[SGW] Oefencross Broekelo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

aadburg

Oefencross Broekelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 19:30

Dit jaar word op 8 en 9 oktober voor de 6e keer de oefencross "Broekelo" op landdgoed Neppelenbroek te Broekland (OV) gehouden. Je kunt zowel individueel als in groepjes van max drie ruiters starten en daarnaast is er een ouder - kind rubriek. Het inschrijfgeld is € 8,50 voor de pony's en € 12,50 voor de paarden en dat is geen geld voor zo'n mooie cross!

We hebben dit jaar weer 7 nieuwe hindernissen en daarnaast is er 700 meter aan paden opnieuw aangelegd zodat mensen die al eerder hebben meegedaan weer nieuwe elementen tegenkomen.

Meer info en inschrijven op www.broekelo.nl, zorg dat je er op tijd bij bent want vol = vol!

Annetje

Re: Oefencross Broekelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 10:27

EA-CO >>> SGW

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 11:29

Ik heb me alvast opgegeven :)
Ik doe mee bij de paarden, individueel!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 19:01

Ik heb me ook opgegeven (moet alleen nog wel betalen) en doe ook mee met de paarden individueel. :)

er1k

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 19:08

Ik doe zeker weer mee :)
3e jaar voor mij, ben erg benieuwd naar de nieuwe hindernissen!

carinajansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 21:10

jaaaaaa hier doen we ook mee,athans mijn dochters dan.ik groom wel weer

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 09:41

Mits de pony er dan nog is doe ik ook mee, heb me iig al wel opgegeven.
Leuk dat er weer nieuwe hindernissen komen :j

Pitt25

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 18:36

Twee meiden van stal willen ook meedoen maar moet nog opgeven. Is de cross 'zwaar'? We hebben de Tripalon op de Treekhoeve in Leusden gereden en ook een oefencross in Voorhout. Weet iemand of dit te vergelijken is? Wat zijn daarnaast de hoogtes die ze moeten springen met een A-pony, een D-pony en een E-pony?

aadburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 20:56

Voor de A pony's is de hoogte ongeveer 50 cm en voor de D-E 80 cm. De crossen die je noemt ken ik niet maar je kunt de cross hier net zo zwaar maken als je zelf wilt: als je aan een bepaalde hindernis (nog) niet toe bent pak je de lage variant of je rijd er gewoon langs, je mag de cross in ieder geval altijd uitrijden (mits het welzijn van je paard/ pony of jou niet in het gedrang komt)
Als je hier netjes rondkomt kun je gerust aan een "echte" cross deelnemen, dat word ook vaak gewaardeerd: er is voor elk wat wils.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 20:59

Pitt25 schreef:
Twee meiden van stal willen ook meedoen maar moet nog opgeven. Is de cross 'zwaar'? We hebben de Tripalon op de Treekhoeve in Leusden gereden en ook een oefencross in Voorhout. Weet iemand of dit te vergelijken is? Wat zijn daarnaast de hoogtes die ze moeten springen met een A-pony, een D-pony en een E-pony?

Dan kun je makkelijk broekelo meerijden hoor, leusden en voorhout is wel wat vergelijkbaar

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 21:03

Ik twijfel nog of ik meerijd, ga ff checken of er geen andere wedstrijden staan/zijn oid. :j anders doe ik wel mee met paarden individueel.

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 21:22

Pitt25: Je kan ook even bij de foto's van vorig jaar kijken! Dan krijg je een beetje een idee? Je kan zoals al gezegd werd door aadburg ook langs een hindernis heen als je dat wil, maar dan doe je natuurlijk niet voor de prijzen mee ;) Ik vind dat dit iig leuker is als een tripalon, iets uitdagender!! :D

Pitt25

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 11:08

Ok mooi, bedankt voor de info. Dan ga ik ze ff opgeven. Heb de hindernissen van vorig jaar gezien op de site en die zien er goed uit! Is de cross altijd snel vol?

aadburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 12:00

De cross zit ieder jaar eerder vol, vorig jaar zaten we begin september vol maar we lopen nu al twee maanden voor op vorig jaar dus ik zou niet te lang wachten.

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 09:09

Ik heb me ook opgegeven, betaald en een nummer ontvangen. Vorig jaar ben ik met een stalgenootje meegeweest en ik vond het fantastisch. Tevens heb ik de helmcamera rit van Ramon op YouTube bekeken. Krijg je een goede impressie van wat je te wachten staat. Geweldig, die stukken door de maïsvelden. Verheug me er nu al op.

Zijn er ergens foto's van de 7 nieuwe hindernissen?

Even een vraag:
Weet iemand hoe oud het oudste paard is dat de laatste edities meegedaan heeft? Ik ga namelijk starten met een mannetje van 21 jaar. Wat zo lekker is aan deze cross, red je een hindernis niet, stuur je er lekker langs en mag je de cross gewoon uitrijden.

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 09:10

Ik ga ook mee doen met B paarden individueel, moet de crosslessen nog beginnen in het najaar. Maar zie dit ook als een goede training aangezien je ook gewoon laag kunt nemen :)

er1k

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 10:44

Illusion1990 schreef:
Ik heb me ook opgegeven, betaald en een nummer ontvangen. Vorig jaar ben ik met een stalgenootje meegeweest en ik vond het fantastisch. Tevens heb ik de helmcamera rit van Ramon op YouTube bekeken. Krijg je een goede impressie van wat je te wachten staat. Geweldig, die stukken door de maïsvelden. Verheug me er nu al op.

Even een vraag:
Weet iemand hoe oud het oudste paard is dat de laatste edities meegedaan heeft? Ik ga namelijk starten met een mannetje van 21 jaar. Wat zo lekker is aan deze cross, red je een hindernis niet, stuur je er lekker langs en mag je de cross gewoon uitrijden.

Ik heb vorig jaar met mijn paard van 22 mee gedaan :)
Dit jaar gaat een jonger paard mee!

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:21

er1k schreef:
Illusion1990 schreef:

Even een vraag:

Ik heb vorig jaar met mijn paard van 22 mee gedaan :)
Dit jaar gaat een jonger paard mee!

WAUW!!!! Leuk! En dat ging allemaal goed? Tuurlijk! Heb je daar nog foto's van? Ben ik wel benieuwd naar.

er1k

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:21

Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 20-06-11 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto's ter illustratie, overige in link geplaatst.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:42

aadburg schreef:
De cross zit ieder jaar eerder vol, vorig jaar zaten we begin september vol maar we lopen nu al twee maanden voor op vorig jaar dus ik zou niet te lang wachten.

Dan moet ik maar gauw opgeven dus!

Ik vind het alleen zoooo jammer dat het in hetzelfde weekend is als de Tripalon in Laren. Wordt dus op zaterdag met 1 van de pony´s Broekland en dan maar met het jonge paard naar Laren op zondag. :D

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:15

Bar, Laren is ook erg leuk! haha. ( ik ben organisator)

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:16

Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 21-06-11 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Graag geen afbeeldingen quoten. In link geplaatst.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:17

Ik denk dat ik ook mee ga doen met Goldy :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:19

Illusion, bestaat een pb functie, zodat we hier ontopic kunnen blijven. En 22jarige hoeven niets onder te doen voor de jongere hoor.

Ik ga overigens toch groepje doen wss. Met een vriendin. Hopelijk heeft ze binnenkort nieuw paard dus dan is het mooie oefening. En anders met tinker en ik op mn paard :D

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:52

tientjeh schreef:
Bar, Laren is ook erg leuk! haha. ( ik ben organisator)

Laren is superleuk, we doen al jaaaren mee.
Daarom is het ook zo jammer dat we nu moeten kiezen. ;(
En omdat Broekelo toch iets meer een oefencross is dan Laren kiezen we voor de pony voor Broekelo.
En puppypaard van 4 mag dan mee naar Laren. :D