Paduc schreef: Ga nooit electrolieten van te voren geven en zeker niet op de dag van de wedstijd. Electrolieten mag je alleen gedoseerd geven, als het paard goed gaat drinken, dus later in de wedstrijd.
Paduc, mag je geen electrolieten geven vóór de wedstrijd?? Ik dacht eigenlijk dat het gevaarlijker was om ze erna te geven, wanneer je paard dan al uitdrogingsverschijnselen vanwege weinig drinken vertoont....
Ik meng 40/50 gram electrolyten (van Pavo) door 2 liter water en geef een kwart van dit mengsel (aangevuld met extra water) vóór de wedstrijd. Meestal drinkt mijn pony hiervan in ieder geval iets en van gewoon water helemaal niets. Na de wedstrijd geef ik de rest, ook weer aangevuld met meer water. Dat gaat er in ongeveer anderhalf uur tijd na de rit meestal wel helemaal doorheen.
En overigens geef ik die electrolyten van tevoren alleen bij heel warm weer, zoals nu bij LV en Wittelte. Anders alleen na afloop als ze echt erg gezweet heeft. (Mijn paardje werkt zich niet zo verbazingwekkend snel in het zweet... ik weet nog dat ze er bij de allereerste wedstrijd vorig jaar in Austerlitz zó fris uitzag dat er mensen langs de kant zich afvroegen of ik wist dat we een wedstrijd aan het rijden waren
)
Maar goed, doe ik nu iets fout of niet...