TREC voorhout

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mocca

TREC voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 21:23

Sinds enige tijd kijk ik wat rond op [TEN], bekijk ik af en toe wat topics en lees ik wat mee. Langzaam maar zeker gaat het dan toch kriebelen. 'Dit is iets wat he-le-maal in het straatje zou passen van Amo.' Mijn paard dat helemaal geen lol beleefd aan een dressuurwedstrijd maar buitenrijden geweldig vindt, dat een hindernis leuk vindt maar een boomstam gewéldig, welke zonder een spier te vertrekken langs langsrazende vrachtwagens en paardvretende plastic zakjes loopt.

Nu hebben we echter helemaal geen ervaring met een TREC, maar kwam ik in de agenda de eendaagje TREC voorhout tegen (T1). Half uurtje rijden hiervandaag, eendaags dus lekker om eens te proberen en ach, waarom niet? Paard op de trailer, auto ervoor en dan zien we wel waar we stranden.

Nu vroeg ik me af of iemand al meer weet over deze TREC? Hij staat op de site 'onder voorbehoud' en ik kan er verder op internet ook niks over vinden. Wanneer wordt er iets bekend, gaat het wel/niet door, en hoe zit het überhaupt met inschrijven? Is er een min/max aantal inschrijvingen etc?

Tja, nu ik het een keer wil gaan proberen gaat het ook meteen kriebelen (oke ik geef het toe, zou paardlief het liefst meteen op de trailer gooien :D ), zou alleen jammer zijn als ik me op iets verheug wat niet door blijkt te gaan. :)

lcranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 23:30

Hallo Mocca,

Ik organiseer samen met mijn vriendin Trec Voorhout en hij gaat door!
Vergunningen en bestuur van de Voorruiters zijn "om" ;) en vinden het bijzonder leuk om op hun mooie crossterrein een trec te organiseren.
Je kunt hem dus in je agenda schrijven.
Als de website van deze wedstrijd in de lucht is kun je dat op de website van de trec lezen:
www.trec-club.nl

Dus even volledig:
Trec Voorhout is op 17-7-2011
maximaal 50 deelnemers
T1(beginner zonder trec lidmaatschap) en T2(leden trec club), mag ook combi T1 en T2 zijn.

POR tussen de 10 en 15 km. (orientatie rit buiten met zelf ingetekende route op kaart 1:25000)max. met 3 ruiters.
MA 100 of 150 meter langzaam galop heen, snelle stap terug, solo
PTV, 16 verschillende hindernissen in een parcours (voor de hindernissen zie de website www.trec-club.nl), solo

Als je deze dag niet wil missen, maar niet zelf kunt rijden?
We kunnen heel wat vrijwilligers gebruiken :D

Je kunt je ook opgeven om een crossles los te rijden bij de Voorruiters, altijd erg leerzaam en Erik Bos geeft supergoed les. Voor prijzen en info graag de voorruiters mailen/bellen www.voorruiters.nl

Tot zondag de 17e dan :j
Groetjes, Carla.

mabellean

Re: TREC voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 20:07

Wil moet werken maar gaat proberen te ruilen met een collega als het lukt hebt je een deelnemer voor T2 solo en een vrijwilliger .

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 21:18

hihi, Wil heeft ook de smaak te pakken.
Vond het erg leuk te horen dat hij het afgelopen weekend ook zo naar zijn zin gehad heeft.

mabellean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 21:30

Ik ging me al schuldig voelen. Ik neem hem toch wel mee terwijl hij de finale van barcelona moest missen. Ik heb niks met voetbal maar kan wel begrijpen wat een passie is. Maar dit vind hij ook erg gezellig.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 23:37

Hartstikke leuk om te horen dat het door gaat, dan ga ik de trailer regelen en de site in de gaten houden, zodat we op tijd zijn met inschrijven. :)

Is er iets bekend qua tijden, tijd om aanwezig te zijn 's ochtends, ivm trailer etc.?

lcranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 23:47

In Rijsbergen (was ook eendaagse) was ik de 1e ruiter en moest om 8.15 bij de maproom zijn om de kaart in te tekenen, zucht. Dan moet je dus al startklaar zijn, was vroeg op dus.

Ik zal proberen rekening te houden om degene die overnachten het eerste te laten starten.
Maar tussen 8 en 10 moet je wel denken.
Heb je wat aan je dag :P

Anita, zou leuk zijn als jullie komen.
Wil vindt het inderdaad leuk en het IS toch gezellig! :D !
En vrijwilligers hebben we zeker nodig +:)+

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 23:55

Oh vroeg is geen probleem, maar dan kan ik daar rekening mee houden bij het huren van een trailer. We moeten ruim een half uur rijden naar jullie toe, paard thuis nog laden natuurlijk en dan eerst de trailer nog ophalen. Dan is 8 uur starten of 10 uur starten toch een verschil. Maar dan zie ik het wel, eerst eens informeren hoe vroeg we de trailer überhaupt op kunnen halen! :)

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 06:29

Oehhh moet even kijken of dan niet ook tegelijk de kermis/paardendagen hier in het dorp is.
Maar dit is wel een klein beetje een thuis wedstrijd lekker dichtbij :D

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 08:16

Mocca, de trailer de avond van te voren ophalen is waarschijnlijk het makkelijkste.
Als je om 10.00 moet starten zul je er al om 8.00 moeten zijn en de meeste verhuurpunten gaan dan niet vroeg genoeg open.

Bij Eersel (een 2 daagse) moest de eerste ruiter zich al om 7.55 melden bij de maproom voor de gsm check en in Eckmuhle was het nog vroeger (laat ik het maar niet over het EK hebben dat was 5.45)
Vroeg starten zal het nu dus ook wel zijn.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 13:54

JEEEEEJ gaat het door?

Bijna een thuiswedstrijd!!

Ik wil meedoen, wanneer kan ik me inschrijven? :D

Ik zal ook alvast vrijwilligers gaan ronselen!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 13:56

Trailer is geregeld voor de avond van te voren, dus zodra de inschrijving open is ben ik van de partij!

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 17:45

Wat leuk had dit topic nog niet gezien :D.

Wil ook mee gaan doen met mijn paardje. Het is vlakbij en het is weer eens wat anders dan een dressuurwedstrijd :)

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 21:30

Carla, enig idee wanneer de inschrijving opengaat? :)

Nog een vraag, in de reglementen van de trec club staat 'goedgekeurde veiligheidshelm'. Ik neem aan dat dit gelijk staat aan een goedgekeurde cap? Of wordt er echt een sgw/cross helm bedoelt?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:31

Je mag met goedgekeurde cap starten hoor. :j

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:31

Wat heb je eigenlijk allemaal nodig om T1 te starten?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:34

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:35

he, Wendy je bent me voor :+

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:36

Had ik al gelezen ;)

Maar er was toch ook iets met een bepaald gewicht dat je bij je draagt ofzo? En een zadeltas moet je toch hebben?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:37

Lightning speed }> Eigenlijk heel weinig dus. Paard en wat spullen die je waarschijnlijk toch al hebt :+

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:38

Oké komt mooi uit. Je moet toch ook een hoevenkrabber en je eigen papieren gekopieerd hebben.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 21:40

Wat ik uit trec-club.nl opmaak is het in de T1 heel simpel. Identiteitspapieren van paard en jezelf, halster en touw. Hoevenkrabber etc is allemaal nog niet verplicht.

Wat me nog niet helemaal duidelijk is, er is een veterinaire keuring aan de start of niet? En tussendoor? Wordt de hartslag gemeten etc of is dat t.o.v. de endurance allemaal minder strikt?

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:41

de papieren van je paard copieren en die van je zelf de orginelen mee nemen :D
Hoeven krabber, een mes, halster en touw, zijn wel verplicht, ook in de T1

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:43

de organisatie kan een Vet check hebben, maar die zijn niet zo strikt als bij de endurance.
De organisatie hoeft er niet voor te kiezen om een controle uit te voeren (dat word belangrijker bij de hogere klasse's)

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 21:46

Quote trec-club.nl

Citaat:
Bepakking per klasse:
- T1: Halster, touw, identiteitspapieren van paard en ruiter (liefs kopieën in een waterdicht hoesje)
en eventueel info over ziektes, allergieën of medicijnen.
- T2: Als bij T1 + zakmes en hoevenkrabber.
- T3: Als bij T2 + verlichting (rood naar achteren schijnend en wit naar voren),
EHBO set voor ruiter en paard, overlevingsdeken, reflecterende banden,
twee of vier voor paard en 1 voor de arm van de ruiter.
- T4: Als bij T3 + 2 hoefschoenen of 4 reserveijzers, gereedschap om ijzers te verwijderen en/of vast te zetten.
- T5 (= internationale kampioenschappen): Zie dan geldend FITE regelement.

Toch?