Altijd als ik wedstrijd foto's zie zijn die manen altijd zo mooi gald hangent naar beneden. Hoe doen jullie dat? Mijn pony heeft zoiezo korte en lange plukken maar de haren die aangroeien springen altijd heel erg omhoog. Ik zit er zelf over te denken om ze op een lengte te knippen of trekken maar trekken is ook uitdunnen toch en dat vind ik weer jammer. Maar hoe krijg ik alles netjes hangent naar beneden en niet springerig?
kidding
Geplaatst: 24-02-11 17:05
Bedoel je zo?
Dit is gestiekt,hele kleine plukjes maan met boven in een stiekje.Erg veel werk[ dank buurvrouw]en veel betonspray erin.
En na t stieken met een hoody op stal om ze plat te houden
peaches
Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-11 17:17
ja maar ik zie bijvoorbeld ook wel eens haflingers met lange manen maar ook die hangen strak naar benenden. En wat is betonspray? En met die stiekjes..dat is niet voor in de wei neem ik aan, of zit het dan ook lekker springerig?
Ik maak het altijd eerst nat, dan doe ik er hairspray in even laten intrekken en klaar, na de wedstrijd niet vergeten het eruit te borstelen anders worden ze vet en kan het gaan irriteren op de huid
whuaha...ik vind het altijd zo vreemd kijken..naja ze hoeven ook niet super strak naar beneden te hangen maar nu is het stuk achter de oren tot het midden vrij dik en verdeelt zich soms over links en recht en daarna is het ineens en een stuk dunner en korter en dan heb je nog alle beginnende haartje van 3 centimeter ofzo die altijd overeind staan. Ik ben ook aan het denken om alles op 1 lengte te knippen, voor als het dan groeit het tenminste 1 lengte is.
Ik zal eens en foto maken, dan kunnen jullie zien wat ik bedoel.
Mijn haflinger kan prachtige manen hebben, die mooi en netjes naar beneden hangen, maar na een dag regenachtig weer en een paar keer schudden zitten ze echt nergens naar hoor!
Bij jonge paarden vlecht ik de manen en zo `train` je de manen om aan 1 kant te hangen. Na een maandje hangen ze mooi aan 1 kant. Ik vind het ook netjes staan als ze mooi glad zijn, ookal ben ik maar aan het trainen. Beetje comboy magic wil dan ook wel helpen ja. Maar op de wedstrijd gaat de quick braid er in haha.
Ik heb er gisteren lekker veel olie in gedaan en de helft wat lekker springt gevlochten. Ik ga dit gewoon een tijd volhouden denk ik want afknippen is eigelijk ook maar zonde.
Cowboy magic erin doe ik nooit voor het stieken, dan worden de manen veels te glad. Olie lijkt me ook glibberig maken. Mijn manier is eerst stieken, dan kijken hoe het hangt en bijknippen, eventueel een goede spraygel erin om het mooi strak te houden.
Je ziet hier al die springerige haartje vooral boven de vlechten. De vlechten zijn dus ook een stuk korter dan het loshangende haar terwijl meer richting de schoft de haren weer langer zijn. Ik vlecht dan ook met opzet alleen de kortere delen, want helemaal vlechtjes ziet er stom uit.
Dusssss, de schaar erin!! Maak het mooi gelijk en tipje, knip het aan de binnenkant, dicht bij de huid, iets korter dan wat eroverheen valt.
tones
Geplaatst: 28-02-11 22:29
peaches schreef:
want helemaal vlechtjes ziet er stom uit.
Ik wil niet rot doen of zo, dit ziet er ook niet uit. Ik zou t net als Meike zegt kort knippen.
peaches
Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-11 09:10
whuaha nee dit ziet er ook niet uit, mar allemaal vlechtjes word ie helemaal zo'n watje van.
ik heb gisteren de losse plukken gelijk geknipt maar wel nog best lang. Ik twijfel of ik het gewoon net zo kort knip als de vlechtjes zeg maar, staat wel een stuk rustiger en dan blijven vlechten want die plukken zijn afgebroken doordat hun door spijlen eten en daardoor breekt het af.
suvan
Geplaatst: 01-03-11 09:26
ik zou het eerst eens gelijk gaan knippen want dit is echt ontzettend slordig. Verder nat maken en gel gebruiken kan ook helpen.