[SGW] Einde seizoen (winterstop) - wat doen jullie in de winter?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Einde seizoen (winterstop) - wat doen jullie in de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-10 10:11

Zoals elk jaar weer aan het eind van het seizoen een topic over de winterstop en hoe we die door gaan komen tot het nieuwe seizoen weer begint.

In tegenstelling tot andere jaren heb ik, ivm omstandigheden, dit jaar geen strakke plannen om het winterseizoen door te komen. Ik ga gewoon lekker rijden en genieten en zie wel wat de tijd ons brengt.

Wat gaan jullie doen? Veel wedstrijden rijden, dressuren/springen of krijgt je paard even welverdiende rust en pak je 'm later weer op om rustig op te trainen naar het nieuwe seizoen?

Barst los!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 12:25

IK ga afbouwen en wachten op het veulen wat begin april wordt verwacht :D Qua crossen hoop ik in W'werf weer van de partij te zijn.

Mijn andere project waar ik binnenkort mee hoop te kunnen beginnen is het aanschaffen van een vrachtwagen en die om (laten) bouwen naar paardenwagen.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 13:01

Ik heb dit jaar niet veel gecrosst, maar ga deze winter gebruiken om Anoes vooral veel te laten zien in de dressuur en het springen en daar meer ervaring samen in krijgen, zodat we hopelijk volgend jaar samen lekker naar de cross kunnen :D

Jipje gaat ook gewoon nog steeds lekker mee naar wedstrijd zolang hij aangeeft dat hij er nog schik in heeft ;)
Hier dus geen winterstop en we gaan dus gewoon lekker verder :P

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 13:07

Een beetje afhankelijk van het weer of ik een paar crosstrainingen meepak deze winter. I.i.g. staat 5 december een training gepland.
Verder hoop ik L1 te gaan starten en indoor BB te starten, zodat mijn paard (en ik) wat meer routine krijgen in het springen.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 13:13

Ik was van plan om Vero in November 3 weken rust te geven. Maar dat gaat nu niet door.. Ga haar nu lekker rustig laag oppakken en wil het springen verbeteren, dus wil vooral springwedstrijden gaan starten. Maar dan vooral pas volgend jaar. Eerst nu opbouwen en dan in december nog 1/ 2 keer op concours. Afhankelijk van hoe ze is.. Zoals ze nu is denk ik wel dat dat lukt. Ze wil graag weer weg, dat merk ik wel. :)

Hangt natuurlijk ook af van mijn pols en een eventuele operatie, maar dit is het plan. ;)

Snoekiej

Re: Einde seizoen (winterstop) - wat doen jullie in de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 14:27

Ik ben eigenlijk al een poosje in de winterstop :o
Ik hoop het dressuren weer op niveau terug te brengen, en misschien daar weer eens in starten als ik mijn wedstrijdspanning onder controle heb ;)
Springen wil ik vooral met lessen verbeteren, en mocht dit heel goed gaan wil ik wel eens B starten, maar dat komt er denk ik van de winter niet van.
Crossen wil ik in de winter weer een beetje oppakken, 5 december weer voor het eerst een training. Daar hebben we ook veel les in nodig, dus ik hoop iedere maand een keer een lesje te rijden.
En aangezien ik nu ein-de-lijk mijn E rijbewijs heb :D, wil ik van de winter ook nog lekker buiten blijven rijden (als het tenminste niet weer zo'n rotwinter wordt), een beetje galoptraining doen en lekker genieten :)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 15:56

Een winterstop doe ik ook niet aan, wij gaan ons voorlopig bezighouden met het springen en de dressuur en stilaan proberen om ons voor te bereiden voor het nieuwe seizoen in de M door middel van onder andere crosstrainingen en galoptraining.

We krijgt Bam het nu even een stukje rustiger, dat heeft hij wel verdiend :), dus tot en met december hebben we niet vaker dan om de week een wedstrijd gepland.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 16:18

ik heb afgelopen jaar helaas alleen w'bork, Vasse en Gorssel gereden. Deze winter ga ik hopelijk mijn punten bij elkaar dressuren voor de Z1 en mijn punten voor het Z bij elkaar springen. Vanaf maart ga ik weer trainen om op tijd klaar te zijn voor W'bork. Eerst maar eens zien hoe het weer is en of wij heel de winter door komen

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 16:21

ik ga me lekker richten op het dressuur en springen. Wel wil ik de indooroefencross bij beukers meerijden. In januari staat ons L springdebuut gepland :D

en ik hoop natuurlijk dat het weer een beetje meezit, aangezien we op stal alleen een buitenbak hebben. Wel heb ik de mogelijkheid om in een binnenbak af en toe te rijden.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 16:50

Pff, ik heb alweer een aantal grote wedstrijden opgegeven.

Op het moment ben ik een beetje klaar met de vos, dinsdag wordt er naar zijn gebit gekeken, volgens mij zit daar ook een deel van onze ruzie. Hij moet vanaf nu ook elke week minimaal 1x longeren. Wil hem graag na februari een keer Z starten en na 1 april wellicht eens ZZ. Hij gaat volgend jaar ook weg.

Ul die gaat hard aan de bak, die moet groeien in bespiering, galoptrainen zolang het kan 1x per week, ik wil voor het outdoorseizoen Z startgerechtigd springen zijn, en wellicht nog eens wat dressuren.

Startkaarten met Kino en Yoeri zijn afgemeld, die start ik ook niet meer. Misschien Yoeri nog een keertje springen. Yoeri wordt verkocht in het voorjaar en we willen bij Kino een veulentje fokken of Kino verkopen.

Meer rijd ik momenteel niet... Cola is terug naar de eigenaar.

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 18:17

L1 dressuur rijden en B springen. Ga mij lekker richten op de dressuur en het springen. En dan vanaf februari weer trainingen rijden.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 18:26

Door mijn dressuurdoel heb ik dit jaar ook weinig gecrosst, maar aankomend jaar hoop ik er weer te staan (met een iets betere voorbereiding). Verder heeft Fari nu al wedstrijdstop en heb ik haar behoorlijk teruggenomen in trainingsintenisiteit. Vanaf februari ongeveer wil ik haar weer meenemen op springconcours en ook dan de voorbereiding voor het aankomend jaar weer oppakken.

En wie weet mag mijn jonkie ook eens mee voor een beetje bb crossjes :d

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 18:48

Vooral springwedstrijden rijden en tussendoor af en toe een dressuurwedstrijdje. Daarnaast veel dressuurmatig trainen en om de week springles.

Als alles mee zit wil ik Capri M springen starten en Borex en Wendel L. We zien allemaal wel hoe het loopt. :)

MARKdeGROOT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 00:01

Ik ga me vooral richten op dressuur, dat moet echt verbeterd worden! Vanavond eerste keer L2 gestard (niet zo`n succes! Door wat ruiterfouten ) Maar wil eind winterseizoen M1 startgerechtigd zijn. En met springen mijn punten hebben voor de M. En krijg trainingen van de rabobank bij Tim en Martin Lips, dus ben benieuwd wat dat me gaat brengen! Maar wat het belangrijkste is, is dat we lekker gaan genieten deze winter en weinig stress!

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 10:50

Ice heeft lekker vakantie. Die wordt 4 keer in de week gereden, maar zal nauwlijks wedstrijden gaan lopen.
De andere twee gaan vollop aan de bak in de dressuur en het springen. Figo gaat voorbereid worden om volgend jaar de internationale overstap te maken en Ustokos gaat lekker springen en die zal waarschijnlijk verkocht worden. Hij vindt het springen superleuk en dat kan hij ook geweldig, maar helaas heeft hij het hart niet groot genoeg voor het hogere crosswerk.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 11:11

Nu hebben we sinds Hattem nog even geen wedstrijden gehad, gewoon even rust. 28 november weer een dressuurwedstrijdje als het goed is.
Dressuurmatig het niveau op peil krijgen en hopelijk richting de M2 van de winter.
Springen gaan we gewoon rustig mee verder.
In voorbereiding voor de crossen van volgend seizoen is het de bedoeling van de winter flink wat galoptrainingen te gaan doen.

Anoukss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 11:12

Ik ben druk met het afronden van mijn studie. Heb tot het einde van het jaar nog 1x B dressuur en 1 x B springen staan. We kijken in Januari 2011 wel weer verder. Kijk wel al weer er naar uit om weer te gaan crossen, aangezien ik Barchem heb moeten afzeggen en Bathmen niet door is gegaan :(

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 11:45

jipje_niekje schreef:
Ik heb dit jaar niet veel gecrosst, maar ga deze winter gebruiken om Anoes vooral veel te laten zien in de dressuur en het springen en daar meer ervaring samen in krijgen, zodat we hopelijk volgend jaar samen lekker naar de cross kunnen :D (knip)
Hier hetzelfde. Ik heb nog geen officiele cross gereden, maar hoop dat volgend jaar wel te kunnen. We gaan wat fanatieker dressuren om de basis echt goed bevestigd te hebben en gaan BB en B springwedstrijden starten.
Ik probeer zo lang mogelijk nog elke week naar het bos te gaan voor galop- en bostraining.
Ik ben afhankelijk van anderen, maar hoop deze winter ook nog een keer een crosstraining in Hernen te kunnen rijden.

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 11:56

Ik ben dit jaar pas begonnen met springen en crossen en heb er 5 crossen op zitten. Volgend jaar wil ik weer een aantal leuke crossen rijden en door naar het L. In voorbereiding daarop wil ik deze winter doortrainen zodat we zowel dressuur als springen lekker en met veel vertrouwen in het L rijden.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 14:25

Ik ga met beide paarden voornamelijk springen deze winter (op wedstrijden). Thuis gewoon lekker verder trainen in de dressuur en af en toe een wedstrijd dressuur, maar de focus ligt op de wedstrijden meer op het springen.
Bobo gaat kilometers maken in het B springen en met Sofie ga ik binnenkort de overstap maken naar het M springen. Eerst maar zien hoe dat gaat, voor ik andere plannen ga maken met haar ;).
Dressuur blijven we nog in de M1. Thuis loopt ze fijn en zou ze zeker een M2 proef kunnen lopen. Op wedstrijden komt het er nog niet helemaal uit.
Met Bobo wil ik lekker in het L1 rondrijden. Hij heeft pas net 1 x een dressuurwedstrijd gelopen.

Het is de bedoeling dat Chaam voor beide paarden weer de eerste cross gaat worden. Voor Bobo uberhaupt zijn eerste cross en voor Sofie wellicht haar L debuut.

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 15:39

Ik wil met Uk een paar puntjes in de Z1 proberen te rijden voor het eind van het jaar. :)
Ook wil ik graag nog L springen, we springen eigenlijk amper op concours.

Als we voor haar een goed plekje kunnen vinden waar ze mag blijven crossen gaat ze weg, maar anders gaan we volgend jaar lekker door crossen, dressuren en springen. :D
Wie weet nog M crossen. :o Als ik durf :Y)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 15:44

Ik ben nog iets vergeten, ik ga namelijk deze winter goed mijn best doen om ons crossterrein uit te breiden en uitdagendere hindernissen er op te zetten.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 15:55

Ik ben dit jaar slechts 1 oefencross gestart, maar mijn doel is om volgend jaar via wat BB-crossen toch B te gaan crossen.

Ik hoop van de winter nog wat crosslessen op Hernen te kunnen doen. Verder blijf ik regelmatig dressuren en hoop dit indoorseizoen de punten voor de M2 te halen. Ook ga ik nu regelmatiger een springwedstrijd meepakken, want een groter hart kweken in het springparcours heeft nog echt wat werk nodig

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 16:16

Ik heb dit jaar veel trainingen gevolgd en veel getraind. Waarvan 8 trainingen van Wout via SGW training Midden-Nederland. 2x met de club in Ermelo ben geweest en alles gesprongen op 2 dingen na. En ook nog 2x bij Alice Naber-Lozeman de oefencross gereden en als klap op de vuurpijl als laatst aan de tripalon in Toldijk mee gedaan, 70 cm en dit neigde aardig naar een B pony cross. Mooie vaste hindernissen en niet zoals in Bussloo en Laren. En was foutloos in de cross, natuurlijk ook in het springen want 70 cm is echt struikel hoogte voor ons. En de dresuur was bagger maar wat wil je als je paardje allemaal rennende paardjes ziet naast zijn dressuur ring, dan wil je mee rennen. :+ Toch nog 169 punten -2 omdat we de ring uit gingen.

En tussendoor veel dressuur- en springwedstrijden gehad. Waar ik inmiddels de standen B dressuur + 8 en B springen + 11 mee heb bereikt en waarschijnlijk ook het nieuwe jaar de L in ga met springen en ook druk bezig zijn om naar het L1 dressuur te kunnen gaan. Want meneer weet de B proeven helemaal uit het hoofd na 2 seizoenen. Ook hebben we 5 en 6 nov laten zien wat we konden op de indoorwedstrijd in Putten: Zilveren Cap. Ben 3e geworden in de finale met mijn BIG E pony tegen alle cat uit de klasse B. En het basisparcour stond al op dik 1 m/L hoogte en de barrage was verhoogd dus stond wel zeker op 1.10/M hoogte. Maar meneer gaat dan alleen maar beter springen want als laag staat wrm dan moeite doen op je voeten op te tillen en kan ik toch net zo goed lekker hard gaan :+ Dus eigenlijk zijn we toen aan het L en dat dan nog te bedenken dat ik in april begon met wedstrijden springen en toen bij hindernis 1 al uitgebeld was en elke wedstrijd 1 hindernis of 2 verder kwamen, dat we pas in juni voor het eerst dubbel foutloos rond kwamen en waar we dan nu zijn. Dus volgend jaar gaan we er helemaal tegen aan. en nu lekker veel springen en af en toe een keer een dressuur wedstrijdje.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 16:44

Jongens, dit is een SGW topic!!! Lees eerst de openingspost eens voor je domweg wat plaatst!