Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Dus van slechte lesgever naar steeds betere leerde ik (en leer ik nog steeds natuurlijk) op de correcte manier western rijden en ondertussen heb ik wel geleerd dat om "het losse teugeltje, goed lopen en bij te blijven" te bereiken heel veel training nodig is.
Mijn moeder reed al western en ik deed het wel eens in vakanties, maar het was zo verslavend dat ik mijn eigen engelse pony maar western beleerd heb. basis, dat wel, maar zo leuk om te doen!
. Waarom ik ben gaan westernrijden, western sprak me aan, ik vond het prachtig om te zien hoe het paard werd rondgestuurd met een losse teugel en dan al die manouvres uitvoeren. Dus toen een proefles genomen, en sindsdien verknocht
. Seppe schreef:Ik kan Romkabouter hierin wel bijtreden.
Hier in België zijn er in het Engels rijden veel meer clubs, organisaties en vereningen. Je ziet daar ook veel meer kinderen die (op relatief goedkope manier) toch een basis opbouwen, dikwijls al spelenderwijs. Ruiters die goede prestaties leveren zijn dikwijls al op jonge leeftijd begonnen.
. Oei, nu bedenk ik juist dat mijn paardje een halve warmbloed is
.Seppe schreef:Ik kan Romkabouter hierin wel bijtreden.
Hier in België zijn er in het Engels rijden veel meer clubs, organisaties en vereningen. Je ziet daar ook veel meer kinderen die (op relatief goedkope manier) toch een basis opbouwen, dikwijls al spelenderwijs. Ruiters die goede prestaties leveren zijn dikwijls al op jonge leeftijd begonnen.
In sommige westerntakken of -milieus zie je veelal mensen die nog niets met paarden te maken gehad hebben, maar die wel houden van de actie van een snelle reiningproef. Dikwijls ontbreekt het hen aan basiskennis, die ze meestal slechts bij jarenlange privéles kunnen opbouwen. Gelukkig is het doorsnee westernpaard veel vergevingsgezinder dan de gemiddelde BWP/KWPN. Ik ken westernruiters genoeg met 1 à 2 jaar ervaring die fijn rondrijden met hun westernpaard, maar die het geen uur zouden uithouden met zo'n grote warmbloed. Uiteraard zijn er ook ruiters met gevoel, en die zouden daar wel in slagen natuurlijk.