[SGW] SGW Hattem - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DyonS

SGW Hattem - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 19:21

Aangezien er al een heleboel ruiters vandaag gedressuurd hebben, ben ik benieuwd naar verslagen :D !

Hieronder volgt mijn verslagje:

De dressuur ging lekker, helaas heb ik mijn punten nog niet, maar dat zullen we morgen zien :D ! De cross ziet er goed uit, maar is een stuk makkelijker dan Barchem. De grond is hier en daar ook wat nat, hopelijk gaat het niet meer regen :=

Ik ben benieuwd ;) !

bvw

Re: SGW Hattem - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 21:41

voorlopige uitslag staat op de site! :D

Ik vond de bodem eigenlijk erg goed, alleen in de dressuur een beetje bagger maar de ringen zijn in elk geval verlegt!

Wiso en Frits deden het wel goed, mijn punten waren 190 en 198 dus ook wel leuke punten!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 22:48

Ik had 166 pnt gemiddeld :+ ik heb de dressuur veel te veel geforceerd in de trainingen. Hij liep super tot ik extra hard ging trainen voor het NK. Toen werd hij steeds dwars. Dat resulteerde dus ook in een gehaaste, onafgewerkte proef met een pony die krom liep en in galop bokte...

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 22:51

wiso en frits houden ook niet van dressuur, puur omdat ze het te moeilijk vinden... afwisseling is dan dus wel handig!
Is je moeder al weer beter? Of gaat Mathijs morgen weer mee :D

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 00:02

Netjes Dyon en BVW.

Balen Mirthe. Je moet ook niet ineens voor een NK extra gaan doen tijdens de training he ;). Gewoon rijden zoals je altijd doet.

Succes morgen allemaal! :)

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 12:34

Nou ik ben alweer terug, geen internet.. dus kan maar klein verslagje doen :P

Dressuur liep ontzettend in, hij was te heet en vervelend. Toch 168 punten.
Springen, SUPER lekker ! *D Foutloos tot laatste, de dubbel. 2 Weigeringen, goed boos geworden en bij 3de 'stop' toch overheen gekregen en dus een balk. Wel foutloos over B :j.
En Cross, 1 en 2 was even inkomen. Daarna super aanpakken weer, water ook geen probleem.. Helaas wel door miscommunicatie met hindernisrechter een 'weigering' (hij riep; ik stopte. Bleek niet voor mij). En daarna bij de opsprong + hindernis, liep ik vast. Het lukte hem niet. :n Hard niet, zacht niet, hij kwam steeds niet uit en kwam er niet over.

Maar al bij al, toch weer eindelijk 'Fjordy' gereden :))

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 13:00

Ik ben ook weer thuis, moest vanmorgen schrijven bij de stijljury bij de watercombinatie :j
Veel bokkers al tegengekomen, bvw helaas maar 1 keer voorbij zien komen, aangezien Wiso redelijk snel al uit de cross was. Frits ging daarentegen erg mooi :j wat een heerlijk paard heb je toch :j
Amber heb ik ook gezien, je ging ook erg vloeiend door de watercombinatie :j

Mirthe: ik heb je gemist := lag dat aan mij (zat ongeveer bij hindernis 9, maar was meer naar degene voor je aan het opletten :o )?
Ik heb niets gehoord van valpartijen, iemand?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 13:51

Er waren wel valpartijen. Oa iig 1 in het springen :o .
Ik had mijn dagen echt niet.

Niet zo gek dus dat je me hebt gemist Rox! Ik heb jou trouwens ook niet gezien toen ik nog ging verkennen. 9, welke sprong was dat?

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 14:00

Was jij degene die viel met springen? :oo dat hoorde ik van degene die voor je was, van die mensen rij ik een paard :j What happened?
Ik zat in de jeep midden op het veld bij de watercombinatie :j bij de stijl jury in bij de B paarden. L pony's ben ik toen gaan kijken bij het soepkraampje :D

En als Jetske hier straks nog komt: ik heb je lieve powny geaait :D wat een ontzettende lieve brave pony is dat op de trailer! En wat een mooie deken :j

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 14:21

Tsja, wat happened. Hij sprong 1 t/m 4 echt fijn. 4-5 was een lijntje, ik zag dat het niet goed uit zou komen dus ik gaf wat been bij. Imo een mooie afstand, maar hij slipte net weg toen hij af zou zetten. Ik dacht ik kan hem wel doordrukken, maar toen ging hij op zijn knieen. Toen zat ik op de glijbaan en toen lag in in de hindernis. Meno hoofdstel af. Had die er samen met een parcourshulp omgedaan, ondertussen gezellig gekletst. Toen ik het hoofdstel er eindelijk weer goed om had en weer opstapte bedankte die man mij zelfs voor het gezellige praatje :D .
Natuurlijk baal ik heel erg, vind het ook ronduit poedersuiker. Maar daar is niets aan te doen. Dit soort dingen gebeuren met dieren en dit is gewoon mijn jaar niet :+ .

Ringmeester springen keek wel heel verbaasd, ik kwam heel rustig de ring uit, rugnummerhouder af, mam gevraagd of die dat wilde regelen, en zei er achteraan "maar eigenlijk is het jouw schuld". Ringmeester keek heel grappig. Mam antwoord heel mooi terug "oke, het is eigenlijk mijn schuld" en die mevrouw keek nog verbaasder _O- .

Wel ga ik mijn hoefsmid er op aanspreken dat hij de propgaten echt verkeerd heeft gemaakt. Ik verlies al mijn proppen, ze vallen er zo uit. Gister na dressuur 5 kwijt, vandaag zat er nog maar 1 in na het springen zag ik bij de trailer. Ik draai ze zelfs al met afdichtingstape (!!) in.
Dan vind ik het ook niet heel gek dat hij gaat glijden.
En prompt hoor je allemaal mensen zeggen dat ze om de propgaten bij betreffende smid weg zijn gegaan. Dan heb ik echt geluk gehad in de 2 jaar dat hij mijn ijzers doet. Ging voor ijzers altijd naar een andere smid waar ik in 6/7 jaar nog nooit zoiets heb meegemaakt, anders ga ik daar weer gewoon heen.

Ik stond al bij de laatste hindernis te kijken 'Huh dat is Rox niet' :') .

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 14:31

Mistid balen zeg!!

Rest volgt nog :)

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 14:33

@ mistid, dat is vervelend, want schroeven had je op dit terrein echt wel nodig.
@ Amber, heb jou gezien met losspringen (valt natuurlijk ook wel op een fjord), jammer dat je bleef steken op 11, volgende keer beter.

@ bvw, ook fijn gesprongen en gecrossd?

Nou mijn dressuur gister ging niet echt goedpaardje begon het losrijden met fijn bokken. In de proef was het zo modderig dat ze onregelmatig liep in de hoeken en een paar keer weggleed (zaten ook fijne gaten in de ring).
Maar ze deed verder wel haar best. 180 punten vond ik dan ook erg tegenvallen.
We hadden een mooie stal gekregen bij een hele aardige familie in Hattem, dus paardje kon fijn overnachten. Cross gelopen en toch wel wat moeilijkheden gezien, dus best zenuwachtig.

Met springen was mevrouw weer fijn sterk maar sprong wel goed, maar een balk op hindernis 1 en ze stopte op 3 omdat het niet goed uitkwam, maar stapte er vervolgens nog doorheen. (ik was erg verbaasd dat ik verder mocht rijden, was al gaan stappen haha) En daarna pakte ze fijn aan, was toch nog binnen de tijd gelukkig.

Cross pakte ze niet heel fijn aan en mijn zenuwen, dus een stop op 5, 8a (stom klein boompje) en toen mijn grootste moeilijkheid de afsprong. Helaas twijfelde we en zette ze 1 pasje terug om het vervolgens netjes te doen, dus hier was ik eigenlijk heel tevreden mee, aangezien paard niet zulke fijne ervaringen met afsprongen heeft. En de laatste hindernissen pakte ze super aan.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 14:39

redflame jammer van je dresuur en springen, fijn dat je wel tevreden bent :)

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-10 15:29

bvw: netjes :D !
mistid: dat is wel balen, volgende keer beter :(:)
Amber: netjes ;) !
RedFlame: gelukkig dat de laatste hindernissen in de cross lekker gingen, toch nog een fijne afsluiter :)

Mijn verslagje:

Dressuur 180,5 pnt. Springen ging lekker, helaas 1 balkje op 8. De cross ging helemaal super, nergens twijfels en foutloos. Ik denk wel ong 5 seconden buiten de tijd, maar ik heb heerlijk gereden :D ! Op naar de indoors..

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 16:28

amber fijn dat je weer met een "fjordy'" hebt gereden! wel balen dat h11 niet lukte...
Mirthe wat vreselijk poedersuiker
RF, gelukkig wel rondgekomen en de afsprong gedaan!
DyonS, netjes! Had je nog prijs?

Rox ik ben inderdaad maar één keer voorbij gekomen ;(
Wiso sprong prima foutloos rond. In de cross starte ze super! Ging echt als een speer weg en over h1 en h2. Op h3 had ze het verstand bij de verkeerde sprong. Pas toen we voor dat kleine onnozele hindernisje stonden had ze door dat het de bedoeling was dat ze dáár over ging. Dat vond ze wel heel gek, volgens mij had ze de sprong nooit gezien dus toen stopte ze en *BOEM* daar lag ik! Hield alleen de teugels vast totdat het pennetje aan de uiteinde van mijn teugels mijn vinger open haalde. Bloeden als een rund dus gelukkig had de parcoursbouwer wiso voor mij meegenomen zodat ik naar de ehbo kon!
Daarna snel naar frits want zolang mijn vinger er nog aan zat zou ik rijden :+
Opzadelen was wat lastig maar rijden ging prima! Met het springen sprong Frits mooi foutloos rond, beloonde hem alleen iets te enthousiast met de verkeerde hand *au*
Cross deed hij voor zijn doen erg vlot, hij gaat steeds harder! Op de voerbak moest ik hem flink aanmoedigen maar uiteindelijk trok hij er zelf alweer opaf! Verder eigenlijk alles super gereden. Hoorde dat ik bij h10 nog werd aangemoedigt, zou alleen niet weten door wie (bokker???) De afsprong deed hij alsof het dagelijkse kost was :D
Uiteindelijk foutloos gecrosst met helaas wat tijdfouten. Wil hem niet gaan opjagen, laat hem maar in zijn eigen tempo lopen en plezier hebben! Door mijn goede dressuurscore nog wel een 8e plaats gehaald, Frits is heel blij met zijn roze lintje :D

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 16:40

Zat de stijljury bij het water? Daar moeten ze toch bij voorkeur juist niet zitten?

marliesje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 16:54

wij zijn ook weer thuis en de troep is weer opgeruimd.
leuke wedstrijd wel. niet echt goed gegaan maar volgende week weer een nieuwe poging.
weet iemand nog hoe de site hete waar de foto's opstaan ik dacht iets van digifoto??????

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-10 17:25

marliesje16 schreef:
wij zijn ook weer thuis en de troep is weer opgeruimd.
leuke wedstrijd wel. niet echt goed gegaan maar volgende week weer een nieuwe poging.
weet iemand nog hoe de site hete waar de foto's opstaan ik dacht iets van digifoto??????

http://www.digishots.nl , volgens mij staan de foto´s er nog niet op :)
Laatst bijgewerkt door DyonS op 30-10-10 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-10 17:27

bvw schreef:
amber fijn dat je weer met een "fjordy'" hebt gereden! wel balen dat h11 niet lukte...
Mirthe wat vreselijk poedersuiker
RF, gelukkig wel rondgekomen en de afsprong gedaan!
DyonS, netjes! Had je nog prijs?

Rox ik ben inderdaad maar één keer voorbij gekomen ;(
Wiso sprong prima foutloos rond. In de cross starte ze super! Ging echt als een speer weg en over h1 en h2. Op h3 had ze het verstand bij de verkeerde sprong. Pas toen we voor dat kleine onnozele hindernisje stonden had ze door dat het de bedoeling was dat ze dáár over ging. Dat vond ze wel heel gek, volgens mij had ze de sprong nooit gezien dus toen stopte ze en *BOEM* daar lag ik! Hield alleen de teugels vast totdat het pennetje aan de uiteinde van mijn teugels mijn vinger open haalde. Bloeden als een rund dus gelukkig had de parcoursbouwer wiso voor mij meegenomen zodat ik naar de ehbo kon!
Daarna snel naar frits want zolang mijn vinger er nog aan zat zou ik rijden :+
Opzadelen was wat lastig maar rijden ging prima! Met het springen sprong Frits mooi foutloos rond, beloonde hem alleen iets te enthousiast met de verkeerde hand *au*
Cross deed hij voor zijn doen erg vlot, hij gaat steeds harder! Op de voerbak moest ik hem flink aanmoedigen maar uiteindelijk trok hij er zelf alweer opaf! Verder eigenlijk alles super gereden. Hoorde dat ik bij h10 nog werd aangemoedigt, zou alleen niet weten door wie (bokker???) De afsprong deed hij alsof het dagelijkse kost was :D
Uiteindelijk foutloos gecrosst met helaas wat tijdfouten. Wil hem niet gaan opjagen, laat hem maar in zijn eigen tempo lopen en plezier hebben! Door mijn goede dressuurscore nog wel een 8e plaats gehaald, Frits is heel blij met zijn roze lintje :D

Ik weet niet of ik nog prijs had, denk het niet. Maar ik kijk vanavond wel even bij de uitslagen, ik denk dat ze de uitslagen er vanavond al wel opzetten. Ze waren met de dressuur van vrijdag ook heel snel :D

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 18:33

Dyon: super gereden, mooi resultaat! Weer 2 wp erbij!

Bianca: hoge dressuurpunten! Echt zonde dat je van Wiso viel, en ook nog eens zo gauw in de cross. Ach, heb je ook eens gebruik gemaakt van de EHBO :)) Gelukkig kon je met Frits nog wel starten, anders was het helemaal zuur. Gefeliciteerd met je prijs!

Mirthe: echt balen joh, we hoorden ineens KLANNNGG KEDENG!! en ik zo kijken, huuuuuuuuh dat is Mirthe! :oo wat raar dat die smid dat geen goede schroefgaten maakt... ik raak echt nóóit een prop kwijt.

Amber: Fijn dat je nu de cross mocht starten! Jammer dat 11 niet lukte, paardenafstand rijden is ook lastig...

RedFlame: De laatste hindernissen gingen iig fijn, dan krijgt je paard dus wel de smaak te pakken. Verder een net resultaat :j

Marlies: Jammer dat het niet goed ging, veel succes in Bathmen :)

En ik heb dus toch vandaag dressuur gedaan :)) Ging niet zo, 173. Springen een balkje, moest er wel erg aan rijden.

In de cross bij 1 vol in de ankers, bij 3 ook een stop. Bij de zig-zag kwam hij erg terug dus ik kon dat lijntje heel gemakkelijk rijden _O- Bij de waterbak een prachtige slinger gemaakt om de LM/Z hindernis want ik kreeg hem zo snel niet terug naar stap. Probleemloos door het water gestapt! :D De wijnvaten vond ie echt leuk, daar trok ie echt op aan. En toen waren we al gauw bij de afsprong, daar stopte hij. Maar hij bleef amper 5 seconden stil staan en toen sprong hij al! :D Dat was wel het laatste wat ik verwacht had, hij heeft er al een hekel aan en nu ook nog eens zo steil naar beneden, ik snap m'n paard echt niet :') Maar ik heb de cross dus uitgereden en ben heel tevreden! :D

Op stijl van de ene jury 6, 6, 6.5
En van de andere jury 8, 8, 8

In Diepenheim had ik vijf 6en en een 5, terwijl het daar echt lekker ging, hij was toen een stuk voorwaartser. En hier moest ik er behoorlijk aan rijden en dan krijg ik zulke cijfers... :+ volgens mij moet ik me er gewoon maar niks meer van aantrekken want ik kan er geen peil op trekken :+

taormina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 20:16

Scum schreef:
Zat de stijljury bij het water? Daar moeten ze toch bij voorkeur juist niet zitten?

De stijljury zat bij de hindernis na het water, de wijnvaten.Hij zag ze het water uitkomen op de wijnvaten en door het weiland weggaloperen en het aanrijden van de volgende hindernis.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 21:08

Amber: Fijn dat je toch weer hebt kunnen starten met Fjordy
Mistid: Balen zeg, ik zou volgende keer weer een andere smid nemen.
Redflame: Fijn dat je je paard toch hebt kunnen overtuigen op de afsprong.
Dyon: Mooi resultaat!
bvw: Gefeliciteerd met je prijd met Fits, bal;en van je val met Wiso en je hand :(:)
Charlot: Ik zie dat je mij er ook op hebt gezet, leuk!
Riannuh: Mooie stijlpunten!

Mijn verslag:
Dressuur liep onwijs in, moest na 10 min losrijden al de ring in, paard liep gelukkig braaf en netjes voorin de bak, alleen de bodem was echt drama aan de achterkant, paard reageerde nogal heftig en kwam al galloperend het wijken in := , 176 punten vielen me alles mee. Springen ging goed, paard gelukkig was niet bang om te glijden, moest hem een paar keer terug nemen omdat hij iets te gretig werd, helaas 1 balkje eraf getikt.

De cross ging fijn, paard was wat twijfelend op H1 maar toen had hij het spelletje al door en ging onwijs fijn over de rest van de hindernissen, 5 wilde ik als slangenvolte rijden, maar had mijn paard niet goed genoeg in de hand dus er 2x langsgeglipt, eerste keer inschattingsfout van mij en de tweede keer gewoon dom :o . Daarna heel fijn verder gecrosst, paard had vertrouwen, het holle pad ging super, ik vind afsprongen nog moeilijk maar Bam vloog over de hindernis 8-) , daarna de waterbak, goed teruggenomen voor de afloop en braaf erdoorheen. De rest van de cross eigenlijk ook gewoon super, afsprong op de heuvel kwam hij nog wel op terug maar sprong fijn en de cross fijn uitgereden.

Ondanks de twee weigeringen heb ik een stuk fijner gereden dan in Princenhage, paard voelde zo safe en ik kon hem ook beter ondersteunen (of op zijn minst niet in de weg zitten ;) ) , ik merk wel dat ik met nog wat meer lef van de heuvels en afsprongen moet, ik ben zelf nog iets te terughoudend. Paard was weer een koele kikker : hartslag voor de cross 56 en na de cross 64 :D .

Kortom: tevreden :) .

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 22:13

Wisselende verslagen zo te lezen. Voor de pech-hebbers :(:) , anderen: lekker gereden! Fijn!!

Mag je als de dressuur zo in loopt niet op je eigen tijd rijden? Schieten ze toch niets mee op als ze dat steeds verder in laten lopen?

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-10 22:23

charlot_s: Ik zie 2 foto´s van mezelf in je album staan :D ! Leuk hoor!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 23:56

charlot_s schreef:
Ik heb vandaag wat foto's geschoten.
Helaas werkte het weer alles behalve mee en bovendien moet ik nog heel veel leren.
Ik heb wat bokkers voorbij zien komen op een moment dat ik mijn fototoestel nog niet aan had,
of in een hoosbui, of ik heb er gewoon een prutfoto van gemaakt :+

Maar wieweet zitten er hier nog een paar bij, of iemand die je kent.

http://picasaweb.google.com/11437692650 ... WHattem10#

Ik had ook willen gaan om plaatjes te oefenen, maar had helaas toch andere dingen te doen vandaag :j Mag ik je een tip geven? Je sluitertijd is véél te lang wat je terugziet in onscherpe en bewogen foto's. Slecht weer en een donker bos zijn alles behalve mooie omstandigheden, maar je hebt op 'maar' 400 ISO geschoten, dit had omhoog gekund, eigenlijk gezien de omstandigheden zelfs gemoeten, en ik zie een diafragma van 4.5 ik weet niet welke lens je had en of die eventueel nog grote had gekund, zoja dan had daar beter voor kunnen kiezen :) Niet bedoelt om je af te kraken, maar gewoon als tips voor de volgende keer, je momenten zijn namelijk wel vaak erg mooi en dan is het jammer dat je foto's zo onscherp zijn als het beter kán. Soms is het gewoon zo donker dat er niet meer uit te halen valt, maar in dit geval had je in ieder geval met ISO nog wat kunnen doen :)