[WN] Zomaar ongevraagd een abonnement op Country Life??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Toekie

Zomaar ongevraagd een abonnement op Country Life??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 20:14

Hoi!

Ik ben met mijn lidmaatschap op de NQHA blijkbaar ook abonnee geworden van het blad Country Life. Ik kreeg het blad zomaar ineens in de bus. Zonder begeleidende brief o.i.d. Ik dacht dat ik dit blad gratis ontving, horende bij het NQHA-lidmaatschap. Net zoals de QH Journal bij de AQHA zeg maar.

Maar nu krijg ik ineens een rekening! Met de mededeling dat het abonnement stilzwijgend verlengd wordt tenzij er uiterlijk twee maanden voor het verstrijken van de periode schriftelijk wordt opgezegd. Nou, ik wist niet eens dat ik een abonnement had laat staan dat ik wist dat ik dit moest opzeggen!!

Ik heb nooit een abonnement aangevraagd voor dit blad, nooit de algemene voorwaarden gezien, nooit iets getekend, enz. Behalve dat ik het uiterst vervelend (en dan druk ik me voorzichtig uit) vind dat mijn gegevens hiervoor zijn doorgespeeld, vind ik het ronduit een brutale manier van abonees werven. Ik ben altijd huiverig voor dit soort acties dus ik zorg er zoveel mogelijk voor dat mij dit niet overkomt, maar nu gebeurt het in feite achter je rug om en dan krijg je ineens een rekening op het moment dat je te laat bent om nog op te zeggen.

Ben ik de enige met dit probleem? :(

amsterdam_30

Re: Zomaar ongevraagd een abonnement op Country Life??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 20:18

Je moet ff zoeken op bokt of anders googelen.. komt mij HEEL bekend voor deze naam met rare verhalen!!!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 20:25

Ik kan zo gauw niets (negatiefs) vinden. :+
Wat mij eigenlijk het meest stoort is dat mijn gegevens ongevraagd daar terecht zijn gekomen. :(
De website van Country Life doet mijn laptop trouwens telkens vastlopen. Ben ik ook de enige met dat probleem? :=

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 20:30

Bij mij doet de site het gewoon...

Ik vind het wel een heel onprofessioneel ogende site trouwens, als het magazine op de site lijkt kan ik me voorstellen dat je daar niet voor wilt betalen :+

Ze zijn er volgens mij toe verplicht aan jou door te geven hoe ze aan je gegevens zijn gekomen als jij dat wilt weten en dan kun je het bedrijf dat je gegevens doorgespeeld heeft waarschijnlijk verantwoordelijk stellen.

paafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 20:37

Ik krijg dit blad ook al meerdere jaren ongevraagd opgestuurd en betaal er dus niet voor. Vorig jaar heb ik ook een rekening ontvangen en dacht, ik heb er niet om gevraagd dus ik ga het ook niet betalen. Dan stoppen ze maar met opsturen.
Ik heb echter ook dit jaar gewoon het blad (ongevraagd) weer ontvangen en ook nu weer krijg ik de rekening (die ik dus weer niet ga betalen)... Ik ben dus ook absoluut niet van plan om aktie te ondernemen en een abonnement op te zeggen die ik nooit ben aangegaan, dan moeten ze zelf maar opletten... :(

Moondancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 20:39

Hmm , ik heb een tijdje geleden ook zo maar een exemplaar in de bus gehad , maar ik ben nergens lid van geworden zoals jij.
Hou dit topic even samen met de brievenbus in de gaten , ben benieuwd of ik ook een rekening krijg.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 20:52

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 21:22

Je bent zeker niet de enige, ik denk dat ieder NQHA lid dit briefje heeft ontvangen.

Hij stuurt mensen die nooit lid geworden zijn van zijn blad een factuur waar bovendien met kleine lettertjes duidelijk gemaakt wordt dat je al te laat bent om nog op te zeggen.

Ik denk dat je het beste -net als ik- een mailtje naar de NQHA kunt sturen want via die club betalen wij middels onze contributie hem al voor dit blad. (waar niemand om gevraagd heeft!)

Zijn manier van facturen sturen riekt sterk naar misleiding en lijkt op de spookfacturen die sommige oplichters sturen.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 21:31

Jeetje, het klinkt allemaal niet best.
Ik heb de NQHA inderaad gemaild.

Weet iemand hier of er in de voorwaarden van het NQHA lidmaatschap iets staat over dit blad? Of over het verstrekken van persoonsgegevens aan derden?
Op de website van de NQHA kan ik niets vinden. En omdat ik geen lid meer ben van de NQHA heb ik ook het papierwerk niet meer. :o

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 21:38

Niet met dit blad, wel met een ander blad. Kreeg je 'gratis' bij je grasmaaier. En nu dus een rekening in de bus waar we vervolgens niets mee doen.

Hollowpoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 21:59

Wel een leuk blad trouwens, ik ben zelf al een paar jaar (betaald) lid :D . Staat vol met dromers <3 die hun verse bedrijfje promoten en waarvan de meesten na een jaartje in stilte weer verdwijnen ;( .

Anne_Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 22:09

Volgens mij is er zelfs een wet aangenomen die het stilzwijgend verlengen van abonnementen officieel verbiedt. Moet je maar eens googlen. Want dat mag niet meer. En terecht! Helemaal als je niet eens om het blad gevraagd hebt!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 22:15

Ja idd, dat heb ik net geprobeerd op te zoeken! Maar ik werd daar niet veel wijzer van, volgens mij is het stilzwijgend verlengen bij tijdschriften nog wel toegestaan?

Maar eigenlijk maakt het niet uit, ik heb hier nooit om gevraagd dus ik betaal die rekening gewoon niet.

Anne_Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 22:47

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 22:49

Volgens mij is dat niet verboden, gebeurt bij telefoonabonnementen immers ook.
Maar deze meneer stuurt mensen een factuur die nooit enige afspraak met hem of zijn bedrijf hebben gemaakt!

Edit; heb het artikel gelezen, lijkt me een goeie zaak maar in dat artikel staat ook dat het nog niet duidelijk is wanneer deze wet in werking treedt. Dus is het op dit moment nog wel,- of niet toegestaan?

Maar eigenlijk is deze vraag overbodig, ik heb helemaal geen abonnement op dat blad. Was (want nu niet meer) lid van de NQHA en heb geen moer met Countrylifestyle te maken.
Laatst bijgewerkt door Asciugamano op 04-12-10 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 22:54

Idd sflj. :(

Bedankt voor het meedenken en zoeken Anne_Ivy! :)

Anne_Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 23:05

Graag gedaan, irritant dit soort dingen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 23:43

sflj schreef:
Edit; heb het artikel gelezen, lijkt me een goeie zaak maar in dat artikel staat ook dat het nog niet duidelijk is wanneer deze wet in werking treedt. Dus is het op dit moment nog wel,- of niet toegestaan?

Inwerkingtreding geschiedt pas ná het bekendmaken van de wet in het staatsblad, tot die tijd is stilzwijgend verlengen dus gewoon toegestaan.

NQHA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 09:58

Hallo allemaal.
Wat ontzettend vervelend om dit te lezen. Danai ik heb je email inderdaad gisteren ontvangen maar omdat ik sinterklaas aan het vieren was, heb ik nog even niet gereageerd. Als je het niet erg vindt doe ik het dan even op deze manier. De NQHA gaf aan haar leden het blad Country Life Magazine 4 x per jaar onberekend.
Na overleg hebben wij besloten te stoppen met dit blad ivm met de publicaties die erin stonden.
Dat nu onze leden een factuur krijgen, is schande. Dit omdat inderdaad de adressen van onze leden weer gebruikt worden voor de facturering. Wij hebben afgesproken dat de adressen alleen ten tijde van het versturen van het blad gebruikt zouden worden en niet voor andere doeleinden.
Danai wil jij mij je factuur mailen... dan kunnen we er iets mee aan.
Degene die toch lid willen worden, kunnen en mogen dit doen, maar aan de mensen die GEEN lid willen worden. Stuur ons een kopie van de factuur en dan sturen zij deze door aan de CLM
BAH..... ik werd zo lekker wakker vandaag...
Antoinette

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 11:01

Joepie!!!!! Ook wij hebben fanmail gehad van CL...... *\o/*

Erg stom van 'm om zich weer eens niet aan de afspraken te houden maar dat ben ik inmiddels wel gewend! Van iemand die het niet zo nauw neemt met auteursrechten kan je de raarste akties verwachten.

Wat er in de brievenbus geploft is is in mijn optiek pure misleiding; hij bedankt voor de afgelopen 2 jaar (wat op zich weer netjes is) en doet meteen een voorstel met fikse korting voor het komende jaar (ook aardig van hem), zelfs de voorwaarden tav eventuele verlenging worden ook nog vermeld (ook weer heel netjes). Wat het uiteindelijk wel vreselijk asociaal maakt is dat-ie het bewust doet overkomen dat het een factuur is en waarschijnlijk hoopt dat er weer wat mensen intuinen en toch maar dat bedrag betalen. Juridisch gezien heb ik geen idee of hiermee grenzen zijn overschreden evenals het gebruik van het adressenbestand want ik weet niet hoe de afspraken zijn tussen de 2 partijen.

Het is wel weer een gemiste kans van CL; iemand met gezond zakelijk verstand had het eerst toestemming gevraagd aan de NQHA of het adressenbestand gebruikt mocht worden om een éénmalige aanbieding, speciaal voor de NQHA-leden, te mogen sturen en dat natuurlijk gewoon als een brief. En als daar bezwaren tegen zouden zijn had-ie zelfs nog kunnen overleggen of de NQHA deze aanbieding zou willen versturen maar in de laatste 2 nummers stond niet voor niets meer iets geschreven vanuit de NQHA koker..... ;)

Hier ligt de 'schitterende aanbieding' inmiddels daar waar dit soort mailing hoort; bij het oud papier ;)

Broncoyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:01

Heb al jaren een abbonnement van C.L. toch wel leuk om te lezen over al die westerntrainers, en nieuwe figuren en soms oude bekende in het westernwereldje. er zijn al zo weinig leuke blaadjes, de W.S.W. is al weg, alleen de Quarter is ondanks altijd dat kritiek een vakblad, en C.L. is inderdaad ook de lifestyl, met alle blokhutten en wel. voor 18,00 euro per jaar kan je als nqha ook niet veel verwachten,maak dan zelf weer een nederlands quarterhorse journaal.. ja vroeger toen was alles veel beter,zegt granny....hmmm

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-10 12:08

Bedankt voor je antwoord Antoinette!! Ben ik heel blij mee. :) Zoals ik het nu begrijp, is het voor jou/NQHA dus ook een vervelend, ongevraagd probleem. Ik zal de rekening morgen scannen en naar je mailen.
Als ik verder nog iets kan doen, dan hoor ik het wel he! ;)

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:14

Ik heb het blad van de week ook voor het eerst ongevraagd ontvangen.
Niet dat ik wat met Western heb, maar het is wel een grappig blad.
Hij kwam op mijn bedrijfsnaam binnen.

Nou, ik zie wel of het eenmalig was! Maar de rekening mogen ze houden. (;

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:18

En hier nog 1. Ik ben geen lid (meer) van de NQHA en wil helemaal geen abonnement op de CL.
De nota ligt dus al in de prullenbak

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 13:07

Ik ben nooit lid van die club geweest.
Maar ik had er dan ook geen nota bij!