[WN] Kleine meisjes worden groot...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jaycee_

Kleine meisjes worden groot...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 10:43

De eerste foto's van mijn Quartermerrie onder het zadel.....

Afbeelding

Afbeelding

Ondertussen zijn we weer al enkele stapjes verder, ze leert enorm snel!

En nog enkele foto's van deze zomer:

Afbeelding

Afbeelding

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:56

Ik vind het een leuk dier.

En verder tja,... Geen geduld?

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:59

heb ik het nu goed voor dat dit paard nog maar 2.5 jaar oud is?

in dat geval zelfde vraag als luckystory...

aja, maar quarters zijn sterk dus dan kan het geen kwaad zeker? -O-

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:02

nog geen 3 jaar?

Ik vind het te jong, maar leuk paardje trouwens!

fresco1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:03

in de westernsport is het heel normaal dat de paarden worden ingereden bij 2,5 of het nu gezond is of niet

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 11:03

Meingen en keuzes verschillen. Voor die discussie is er een ander topic ;)

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:05

nou, lang niet bij iedereen! Het zal in sommige gevallen zo zijn ja, maar je hebt ook mensen uit "de westernsport" die dit niet doen hoor.. ;) Niet iedereen over 1 kam scheren he..

LaVieDivine

Re: Kleine meisjes worden groot...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:08

inderdaad. onze palomino zal niet op die leeftijd alvast zadelmak gemaakt worden; daar heb ik mijn veto op gesteld...
en dat het op sommige plaatsen gedaan wordt, wilt niets zeggen!
aderlatingen werden ook lang als een goede medische behandeling gezien en eternit (met asbest in) was een wondermateriaal... daar zijn we toch ook mooi op terug gekomen he...

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:13

Tja, wat verwacht je dan als je een topic als dit opent?
Dat we allemaal doen alsof onze neus bloedt?
En dat we allemaal roepen 'wat knap!' ?

Als je van dat dier houdt, waarom doe je dan zoiets?

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 11:19

kynshiri schreef:
aderlatingen werden ook lang als een goede medische behandeling gezien en eternit (met asbest in) was een wondermateriaal... daar zijn we toch ook mooi op terug gekomen he...

Wat heeft dat met deze foto's te maken? :?

Wij doen dit niet omdat het 'normaal' zou zijn, wel uit eigen keuze. De ene is er voor, de ander er tegen. Het zij zo ;)
Dit geldt trouwens niet enkel voor de westernsport. Ook sommige klassieke ruiters maken hun paarden zadelmak op 2 jaar, anderen op 3 of 4 jaar. Sommigen nog later. Geldt voor westernruiters ook. Het is een keuze die je maakt.
Als je daarover wil discussiëren, zie topic over de leeftijd van het zadelmak maken ;)

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:33

Ik vind dat het iedereen zijn eigen keuze is! Het paard moet er klaar voor zijn.. Lichamelijk maar ook geestelijk.. En als je hem al zo lang hebt, dan weet jij het het beste!! Veel succes met dit enorm leuke paardje!

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:34

Jaycee_ schreef:
kynshiri schreef:

Wat heeft dat met deze foto's te maken? :?

Wij doen dit niet omdat het 'normaal' zou zijn, wel uit eigen keuze. De ene is er voor, de ander er tegen. Het zij zo ;)
Dit geldt trouwens niet enkel voor de westernsport. Ook sommige klassieke ruiters maken hun paarden zadelmak op 2 jaar, anderen op 3 of 4 jaar. Sommigen nog later. Geldt voor westernruiters ook. Het is een keuze die je maakt.
Als je daarover wil discussiëren, zie topic over de leeftijd van het zadelmak maken ;)

Daar word mee bedoeld, dat je er hopelijk wel van terug komt dat je deze keuze nu maakt. Het is gewoon niet goed voor je paard, simpel als dat. Mensen kunnen nu denken er goed aan te doen, wat later bleek van deze middelen niet zo te zijn.

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:36

:) Mooi paardje, dat zeker! Ze ziet er ook lief uit, wie weet is het wel een draak? :') En het inrijden op deze leeftijd is natuurlijk je eigen keuze, aangezien je al zegt dat er voor die discussie een ander topic is heb je er vast goed over nagedacht :j .

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 11:39

Gelukkige zijn er ook nog leuke reacties, bedankt! :)

Dewii, ze is enorm braaf maar ze kan soms nogal een zuurpruim zijn, een echte merrie dus :D

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:10

Het ziet er niet verkeerd uit en ik ga ervan uit dat je weet waar je mee bezig bent, dus veel succes nog met het verder beleren :j Je hebt een prachtig paardje, wees er maar zuinig op ;) Wordt vast een toppertje :D

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:19

Hoi Jaycee, wat een prachtig paard zeg! Echt een plaatje!!! *D :~

Zelf ben ik nu ook bezig met een jonkie, die is nu 3,5 jaar en we zitten er sinds kort op.
Waarom beleer je deze eigenlijk eerder dan je andere paard? Die was toch 5 ofzo?
By the way: geen ondertoon lezen hierin ofzo hoor! Ben puur geïnteresseerd als 'mede-beleerder' :)
Ondertonen doe ik niet aan ;)

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 12:29

Ja dat klopt. Ik heb hem begin dit jaar gekocht. Hij was toen bijna 5 maar nog niet zadelmak. Vandaar dus dat hij met alles wat later is :)
Deze merrie zou ik graag showklaar hebben tegen 2012 zodat ze de futurity voor de 4 jarigen kan meelopen, hopelijk.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:33

Aha, vandaar de keuze. Thanks, ik was gewoon benieuwd.
Ze is in ieder geval prachtig!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:35

Ziet er ontspannen uit, maar ondanks dat ze heel snel leert, blijf ervoor waken dat je niet te hard gaat.
Wat de leeftijd betreft: er is een verschil tussen zadelmak maken en het ruitergewicht laten voelen, of meteen volledig aan het werk gaan.
Met 2,5 zadel en ruiter erop en sporadisch even 10 minuten aan het werk is een ander verhaal dan meteen urenlang trainen.

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:36

Allereerst mooi paardje zeg!

De keuze over de leeftijd van inrijden moet iedereen lekker zelf weten. En het ziet er op de fotos goed uit hoor! Ze lijkt alert maar verder wel ontspannen. Denk dat jullie een leuk team worden.

Succes en vooral veel plezier van je mooie paardje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:41

Wat een leuk paard zeg! Heb stiekem even de beebiefoto's in je profiel bekeken, ze is een prachtige jongedame geworden :)) Spannend hoor, dat je de Futurity mee wil gaan doen!

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 12:46

Cassidy, Da's waar, voorlopig blijft het bij zadelmak maken en een kleine basis. Telkens ongeveer een kwartiertje.
Deze winter en voorjaar kan ze nog even rusten en vanaf mei volgend jaar wordt ze verder getraind, als alles goed gaat natuurlijk.

Futurity is een leuk vooruitzicht, maar het hoeft niet per sé. Is ze klaar tegen dan én als ze het niveau aankan, dan is dat natuurlijk super. Is ze niet klaar, dan zal het geen drama zijn. Het is geen echt doel op zich, maar het zou leuk meegenomen zijn.

Bedankt voor de leuke reacties! *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 13:47

Moderatoropmerking:
Voor de discussie over de leeftijd van inrijden is er een topic elders op dit forum: [WN-AM] De leeftijd van het zadelmak maken
De discussie mag daar voortgezet worden, ik wil jullie verzoeken om deze in dit topic vanaf nu achterwege te laten. Alvast bedankt!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 16:06

Gaat lekker Jaycee. Lekkere merrie ook!

Wat een werk maken sommige mensen ervan zeg om er achter te komen hoe oud een paardje op een foto is! Zeker niks beters te doen??

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 16:11

hey wat leuk om foto's van haar te zien!

Ze is prachtig! ik hou van kleurtjes!

Is je andere merrie nog drachtig?