[SGW] Verslagen oefencross Baarle Nassau

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Verslagen oefencross Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 12:52

De eerste deelnemers zullen wellicht al weer bijna binnen typ-afstand zitten en een verslag kwijt willen. Daarvoor dus dit topic.

Hou er alsjeblieft rekening mee dat ook in dit topic geldt dat je maximaal 2 foto's bij een bericht mag plaatsen en voor meer foto's je een topic op SGW-ITP kan openen.
Daarnaast is het ook niet de bedoeling om hier om foto's te gaan vragen, hopelijk melden alle fotografen zich snel, dan heeft iedereen misschien een paar leuke foto's van zichzelf.

Arielle_

Re: Verslagen oefencross Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 13:38

Ik ben alweer even terug, vond het helemaal toppie! :D

Springparcours had ik al een tijdje niet meer gereden, dus ook 2 stops en ze was nogal heftig, maargoed, zeker niet ontevreden!
Crossen deed ze echt super! Helemaal foutloos, ook op het water, dus ik ben echt super tevreden! :D

Foto's heb ik niet, weet ook niet of die gemaakt zijn, heb geen fotograaf gezien volgens mij?

Vivre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 18:41

Wij zijn ook weer thuis :)
Fam. Tuijtelaars en alle andere vrijwilligers super bedankt! Het was echt een hele mooie cross, nog mooier en uitgebreider dan vorig jaar.

Wij zijn weer tevreden, helaas in het begin wat opstart problemen. Bij overgang naar een andere terrein is ze onder de indruk van de omgeving waardoor ze op zo'n moment even blokkeert. Gelukkig ging de knop om en daarna super fijn kunnen rijden. Dan pakt ze zo fijn aan en geeft ze zo'n fijn gevoel.
Ons kleintje heeft ook veel fans gehad vandaag en vond het weer helemaal leuk om mee te zijn als maatje.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 18:44

Ik vond ook dat het top georganiseerd was. Gewoon een volwaardige cross. En wat een hoop vrijwilligers daar.

Tip; maak er een officiele cross van :)

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 18:51

Ik vond het ook supergeorganiseerd, echt heel erg leuk! Wij zijn ook weer thuis, springen ging niet zo heel goed, ik reed verkeerd en werd toen een beetje pissed op mezelf wat mn paard natuurlijk weer voelde, dus helaas een weigering. Cross ging super, heb dingen gesprongen vandaag die ik nog niet zo vaak gedaan had maar ze pakte alles super op! Mooie voorbereiding voor Chaam de 27e (waar we overigens vandaag langs het terrein reden :+)

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 19:22

Ik heb ook fijn gereden.
Vanuit hier dit jaar ook weer de compimenten voor de organisatie. Inderdaad veel uitgebreider als vorig jaar en dat beviel zeker! Zoiezo is de sfeer super die er hangt (viel mij op dat veel ruiters ook veel relaxter en vriendelijker met hun paarden omgaan!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 19:32

idd ook van mij complimenten voor de organisatie. Lekker om ook een springparcours te kunnen doen, dat stond goed dik gebouwd en in de cross heel wat keuzes van laag tot hoog.

Raimaer was weer errug blij dat ze meemocht. We hadden wel een valse start, met losspringen kreeg ik een volkomen foute afstand op een dikke oxer, en na eerst half te hebben gestopt sprong ze alsnog waardoor ik mijn AJ weer eens kon testen. Snel een nieuw patroon erin gezet, nog een paar sprongetjes en het parcours in. Daar was ze wel heel voorzichtig op de oxers, en de berkendriesprong vond ze wat spannend, maar we hadden alleen een balkje op het banketstaaf steiltje van allemaal.
En de cross ging fluitend, gruwelijk gebrand op de sprongen maar wel fijn te rijden en we zijn helemaal klaar voor Chaam :j

Veel bokkers gezien trouwens, het was erg gezellig.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 19:40

Ik had je nog net zien rijden Lielle, ging lekker.

Het was suoer georganiseerd!

Er was er trouwens wel een flink gevallen..

Springen was foutloos, hij had er zin in. In de crosshindernissen aardig wat overgeslagen, vond ze zelf niet fijn (lees te hoog :P) en ik wil graag blijven zitten :D Zal zo nog foto's plaatsen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 19:43

Ik zag jullie vrachtwagen wel, maar heb jullie niet meer gezien. Kan me voorstellen dat je de cross soms wat hoog vond, hoewel het IMO wel een echte oefencross was.

Ik heb ook een aantal gave foto's, die komen zo.

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 19:47

Ben benieuwd Lielle. Mooi camera had je hubbie bij zich....Jullie rondje ging echt super zeg, mooi om te zien!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 19:53

Ik vond het ook een supermooie, goed georganiseerde cross met mooie galoppeerstukken! De diversiteit en keuzes in hoogten van de hindernissen vond ik echt supergoed geregeld! En de culinaire afsluiting was enorm gezellig! :9
Volgend jaar weer BN ipv Putten!

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 19:54

Ik heb wel een aantal foto's. Het waren echt leuke hindernissen, maar sommige vond ik gewoon te eng, ben niet zo'n hele grote held :P Heb wel een heg gesprongen, die vond ik dan weer niet eng, lol

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:04

Zo ik ben ook weer thuis en alles is gevoerd en op stal.

Vond het echt super georganiseerd en echt grote complimenten aan de organiserende vereniging en fam. Tuytelaars!

Had voor Amati een myler bitje geleend van Lielle en dat werkte niet helemaal zoals gehoopt :P Hij ging wel super rond en alleen op de Trakehner en malle Jan het blauwe alternatief gereden en verder overal zwart. Wel af en toe wat stuur probleempjes, maar dat was echt het bitje.
Hetje liep zoals altijd de eerste 'echte' cross van het jaar... Alles is eng, behalve hoge en dikke hindernissen. Hagen neem je in totaliteit, vegen bestaat niet :Y) Hadden ook wat gesleuteld aan zijn myler. Geen succes :Y) Kreeg iets hefboomwerking en dan drukt hij net teveel de rug weg.

En we hebben heerlijk culinair afgesloten! :D

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:06

Klinkt top allemaal! Benieuwd naar de foto's.
Hopelijk ben ik er volgend jaar wel bij! :)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:10

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:18

Leuke foto's!
Hmm, die culinaire afsluiting heb ik dan weer gemist, maargoed, heb vanmorgen als 2e gereden en we zijn daarna alweer vrij snel vertrokken, moest thuis die andere ook nog gewoon rijden etc.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:20

Ik ben ook weer terug!
Het was inderdaad een hele mooie cross, super georganiseerd en echt lang en met een hoop keuzemogelijkheden! Ook alle vrijwilligers waren vriendelijk.

Vorstin was vanaf het moment dat ik er op zat heeeeel druk. Heb in het springen alles vanuit draf aangereden, en tussendoor vaak voltes gereden en haar stil gezet. In de cross zelf was ze echt niet te houden. Ze ging voornamelijk keihard en zonder enige controle. Ik probeerde haar terug te zetten, maar dat lukte niet echt. Ze trok ook steeds haar hoofd helemaal naar beneden, kon niks meer. Ze was wel snel geirriteerd van mijn gepluk, dus daar heb ik haar ook nog even doorheen kunnen werken. Ze wilde bij 2 hindernissen niet meer springen, en soms werd ze ineens terughoudend, maar uiteindelijk heb ik haar er wel over kunnen krijgen. Was ook echt niet om de sprongen, maar gewoon omdat ze het alleen op haar manier wilde doen. Waterbak ging ook wel weer erg enthousiast, de spetters zaten echt overal :D

Vond het leuk om iedereen weer ff te zien. Als jullie nog commentaar/tips hebben, hoor ik het heel graag.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:26

Maat <3
Afbeelding
Afbeelding

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:30

Marloeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:30

Ik heb vandaag ook weer lekker gereden. Als of we geen winterstop hebben gehad. Mooi springparcours, goed op hoogte gebouwd, was weer goed voor het vertrouwen.

Lielle gezien, dat ze haar air-jacket uitteste, en hij deed het :)
Mijn hond heeft vriendjes gemaakt met de hond van Eef, ze vonden het heel leuk samen.
Laura voorbij zien komen.
Helaas alleen de culinaire afsluiting gemist.

Al met al een hele leuke oefencross en complimenten voor de organisatie.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:41

Mooie foto's Laura!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:31

Ik heb je zien rijden met Anne, Marloes. Gaaf dier! Zag er ook echt super simpel uit. Grote ging ook wel goed he?

Marloeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:00

_Sim_ schreef:
Ik heb je zien rijden met Anne, Marloes. Gaaf dier! Zag er ook echt super simpel uit. Grote ging ook wel goed he?

Anne ging ook vanzelf, echt super dier. Grote ging ook fijn, is alleen nog erg zoekerig. Maar komt goed, moet veel zien. Heb je niet gezien vandaag.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:02

Je was ook erg druk met je paarden. Logisch.
Tijdens je rondje met Anne stond ik met je moeder samen op het bankje. Zij riep nog dat je even "hier" moest blijven om nog wat smalletjes te springen.

Marloeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:10

Ja alleen dat hoorde ik. Op naar volgende week! Jij ook weer van de partij