 12 en draaide vliegensvlug om en ik vloog rechtdoor. Gelukkig geen nat pak en niks bezeerd. Jammer want met trainen gaat hij altijd simpel het water in. Helaas , volgende keer beter!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 16:16

Jammer Annika, maar vast weer veel geleerd!

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 16:24

Volgende keer beter Annikavolder!

Ik hoop dat alles goed is afgelopen wat betreft het ongeluk! Ben benieuwd naar de rest van de verslagen. Ik ben morgen ook bij Beukers, om te kijken.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 16:25

terug van cross lopen. Ziet er goed uit. Geen rare enge dingen, maar wel mooie hindernissen. Voor iedere hindernis voldoende ruimte om je route te bepalen.

Rot ongeluk. Niet met inspringen, maar een deelneemster die op de een of andere manier door/over het touw geraakt is waar de route mee van het inspringterrein werd gescheiden. Op het inspringterrein ongewild nog een inspringhindernis genomen. Beiden gevallen, pony op de amazone en in het opstaan schijnt de pony op haar hoofd afgezet te hebben. Maar...... niet zelf gezien, gehoord van iemand die het wel zag gebeuren. Trauma is wel ter plaatse geweest, maar ze is met de ambu afgevoerd. Hopelijk horen we hoet het met haar gaat.

Verder veel "kamikaze-acties" gezien. De eerste 3 deelnemers in de B paarden hebben de waterbak niet eens gehaald. Er werd over het algemeen niet best gereden.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 17:36

ik ben ook weer terug.

Dressuur ging niet zo, 183 punten. Springen was 3 kwartier uitgelopen vanwege dat ongeluk, foutloos parcourtje. Cross was hij niet te houden, heb 2x een volte in moeten lassen, Elvis vond het maar vreemd dat het allemaal zo op een open veld was en trok het liefst op de hogere hindernissen aan. Had na afloop een flinke blaar op me vinger en nog meer last van mijn schouder. Denk dat me voltes gewoon als weigeringen zijn aangerekend, maar dat maakt niet uit. Heb een leuke dag gehad, was erg gezellig. Is voor ons beide pas de 3e cross en de eerste 2 crossen waren in het bos waar alles over het algemeen toch mooi opgesloten is en dit vond Elvis gewoon wat vreemd.

Iemand nog een tip om hem wat rustiger te kunnen krijgen? voelde me namelijk echt een kamikaze-piloot met zo'n pony die niet te houden is

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 17:49

Nou Damelza, je ging als een speer door het water. Had pas achteraf door dat jij het was, maar het was niet kamikaze-achtig.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 17:56

texelse schreef:
Nou Damelza, je ging als een speer door het water. Had pas achteraf door dat jij het was, maar het was niet kamikaze-achtig.

ja water ging goed :)) , had hem wel terug naar draf genomen ervoor. Galop durfde ik nog niet aan maar hij sprong zo weer in galop aan. Des te meer spetters des te beter vind Elvis altijd

Maar hij was het hele parcour zo sterk, vooral op de langere lijnen. En we gingen op die gedeeltes dan ook gewoon te hard, en hij trok het liefst op de M paarden hindernissen aan. Open veld vind hij denk gewoon nog wat lastig, maar als hij was rustiger is is hij denk ook beter te sturen

Heb trouwens niet op de uitslagenlijst gewacht, mijn pa had geen zin meer

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 17:57

Had hem lekker een koud biertje gegeven bij de waterbak.... hoewel er daar maar weinig langs kwamen. De eerste drie B-paarden zijn zover niet gekomen..

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 18:04

een koud biertje? :o

ik heb ook nog even bij de B paarden gekeken, waren inderdaad veel uitgevallen

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 19:08

Ik hoop voor iedereen op een leuke dag en voor diegen die het minder ging.. :(:)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 19:15

Ik ben ook weer terug van een lange dag jureren. Ik zat bijna aan het eind, de kamikazepiloten waren er bij mij al uit....
Ik moet wel zeggen dat het rijstijljureren zijn vruchten begint af te werpen. Tov mijn eerste jaar als jury kon ik gelukkig veel minder onvoldoendes kwijt en veel meer 7ens. Er staat weer een mooie cross, zeker niet te simpel als je overal rechtdoor gaat.

Helaas de cross even stil gelegd, maar ik begrijp dat het met beide naar omstandigheden goed gaat.

sorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 19:24

Ik ben ook weer terug. Aller eerste wedstrijd met mijn paard en weer de eerste wedstrijd voor mij sinds 3 jaar ofzo! Dus was wel erg zenuwachtig. Was blij dat hij zo ontspannen was met de dressuur, dus heb een beetje een braaf proefje gereden. Had wel wat meer gekund, maar wilde geen spanning opbouwen, dus vond het wel prima zo. Punten weet ik niet, want dat duurde wel heel lang om daar op te wachten. Met springen reed ik met te weinig ritme, had 1 balkje. Mijn paard was toen ik hem net had erg heet met springen en ook met een oefenparcours, maar de laatste tijd was hij al zo veranderd. Was dus beetje afwachten hoe hij het nu in het parcours zou doen. Dus ben blij om te weten dat ik de volgende keer met wat meer ritme kan rijden, zonder dat ik controle verlies. Cross ging wel heel slecht. Bij de hindernissen had ik al meters van te voren wat machteloos gevoel, aangezien hij dan al zo twijfelachtig was. Was bij dat greppeltje vlak bij het water al uitgebeld. Maar al met al veel geleerd vandaag! Kijk nu in ieder geval al minder tegen de volgende wedstrijd aan :=

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 19:50

Balen Annika, je bent niet de enige die ernaast lag vandaag ;(

Goed gereden Damelza!

Marjon, dan ben je net zover als mij gekomen :+

Mijn cross was wat korter dan gepland...

Springen ging voor mijn gevoel niet heel lekker, mijn zussen die keken vonden dat het wel goed ging en op het filmpje bleek het ook wel mee te vallen, wel 2 balkjes.
Met het crossen moest ik hem aardig aanmoedigen, geen fouten t/m 9. Toen kwam 10, hij heeft een hekel aan gaten onder de hindernis maar deze zag je amper en vorig jaar keek hij er niet naar (http://clusiusevent2011.weebly.com/uplo ... 5_orig.jpg). Helaas herinnerde hij zich denk ik toch wel dat er een gat onder zat, en week meteen al naar links. Ik schoof op zijn hals, meneer draait om en ik land ernaast met als resultaat dus het filmpje hierboven...

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 19:57

Wat ontzettend balen Rianne. Hopelijk niks aan over gehouden alleen een deuk ik je ego?

sorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 20:02

Balen zeg Rianne!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 20:11

Jammer Rianne, maar wel een leuk filmpje van je capcamera.... Op deze plaast zijn er heel wat gestrand geloof ik...

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 20:12

muts_marijke schreef:
Wat ontzettend balen Rianne. Hopelijk niks aan over gehouden alleen een deuk ik je ego?

Niks aan overgehouden idd, dit soort vallen vind ook altijd meer passen onder de categorie 'onhandig afstappen' dan onder vallen B-)

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 20:13

Hadden je zusjes vandaag ook gereden Rianne?

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 20:15

Nee die moeten morgen, die starten beide L :)

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 20:24

dus jullie karren lekker heen en weer over de afsluitdijk. Stonden jullie een poosje langs de weg voorbij de inrit, met een groene (beetje doffe) trailer?

landiamo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 21:04

Wat een superdag!!

Mijn paard moest weer ingeladen worden net toen we aan het opzadelen dus ik dacht al daar gaan m'n fijne dressuurproef! :wave: een half uur later erop gegaan en lekker even ingereden en de ring in, voor mijn gevoel een slechte proef maar toch beloond met 195 punten! *\o/* ( hij was nog wel erg van slag met inrijden vanwege de traumahelikopter...), springen foutloos en cross foutloos en binnen de tijd. ben echt tevreden over vandaag, ik voorzag moeilijk heden bij die heuvel en de picknicktafel maar hij sprong alles in 1 keer! :D We waren nog wachten op de prijs uitreiking maar we hadden al 2 uur lopen wachten en toen zou het nog eens een half uur uitlopen maar ze zouden de prijzen anders opsturen dus toen hebben we maar besloten om naar huis te gaan aangezien we nog 2 uur naar huis toe moesten rijden :z ben wel benieuwd als hoeveelste ik ben geworden, zondagavond komen de uitslagen erop dus ben benieuwd *\o/*

Rox_Basil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 21:07

ik ben zoooo blij, 4de geworden! dressuur 210 punten!! jammer genoeg 2 balkjes met het springen( meneer was iets sterk en wou niet echt sturen! haha) en foutloze cross met maar 0,4 strafpunt! dus ben zeer tevreden!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 21:20

Wat jammer, Rianne! Gelukkig niks aan over gehouden.
Damelza en landiamo: goed gereden. Damelza, ik vind het al een heel fijn idee dat je je ervan bewust bent dat hij de controle overneemt en even een volte inlast. In de trainingen dus (nog) meer focussen op de controle en hij heeft vast weer veel geleerd vandaag!