Ik vraag niet om hulp bij het vertalen van deze brief (ik snap m namelijk echt niet, bijv, hoe duur is zo'n kreng of krijgen wij dat soms gratis?), maar ik ben meer nieuwsgierig naar wie hem ook gehad heeft en of jullie hem begrepen hebben? Denk wel even vanuit het zeer onwetende brein van de gemiddelde endurance-ruiter die dus nog nooit het woord startkaart heeft gehoord

Persoonlijk vind ik de gang van zaken echt buitengewoon schandalig. We krijgen nu de startkaart(en) gewoon door onze neus geboord per 1 januari en dat maakt endurance-rijden geen goedkope aangelegenheid. Sterker nog, ik vraag me af of het nog wel verstandig is om te blijven doen. Wij hebben 2 klasse 3 paarden en 3 klasse 3 ruiters, dat worden dan dus 6 startkaarten... Of met een beetje geluk 3, maar goed, dan niemand ooit op een ander paard stappen. En anders twee universele startkaarten, maar ik zou ook niet weten hoe dit in z'n werk gaat. Daar wordt niet eens op gewezen, en dat in een sport waarbij iedereen constant van paard wisselt... Ik had al geen hoge pet op van de KNHS, maar nu is het echt: WAY TO GO.

Nl één van de periode dat we uitkwamen in dressuur en springen voor de Elster Ponyclub en één ten tijde dat hij in 2001 gechipt werd en een paspoort kreeg.
Ik heb echt niet 1 wedstrijd gereden, wel meerdere (nu 6) Dus dan lijkt me dat ze wel weten dat ik besta??!!