[WN] Mijn nieuwe quarter?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

odakota

Mijn nieuwe quarter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 14:19

Gisteren ben ik naar een nieuwe paard gaan kijken. Ze is heel lief van karakter, rijdt fijn alleen moet ik er nog even over
nadenken of ik haar wil kopen. Deze week wil ik nog een keer teruggaan om een buitenrit te maken, zodat ik kan ervaren of ze dan ook braaf is. Mijn vriend is er al helemaal weg van en had haar het liefst meteen meegenomen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door odakota op 05-03-11 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

billionache

Re: Mijn nieuwe quarter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 14:21

dit staat volgens mij verkeerd, ik tem even :)
Verder is het misschien handiger als je de foto's rechtstreeks in je topic plaatst. Hoe dit moet kan je vinden bij de HELP-functie op bokt :j

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 14:39

Ik zou sowieso de koop laten afhangen of ze goedgekeurd wordt, en wat had je met haar willen doen? Wat is de afstamming, leeftijd, wat kan ze?

peerdekoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 14:42

Wow, dat paard is echt heel erg overbouwd.
Dat is niet zo goed volgens mij..
Ik zou het trouwens ook laten afhangen van de keuring.

ToLkiNAdo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 14:44

Keuring afwachten...
En voor de rest is de klik volgens mij het belangrijkste om een paard te kopen...

Veel succes gewenst in ieder geval!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 14:46

peerdekoper schreef:
Wow, dat paard is echt heel erg overbouwd.
Dat is niet zo goed volgens mij..
Ik zou het trouwens ook laten afhangen van de keuring.

Of je een overbouwd paard moet kopen ligt aan je ambities. En aan de leeftijd van het paard. Een jong paard groeit eerst van achteren en trekt voor bij. Groeien doen ze tot hun zesde. Dus als het hier om een driejarige gaat, en het verder helemaal klikt, zou ik hem er niet om laten staan...

ToLkiNAdo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 14:52

Volledig mee eens Cassidy.
En het is een quartertje die hebbe de neiging toch om met hun kont omhoog te staan...

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 14:56

Mijn paint had met 3 jaar dezelfde bouw (alleen iets smaller) en is zeer mooi bij getrokken!
Mijn ervaring met dit soort paardjes is erg braaf, koel in de kop, maar wel pittig!
Leuk dier, wat wil je ermee gaan doen?

odakota

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 15:07

@Cassidy Als ik besluit om haar te kopen wordt ze eerst gekeurd, wordt ze afgekeurd dan blijft ze gewoon staan.
Ik wil er reining mee gaan rijden, lekkere ontspannen buitenritjes voor de afwisseling. Ze wordt in juni 6, ze kan rollback, stops, galopwissels, nette cirkels en spinnen. Afstamming v:topc golden coolman-topsail cody-jac o rima m: missita peppy rose-colonel freckles-peppy san.

Dat ze overbouwd staat had ikzelf ook gezien, vandaar dat ik ook de foto's heb geplaats. Wilde graag de mening van andere horen.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 15:10

Voor een bijna 6 jarige vind ik het paard te overbouwd. Dat zou een reden kunnen zijn waarom ik het paard niet zou kopen.

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 15:12

dan is ie in principe volgroeid. ook staat hij in mijn bescheiden ogen niet mooi op de achterbenen.
als je een goede klik hebt inderdaad laten keuren, maar volgens mij is hij achter niet super.

succes!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 15:48

Wil je klinisch laten keuren of laat je haar ook op de foto zetten?

odakota

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 16:05

@Cassidy beide

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 16:08

Mijn fries (heel ander ras, ik weet het..) was op haar 6e ook zo overbouwd. Toen ze 8 was was ze al helemaal mooi bijgetrokken.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 16:09

Maar even een stomme vraag, quarters hebben toch altijd een hoge achterhand?

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 16:12

het komt vaker voor ja, maar er is een verschil tussen een tikje hoger staan achteraan en echt een stuk overbouwd zijn. Ik vind het paard op de foto's toch ook echt vrij duidelijk overbouwd. Dat er een grondige keuring volgt voor aankoop, is een geruststelling, maar ik zou er zelf toch over twijfelen...

edit: soms lijkt het ook maar dat ze overbouwd zijn als ze goed in het vlees zitten achteraan (wat bij een quarter al wel eens het geval is :D ). als je dan gaat zoeken waar de heupen zitten, staan ze eigenlijk nog wel recht... echt overbouwd zijn ze pas als de heupen zelf te hoog staan in verhouding.

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 17:43

Ik verbaas mij er toch over, hoe mensen een paard kunnen beoordelen van maar 3 !! foto's. >;)

Dat hij overbouwd zou zijn, wil niet zeggen, dat hij niet goed zou zijn voor de sport.
Als hij goed door gereden is voor de reining, zou het niet verwonderlijk zijn, dat hij mooie spieren op zijn achterhand heeft (wil eigenlijk k*nt zeggen, maar dat mag weer niet :D ) en dan is hij ook ,voor het oog, overbouwd.
En je zegt dat hij al kan stoppen, daaraan zou je wel kunnen zien of hij de achterhand er makkelijk onder kan brengen of niet. ;)

Ik zou hem eerst maar eens laten keuren en dan het beste bij en DA, die vaker quarters heeft gekeurd.
En dan kun je altijd nog zien wat je doet.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 17:52

wat ik zo op de foto's kan zien. zou ik het niet doen.
(in werkelijkheid kan het overgebouwde wel anders zijn) maar er van uit gaande van de foto's die hier staan.
en ze staat op het harde. ik vind het erg overbouwd hoor voor een bijna 6 jarige.

plus dat ze alles al kan. dat is dan in 2 jaar tijd geleerd ik vind het erg veel en zwaar voor zo'n jong paard.

de keuze is bij jou, maar als ik eerlijk ben zou ik het zelf niet doen

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 17:58

Ik vind dat je zo op de foto's en zonder achtergrond info niet veel kan zeggen.Wel zou ik enorm balen als verkoper zijnde,als mijn paard dat ik te koop het staan,zo op bokt besproken zou worden.Zolang de verkoop niet definitief is,zou ik niet zo over een paard van een ander praten,vooral omdat Bokt altijd eerst alle negatieve dingen meent te zien.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 21:48

Hm, ik kan de foto's jammer genoeg niet zien.
En hoe heet ze?

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 00:26

Het is lastig om een paard van een foto te beoordelen,vaak ziet zo'n dier er in realiteit anders uit.
Ik vind de voorbenen niet droog op de foto. En ik vind de voorbenen erg kort op foto,dat is weer anders als overbouwd.Zo'n dier kan haast niet anders als op de kop lopen in theorie.
Ik zou zeer zeker keuren,zowel klinisch als op de foto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 00:29

ik zie helaas geen fotos..... ben wel benieuwd

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 00:31

Ik blijf het ongelofelijk vinden dat bokkers op grond van een paar foto's een paard zo de grond in kunnen trappen, ongeacht de mogelijke exterieurfouten.
Geen enkel paard is echt perfect.
Niet qua bouw
Niet qua character.
Het is aan de potentiele koper om te kiezen wat men acceptabel vindt.
En dan moet ik eerlijk zeggen dat een eventuele exterieurfout in het niet valt bij een character waar ik niet mee door een deur kan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 00:33

idd!
Ik vond de qh die wij sinds nov hebben helemaal niet zo bijzonder op de foto, tot ik haar in het echt zag!! en dat karakter is gewoon bepalend, ze wil hard werken, is super eerlijk... en een 3 jarige kan nog zoveel veranderen! Tenzij hij bij het keuren niet ok is.. das een ander verhaal.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 00:54

VivaLaVida schreef:
ik zie helaas geen fotos..... ben wel benieuwd

Ik kan ze ook niet zien.