[WN] Degradatie WRAN... en nu ????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Degradatie WRAN... en nu ????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 12:47

Ik las in een ander topic dat er mensen uit de L2/L1 zijn gedegradeerd, alles volgens de regels zoals die zijn opgesteld en akkoord bevonden tijdens de ALV.

Maar nu...

Want als dit een L2'er betreft is deze nu dus L3, wat inhoudt dat men geen les meer mag geven en geen verdiensten mag hebben uit trainen van andermans paard(en)*.

Zouden deze mensen nu stoppen met WRAN starten of stoppen met lesgeven/trainen* ??
Of gaat alles gewoon op de oude voet door en doet iedereen of zijn neus bloedt :D

Anoniem

Re: Degradatie WRAN... en nu ????

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 12:48

Die stoppen uiteraard meteen met lesgeven, omdat de WRAN dat wil.
Wat dacht je dan????

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 12:50

Ik denk het ook, maar ja ik ben naïef :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 12:57

Je kunt je afvragen hoe die regel gelezen moet worden.
Zal mezelf even als voorbeeld nemen:
Bij het invoeren van het levelsysteem heb ik gekozen om L2-ruiter te worden. Ik draaide in zowel amateur als open aardig allround mee dus dat leek me een goed level voor mij.
Echter raakte Milena toen geblesseerd en ben ik daarna nooit meer (in Nl) gestart, of misschien ooit 1 proefje met Wolf, meer in ieder geval niet.
Ik zal dus ongetwijfeld inmiddeld gedegradeerd zijn naar de L3.

Ik geef echter ook al jaren (sinds ik gestopt ben met wedstrijden, vrijkomende tijd he :D ) wekelijks manegeles. Ik verdien daar geen drol mee, is puur hobby en wat support voor de manege waar ik sta met mijn beesten.

Moet ik nu stoppen met lesgeven omdat ik nooit meer gestart ben bij de WRAN?
Of moet ik als ik ooit nog ga starten gewoon inschrijven in de L2 omdat ik lesgeef?

Tja...

Zelfde als bv een medeinstructeur over wil stappen op westernrijden. Moet ze dan L2 starten omdat ze lesgeeft, of moet ze netjes onderaan beginnen en al die tijd tot ze L2 is stoppen met haar lessen? :=

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 13:03

Sonja schreef:
Of moet ik als ik ooit nog ga starten gewoon inschrijven in de L2 omdat ik lesgeef?

Is het 'lesgeven' dan direkt een vrijbrief om in de L2 te mogen starten?? (niet persoonlijk bedoeld hoor :D)
Was het niet de bedoeling dat er een 'blijke van kunnen' moest zijn voor er toestemming werd gegeven om L2 te starten en dat de WRAN juist het aantal 'onkundige lesgevers*' wilde terugdringen.

*als in niet in de L1/L2 mee kunnen draaien.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 13:05

Alsof je les van iemand wil die van de L2 naar de L3 degradeerd.... (mits ongelukken of andere dingen, maar dan is de wran echt wel mee te praten)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 13:08

@rom: waarmee je suggereert dat iemand die L2 startte sowieso al geen les had horen te geven ??

Zoals hierboven door Sonja al aangegeven wordt hóeft de reden niet één te zijn van slecht kunnen rijden :)

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 13:13

DubbelDun schreef:
@rom: waarmee je suggereert dat iemand die L2 startte sowieso al geen les had horen te geven ??

Nee

DubbelDun schreef:
Zoals hierboven door Sonja al aangegeven wordt hóeft de reden niet één te zijn van slecht kunnen rijden :)

Lees de opmerking tussen haakjes ;)
Laatst bijgewerkt door Romkabouter op 01-06-11 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 13:14

Romkabouter schreef:
Alsof je les van iemand wil die van de L2 naar de L3 degradeerd.... (mits ongelukken of andere dingen, maar dan is de wran echt wel mee te praten)

Als je weinig tot niet start, dan degradeer je ook. Ik geloof ik dat volgend jaar van de L1 naar de L2 moet als ik geen WRAN meer start.
Jaar erop zal ik dan ook naar de L3 gaan :D

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 13:15

Sorry hoor, maar als je per jaar 1 punt haalt krijg je al geen minpunten meer.
Dit lijkt me toch voor iedereen die het wat kan schelen haalbaar.
Je kan zelfs als je paard geblesseerd is een eenmalig startnummer aanvragen met een paard van een ander, een keer showmanship starten et voila.

Dus als je als L2 of L1 ruiter maar 1 keer per jaar ergens voor een showmanship inschrijft dan haal je dioe punt al.
Als je helemaal niet start, dan maakt het je blijkbaar niet uit en hoef je je dus ook niet druk te maken over degraderen.
Laatst bijgewerkt door Romkabouter op 01-06-11 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 13:16

DD ik denk dat als je les hebt van iemand die L2 moet starten en daar voor paal staat, je als lesnemer toch ook wel genoeg weet?

Ik ga er (naief misschien?) van uit dat als ik ooit nog WRAN ga starten, ik contact met het secretariaat op kan nemen en dat ik gewoon weer L2 kan starten. Zowel omdat ik dat moet doordat ik les geef (al is dat dan dressuur en springen), als door eerder behaalde wedstrijdresultaten.
En zo niet, naja, dan niet. Lig ik eerlijk gezegd ook niet echt wakker van. De EWU is dichtbij genoeg.

Overigens kan ik me in mijn eigen geval ook nog voorstellen dat ik weer als "nieuwe wedstrijdruiter" gezien zou worden en ik dus door een erkende trainer ingedeeld zou kunnen worden in een klasse. En ik heb zo'n vermoeden dat bv Colin me geen L3 meer gaat laten starten.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-06-11 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 13:17

Het wordt een gezellige L3 in ieder geval. Ik ben sinds de levels nooit meer gestart. Lan nog wel één keertje, maar met een andere ruiter. Ik ben gedegradeerd :D :D Vooropgesteld dat ik ooit de behoefte zou voelen weer te starten.

Dan mag ik op twee handen starten :D :D :D samen met Sonja en Xono. Wordt het i.i.g. gezellig :j

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 13:17

@sonja: exact. Dan mag je echt wel weer L2 starten hoor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 13:20

Ik lig daar niet zo heel erg wakker van. En anders is het kwestie van even een paar keer allround L3 starten en dan zou je toch ook in een paar weken tijd je puntjes weer bij elkaar moeten kunnen rijden, als het echt niet anders en makkelijker kan. Toch?

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 13:23

Precies :D

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 13:37

ik vermoed dat iemand die blijft lesgeven dan van de WRAN te horen krijgt dat hij ondanks degradatie toch in de L2 zal moeten starten
maar eerlijk gezegd zou diegene van mij ook best in de L3 mogen starten
het gaat toch om het niveau van rijden uit, toch niet om wat hij daarnaast doet

rom vorig jaar waren hier niet eens één WRAN show , de dichts bijzijnde was ruim 2 uur rijden
dit jaar eentje Kaatsheuvel, ook 1.5 uur rijden

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 13:55

spatter schreef:
rom vorig jaar waren hier niet eens één WRAN show , de dichts bijzijnde was ruim 2 uur rijden

Nou en?

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 13:57

Ik zie daar geen problemen hoor. Als je het gewoon aanvraagt bij de Wran en je "paardrijverleden" kunt aantonen (ook bij andere verenigingen) dan keuren ze het volgens mij gewoon goed :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 14:00

Ik kan me best vinden in bovenstaande, maar vraag me dan wel weer af wat het hele degradatie-gebeuren dan voor zin heeft :)

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 17:41

:') Discussies zoals deze :D :+ ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 17:47

Eén grote bezigheidstherapie is het :j
:D

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 17:51

DubbelDun schreef:
Ik kan me best vinden in bovenstaande, maar vraag me dan wel weer af wat het hele degradatie-gebeuren dan voor zin heeft :)

Ik heb zo mijn ideeen ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 18:06

@rom: zin om die te delen :D

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 18:11

Al gedaan met degenen waarvan ik vind dat ze het moeten weten ;)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 10:58

ik zie 2 opties dan:
- als je geshowt hebt en je bent zooooo slecht dat je de L2/L1 niet kunt aanhouden zou je inderdaad ook geen les moeten geven :+
- of deze mensen zijn intussen de wran onstegen en showen er niet meer. in dat geval maakt het niet uit want ze komen toch niet meer.

is er nog een andere optie? :D