Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Okkieenjoy schreef:Twee jaar terug ben ik geopereerd aan mijn kruisbanden en drie jaar daarvoor aan mijn meniscus. Nu heb ik al een hele tijd niet meer paard gereden, maar zou dit heel graag weer op willen pikken. Is hier iemand die ervaring heeft met een slechte knie en paardrijden? De operatie bij de kruisbanden is niet helemaal goed gegaan waardoor ik mijn been niet helemaal meer kan strekken. Na een flinke wandeling voel ik dit gelijk in mijn knieholte.
groetjes,
Maud
Ik moet het inderdaad gewoon maar moet proberen en de eerste keer maar niet al te fanatiek 
Ik merk wel dat stevige laarzen die goed ondersteuning aan mijn enkels geven (enkelbanden zijn ook kaputt
Voet- en volleybal zijn niet goed voor een mens
) ervoor zorgen dat veel van de klappen en krachten wat opgevangen worden, waardoor de knieën niet zo zwaar belast worden.
Dus zolang het geen pijn doet/veroorzaakt ga ik fijn door met mijn grote hobby 
En wel even aan je arts vragen wat eventuele gevolgen of gevaar-signalen kunnen zijn.
Prutsmuts schreef:Ik heb aan beide knietjes een VKB reconstructie gehad. Met daarbij ook nog behoorlijk letsel aan de mediale banden. Geen meniscus meer in de linkerknie. De rechter VKB is helaas weer kapot en daar laat ik het nu ook maar zo.
Ik rij dagelijks meerdere paarden en dat gaat best goed. Ik voel het wel maar niet zo dat ik jankend van het paard kruip. Verkeerde bewegingen kunnen wel voor vervelende reacties zorgen.
Zoals hierboven al genoemd kunnen stevige laarzen al veel doen en ook goede stijgbeugels zoals iets bredere of meebewegende.
Ik heb vooral tijdens de revalidatie bovenbeenspieren getraind en daarmee vang je al een boel op.

Ik zou aandraven (even proberen of ik dat ook kon) maar ik heb geen genoeg kracht in mijn rechter been waar ik de blessure aan heb dus hij ging mooi wijken voor mijn linker been. Dus niet echt een succes:(ProudJustify schreef:Ik mocht van de arts in het zkh wel rijden, tenminste als het geen pijn
deed, maar van de fysio mag het dus helemaal niet. Maar als ik die brace
heb waarschijnlijk weer wel.
Is dat een beetje te doen, rijden met brace?
Prutsmuts schreef:ProudJustify schreef:Ik mocht van de arts in het zkh wel rijden, tenminste als het geen pijn
deed, maar van de fysio mag het dus helemaal niet. Maar als ik die brace
heb waarschijnlijk weer wel.
Is dat een beetje te doen, rijden met brace?
Ik weet niet welk soort brace je krijgt maar ik heb de CTI2 braces en kon er niet fatsoenlijk mee rijden. Buiten dat beschadigen die dingen het zadel ook nog eens![]()
Ze noemen een softbrace met harde baleinen aan de zijkanten ook al een brace tegenwoordig en ik denk dat je daarmee wel redelijk zou kunnen rijden.
Ff een voorbeeld van mijn brace, heb er zo geen foto van dus ff snel een gezocht. Ik heb een zwarte en een paarse.
http://www.diamondathletic.com/product%3Bcat,4%3Bitem,2088%3BKnee-Braces-CTi%3Csup%3E2%3C-sup%3E-Vapor-Custom-Knee-Brace