[SGW] Waar info te vinden over "puppie cross training ZH"

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Esther28

Waar info te vinden over "puppie cross training ZH"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 19:17

Hoi bokkers,
Ik zou dit jaar of volgend jaar een keer een zgn. puppiecross les willen volgen in ZH, maar de in het SGW genoemde sites lijken niet werken. Kan iemand mij vertellen waar ik meer info over data/tijden enz. kan vinden?

Anoniem

Re: Waar info te vinden over "puppie cross training ZH"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:20

je bedoeld in moordrecht? Pb Karrimh even, zij heeft ze altijd georganiseerd

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 19:21

Thanx, ga ik doen

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:25

Of stuur mij even PB. Michiel Brons geeft in Moordrecht ook puppy cross lesjes, kan je zijn mail adres geven.

13 Maart, 27 Maart en 3 April

13 Maart is onder voorbehoud (i.v.m, slecht weer kan de regio training van 19/20 Februari verplaatst worden naar deze datum).

Geef je op met naam, naam paard of pony en welk niveau (beginner, ervaring of gevorderd) en niet te vergeten je telefoon nummer i.v.m. afbellen.

De kosten zijn € 22.50 is incl. terrein vergoeding.
Betalen bij aanvang les.
Body protector, beenbeschermers en cap verplicht.
Afmelden 24 uur van te voren.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 21:03

Je zou je ook voor de lessen in Voorhout kunnen inschrijven, dat is ook erg geschikt voor (echte) beginners.
http://www.voorruiters.nl

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 12:10

De lessen van Michiel zijn echte aanraders...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 12:46

Sjol, je bent er vergeten bij te zetten dat die genoemde prijs op 4 personen is gebaseerd ;)

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 13:00

Overigens nog een klein aanvullinkje...
Ik ben helemaal niet zo een stoere ruiter en vind alles zelf nog best wel spannend en heb ook nog eens een paard die hondsbrutaal kan zijn, maar Michiel's positieve benadering maakt het echt voor de beginner mogelijk om een sprongetje mee te pakken.

Zitten er een paar meer gevorderde mensen in het groepje laat hij die apart nog wat extra dingen doen, of als er iemand niet zo goed mee kan komen laat hij de rest helpen en de paarden elkaar aanmoedigen. Ook geeft hij duidelijk aan wanneer het goed genoeg is ipv ruiters en paarden over dingen te jagen die ze nog niet aan kunnen.

De afgelopen keer heb ik echt dingen gesprongen die ik nooit voor mogelijk had gehouden en het paard vond het weer geweldig! :)

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 13:12

Ik ben echt een beginner, zowel paard als ruiter hebben het nog nooit gedaan en ben absoluut niet stoer, maar het lijkt me gewoon echt zo leuk om een keer te doen.
Hoe groot zijn de groepen? En wordt dat echt op niveau ingedeeld?

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 13:26

Volgens mij was ik de laatste keer in een groepje van 5... Geen overbodige luxe, want even stappen tussendoor is ook wel fijn. Echt heel erg gevorderden zaten er toen niet tussen... Soms zit er een uitschieter naar beneden of boven tussen, maar dat wordt wel binnen de les opgevangen. Gewoon van te voren even aangeven wat je wel en niet kan, komt wel goed!

Ik vond deze losse lessen leuker om te doen dan de regiotrainingen... Daar zat voor mij een beetje te stijgende lijn in, waardoor ik op een gegeven moment niet echt lekker meer mee kon komen.

Gewoon doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 14:20

Meestal max 6 ruiters per groep, En er word echt naar niveau in gedeeld. En dan tijdens de les ook nog eens gekeken naar wat jij en je paard aan kunnen.

Michiel geeft erg goed les, Alleen vind ik persoonlijk de lessen van rob janssen leuker. Maar dat zal voor iedereen anders zijn.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 14:46

Hernen is alleen nogal een end rijden vanuit ZH voor een probeerlesje...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 15:50

manic schreef:
Hernen is alleen nogal een end rijden vanuit ZH voor een probeerlesje...

Rob janssen komt op meerdere locatie's door bijna het hele land. Maar je hebt gelijk dat moordrecht stukken dichterbij is voor de TS

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 19:40

Ik heb 2 x bij Rob Janssen gelesd met Sjol, was heel leuk, maar was toen niet echt instap niveau,
lag wat hoger denk ik. (vond die lessen heel er leuk en andere tereinen, ook leuk)

In Moordrecht kan je zeker gezien de aard van het terein ook zonder ervaring nog wel wat doen.
Trouwens in Baarle nassau ook.

Jan van Beek geeft trouwens ook hier in de buurt wel les.
Zou je hem moeten bellen voor een priveles, wat uiteraard duurder is dan een groeps les.

Ben zelf erg fan van de Michiel lessen, streng maar rechtvaardig, op niveau van de ruiter en paard afgestemd, leerzaam en leuk!
En als hij zegt dat jij en je paard iets kunnen, kan je dat ook gewoon aanrijden en doen, want dan heeft hij daar gelijk in.
(ook al denk je zelf nog, ja, maar... dat heb ik nog nooit gesprongen... :D :+ :o )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 19:46

Sjolvir schreef:
Ik heb 2 x bij Rob Janssen gelesd met Sjol, was heel leuk, maar was toen niet echt instap niveau,
lag wat hoger denk ik. (vond die lessen heel er leuk en andere tereinen, ook leuk)

In Moordrecht kan je zeker gezien de aard van het terein ook zonder ervaring nog wel wat doen.
Trouwens in Baarle nassau ook.

Jan van Beek geeft trouwens ook hier in de buurt wel les.
Zou je hem moeten bellen voor een priveles, wat uiteraard duurder is dan een groeps les.

Ben zelf erg fan van de Michiel lessen, streng maar rechtvaardig, op niveau van de ruiter en paard afgestemd, leerzaam en leuk!
En als hij zegt dat jij en je paard iets kunnen, kan je dat ook gewoon aanrijden en doen, want dan heeft hij daar gelijk in.
(ook al denk je zelf nog, ja, maar... dat heb ik nog nooit gesprongen... :D :+ :o )

Moordrecht is idd wel een terrein waar je echt op puppy niveau kan trainen :j
Sommige andere terreinen hebben dat veel minder.

Michiel en rob geven wel totaal anders les. Rob gebruikt heel veel verschillende hindernissen in zijn les. En de meeste hindernissen (of parcourtjes) spring je maar 2 keer en dan word alles weer veranderd.
Michiel blijft veel langer bij 1 hindernis hangen. Maar dat maakt aan de andere kant wel weer dat je wel goed vertrouwd raakt met de hindernissen. Zo pakt michiel bij zijn puppy lessen. Altijd de waterbak en de "droge" bak mee(is mijn ervaring).
Maar ik denk idd dat je voor je eerste 2 a 3 lessen in moordrecht zeker goed uit de voeten kan! Daarna vind ik het een wat saaier terrein, dan bijv. hernen of renswoude. Maargoed dat is niet echt bij de TS in de buurt!

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 16:44

Esther, ik kan je de trainingen van Michiel in Moordrecht bij de puppy's ook echt aanraden :j met Volumia ben ik daar ook geweest, echt super.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 20:25

aangezien ik de bedenker ben van de puppygroep ben je natuurlijk verplicht een training via mij te volgen :P haha...
ik heb weer nieuwe data: 6 maart, 20 maart en 10 april.
bodyprotector kun je ook eventueel via mij huren voor slechts € 7,50 dit geldt ook voor de beenbescherming. zie het topic: crosstraining in Moordrecht ;)

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 20:30

Michiel let ook enorm goed op de dressuurmatige basis, erg fijn!
Er zijn mooiere terreinen, dat is zeker waar, maar er staat genoeg variatie om je er de eerste jaren echt wel te kunnen vermaken! :D

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 01:27

Michiel geeft jouw trainingen toch niet meer Karrimh?

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 09:09

Michiel is er nog wel zeer geregeld te vinden hoor!
Zie berichtje sjolvir.
Je kunt dus zelfs kiezen uit 2 trainers in Moordrecht. :D

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 10:48

Donna regelt nu de trainingen met Richard ten Kate.

Ben ik ook erg tevreden over.
Hij let op een goede dressuurbasis. Pakt goed in op het niveau.
Laat elkaar helpen.
De paarden en ruiters die al wat verder zijn, neemt hij apart bij een aantal hindernissen.
Hij is streng, maar wel rechtvaardig.

Foto's van de trainingen bij Richard zie je in mijn onderschrift.
Beide puppytrainingen.
De eerste training lag het niveau van de combinaties iets hoger dan bij de laatste training, vandaar bij de eerste training iets meer afwisseling in hindernissen.

samba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 18:57

Het crossterrein bij de Voorruiters is ook zeer geschikt voor beginnende crossers. In deze link kan je wat foto's zien van de hindernissen http://www.leukopdefoto.nl/oefencross-v ... -3681.html
De crosslessen worden van Mei tot en met September georganiseerd (een lidmaatschap is 20 lessen)

En het is natuurlijk helemaal leuk dat je na een paar lessen al je eerste oefencross mee kan doen op een vertrouwd en bekend terrein.

Voor meer informatie kan je kijken op de website www.voorruiters.nl of mij een berichtje sturen

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 14:46

samba schreef:
Het crossterrein bij de Voorruiters is ook zeer geschikt voor beginnende crossers. In deze link kan je wat foto's zien van de hindernissen http://www.leukopdefoto.nl/oefencross-v ... -3681.html
De crosslessen worden van Mei tot en met September georganiseerd (een lidmaatschap is 20 lessen)

En het is natuurlijk helemaal leuk dat je na een paar lessen al je eerste oefencross mee kan doen op een vertrouwd en bekend terrein.

Voor meer informatie kan je kijken op de website http://www.voorruiters.nl of mij een berichtje sturen

Lijkt me al paar jaar heel leuk, maar redt het niet om net in de spits, naar stal te rijden en dan dwars door de spits weer naar de andere kant van rotjeknor...
Dus helaas.. anders had ik jullie allang lastig gevallen.

Overigens in Zundert 1 x per jaar (gisteren) leuk oefen crossje, om aan mee te doen met begeleiding van Jan van Beek.

Wat de naam van de lessen is puppy training/ beginners doet er weinig toe.

Van Richard nooit les gehad, kan ik geen zinnig woord over zeggen.
Van Michel wel les gehad, vond ik erg leuk. En hoop daar nog vaker mee te doen.

Data zijn altijd verschillend, dus voor sommige mensen is keuze maken op datum, allicht een optie.
Wat ik ook wel handig vind is dat ik nu directe lijn heb, over of lessen wel of niet doorgaan en betaling etc.

samba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:16

Sjolvir dan heb ik goed nieuws. Komend seizoen hebben we crosslessen op zaterdagmiddag :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:46

Ja en op zaterdag heb ik menles..... (te veel hobby's)dat heet als Sjol haar veulen kwijt is :+ en weer goed loopt.
arghhh!!!