Als ik dit zo lees, heeft het alle kans om weer een super evenement te worden!
De Nederlandse kampioenschappen voor Quarter Horses 2003 vindt plaats van 17 t/m 19 oktober 2003 te Bunschoten – Spakenburg (Amersfoort.)
De nieuwe locatie is gekozen om zijn centrale ligging en bijzonder grote wedstrijdarena met onder het zelfde dak de inrijarena. Aansluitend aan de inrijhal zijn de stallen gelegen. De kantine ligt tussen de wedstrijd- en inrijhal.
Op de tribune die geplaatst wordt naast het strodorp is voldoende plek voor iedereen die de verichtingen van de ruiters wil volgen. Er is royaal parkeergelegenheid (verhard) en samen met de 2 buitenbakken maakt dit het geheel tot een fraaie locatie.
Kamperen op het terrein is mogelijk, opgave hiervoor gaat via het wedstrijdformulier.
Het programma voor de NK 2003 zal anders zijn dan u gewend bent, omdat bij deze en volgende NK’s het ras meer centraal zal staan is er gekozen voor een andere dagindeling.
De zaterdag zal in grote lijnen in het teken staan van de haltershows, Open, Amateur en Jeugd (nieuw) met aansluitend de futurity halter en rij klassen.
Tijdens de futurity klassen wordt er meer dan 10.000 Euro plus added money uitgekeerd.
Tevens zal op de zaterdag middag/avond de SSA (Stallion Service Auction) worden gehouden.
De open NK 2003 zal gejureerd worden door 3 officiele AQHA jury’s te weten:
Steven D. Papaeliou (USA)
Mary Ingwerson (USA)
Rick LeMay (Zweden)
Er is dus een extra judge voor het medebepalen van de Nederlands kampioen. Alle drie shows tellen mee voor de Highpoint punten.
U rijd dus voor 3 jury’s, het gemiddelde van deze 3 (punten) bepaalt de Nederlands kampioen. Omdat het een open NK is kan dit dus ook een buitenlander zijn.
De prijsuitreiking zal volgens de regels en uitvoering van de World Shows gaan.
U kunt uw vragen stellen via email: nk2003@swrn.nl
Telefonisch (beperkt bereikbaar): 06-53.11.88.25 Op dit nummer zijn we ook tijdens de show bereikbaar.
Organisatie: SWRN, Bert Wiekema
Ik biedt die van mij aan als lijdend voorwerp

Raar inderdaad, wat zou daar de reden voor zijn? Ik weet wel dat men in Bunschoten behoorlijk christelijk is. Misschien dat daar geen evenementen georganiseerd mogen worden op zondag? (dat zou heel goed de reden kunnen zijn)