[SGW] Verslagen SGW Etten-Leur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MARKdeGROOT

Verslagen SGW Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 14:44

Hoe is het bij jullie gegaan?
Bij mij ging het niet zo,

Dressuur 185 wat sterk, springen foutloos, en cross 2 stops op de insprong van de waterpak en het slootje aan het eind, hij pakt ook niet fijn aan, heb echt flink eraan moeten rijden om hem te overtuigen!
Maargoed, volgende keer weer een kans!

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 15:46

Bij mij helaas ook niet zo geweldig. Dressuur ging niet zo lekker als normaal. 193 punten.
Springen super fijn, helaas een balk.
In de cross stops op hindernis 3, Hij keek heel erg naar het plastic op het land erachter. Hij bleef erg kijkerig op het open terrein en wilde niet lekker lopen. Uitendelijk na het slootje gestopt.
ik weet dat ik na drie stops op hindernis 3 had moeten stoppen maar heb daar niet voor gekozen en aanvaard evt risico's.

vera_pino

Re: Verslagen SGW Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 16:51

bij mij ging het goed,

Dressuur was goed iets kort in de hals maar verder een nette afgewerkte prima L1 proef.
Springen 1 miscommunicatie in de veel te ruime dubbel waardoor een balk
En cross goed stop op water a en het alternatief gereden bij slootje, verder foutloos binnen de tijd.
Het vertrouwen is ons doel en tja dan kun je verwachtten op zo een hindernis als 5 hij zegt even niet!

Lekker dagje.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 17:19

Hier ook tevreden maar eerst eens naar huis

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 18:24

Hier ook een TE vrede amazone!

Dressuur ging wel had 57.50 strafpunten :o? weet niet hoeveel het is?
met opzadelen was meneer echt suf!
Met springen ging die knop om en had moeite de rem te vinden :o (echt iets nieuw's voor hem)

Toen de cross!
Helemaal foutloos, op het puntje (h8) liepen er mensen in de weg dus erg weinig ritme maar wel er over heen, in die bocht moest je 2 x rechts ik ben rechts-rechtdoor gegaan :o meneer had dus even geen rem.
Voor de rest ging de sloot ook goed wel in draf met een megasprong!

al met al Foutloos met een tijd van 5.22 :D en een 6de plek *\o/*( helaas net buiten de prijzen) we gaan weer omhoog in het klassement :D

Marloeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 18:48

Ik had ook een wisselende dag.
In het L ging het wel fijn, 197 punten met dressuur, 1 balk met springen (en 6 tijdfouten, hoe ik daar aan kom, zal wel te langzaam gereden hebben), cross foutloos, iets buiten de tijd, plaats 7.

In het Z (was de 1ste keer), dressuur wel fijn, erg veel verschil in punten bij de 2 jury's, maar ja.
Springen ging in het begin goed, daarna nam ze even het initiatief over, en kreeg ze een grote fout op de trippel. Wel goed uitgesprongen.
Cross ging minder. Was toch na de balk erg voorzichtig geworden. Ik had echt het idee dat ik een 1.30m springparcours aan het rijden was. Helaas stop en smalletje na de brug, en op 1ste trackhener, 2de trackhener ging goed. Daarna ging ik in de bocht bijn onderuit met paard en al. Paard voorzichtiger :(
Bij het coffin ging het niet goed. Ze kwam zo groot in, dat ik uit balans was, en daar gingen we. Ik in het gat. Helaas!!
Hopelijk volgende keer beter.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 18:49

Wat zonde Marloes! Maar komt volgende keer wel
goed in het Z :j

Marloeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 18:50

Ja, soms merk je dan toch, dat het een echt springpaard is.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 18:52

Netjes van je L-paard zeg!
Jammer van het Z :(:)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:07

Mark: Jammer dat remember nog niet zo fijn aanpakte.
sfranken: balen zeg, met crosslopen vroeg ik me al af of er geen paarden zouden zijn die dat plastic eng zouden vinden, jammer. Filmpje komt trouwens nog, heb het onwijs druk gehad en er niet meer aan gedacht
Vera: Ik heb jullie nog lang zien komen, jullie gingen als een speer!
Lielle: Tevreden is altijd goed :) .
Corien: Top gedaan, gefeliciteerd!
Marloes: het was ook wel echt een lastige hindernis die coffin, gelukkig met het L paard wel fijn gereden.

Dressuur ging bij mij echt bagger en dat waren de punten ook :+ . Springen ging fijn, paar was weer wat overenthousiast maar sprong fijn, 1 balkje. De cross begon hij echt heel fijn, op het water kwam hij erg terug maar ik wist hem toch over de boom heen te drukken, had helaas totaal geen ritme meer, dus eenmaal op het eiland een stop op de steen, een mini-rondje gedraaid en fijn verder gereden. Daarna weer fijn, na de brug schoot ik echter langs het smalletje, daarna netjes erover. Toen goed over de Trakhener en haaientanden. Ik vond de coffin ook erg steil, omdat Bam vaak erg groot af gaat op een greppel en mij hierbij uit balans gooit wilde ik goed terugzitten voor de sprong, helaas hierdoor wel tot 2x toe stil voor de eerste hindernis omdat ik dus niet overtuigend genoeg reed. Ik mocht hierna de coffin nog een keer springen van de hindernisjury, dit keer netjes aangereden en fijn eroverheen. daarna stappend het parcours verlaten.

Het was een hele ervaring, veel geleerd en ontdekt om aan te werken, uiteindelijk netjes over alle hindernissen t/m 11, dus ook hier één bonk tevredenheid :) .

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:12

Evie balen zeg! :( volgende x beter!

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:14

Ik ben ook tevreden. Tinus ging wel zekerder van start, alleen hier en daar werd ie wat kijkerig en sterk. Het water inspringen ging niet zoals het hoort dus kon ook het eiland niet meer opspringen. Sloot heb ik wel genomen, met megasprong :+
Uiteindelijk behalve tijdfouten een foutloze cross, al is het ritme er nog niet helemaal, maar goed na er zo lang uitgeweest te zijn kan dat ook niet aan het begin van het seizoen (zoals Rob zo mooi tegen me zei ;)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:16

Netjes broertje! :)

He heb je nog gezien! herkende je niet :o

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:26

Hier ongeveer zelfde verhaal als Marloes.
Met Maat heerlijk gereden (3de na dressuur, foutloos gesprongen en foutloos gecrosst. Helaas tijdfouten door een extra lange route :Y) )
Hetje fijn gedressuurd, fijn gesprongen (6 tijdfouten die ik niet kon plaatsen) en super in de cross tot de coffin. Hetje sprong veel te groot en ik werd afgeschoten. Erg balen.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:55

MARKdeGROOT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 19:56

Afbeelding
Afbeelding

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:59

Mark en Sabine: Jammer :(:) Wel leuke foto's, Mark.
Vera: Netjes!
Corien: Top :D ! Haha mini-jack op die foto :))
Marloeske: Netjes van je L paard, gefeliciteerd! Jammer van het Z.
Evie: Jammer, maar vast veel geleerd op jullie eerste keer M. Volgende keer beter :) !
Broertje: Netjes hoor!
Lau: Netje van Maat! Zonde van Het :(:)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 20:15

Ja daar is hij idd klein :=

Mark top foto's zeg!! eigen fotograaf?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 20:20

Uitslagen staan al op de site!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 20:24

Das snel!

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 20:25

Ik weet nu ook waarom Zodiack in de cross niet fijn aanpakte, ik zag op mijn coupon dat hij vandag jarig is en ik heb vanmorgen niet gezongen. :D
Ik zie trouwens dat ik nog 1e stond na de dressuur.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 20:26

sfranken schreef:
Ik weet nu ook waarom Zodiack in de cross niet fijn aanpakte, ik zag op mijn coupon dat hij vandag jarig is en ik heb vanmorgen niet gezongen. :D

:') Zeker ook geen verjaardagstaart voor hem gebakken?

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 20:28

nee, hij wilde zijn brokken niet eens eten om vijf uur.....

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 20:28

da's natuurlijk ook geen tijd om op te staan op je verjaardag.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 20:40

Sabine: arme Zodiack, maar wachten op z'n worteltjestaart en dan moet ie nog hard aan de bak ook ;).
Laura: tjee zeg.. We zagen je maar niet terugkomen van de cross, tot veel later, dus hadden al een licht vermoeden dat er iets gebeurd was.. Wel fijn van Amati!
Marloes: ook al zo gebutst.. Hopelijk hebben jullie allebei niet teveel pijn en gaat het de volgende keer beter!
Mark: mooie foto's!
Corien: toch nog een nette plaats!

De rest was geloof ik allemaal wel tevreden lees ik zo :). Ik kan als groom ook niet meer dan zeer tevreden zijn :P. Wel vond ik het weer vroeg opstaan en ben ik nu nog wat opdrachten aan het maken met een blikje redbull, want ik val aardig in slaap :Z