[WN] Vrijwilligerswerk in the USA!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

olivia90

Vrijwilligerswerk in the USA!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 11:59

Hallo allemaal,

Ik weet dat er ondertussen al verschillende topics zijn over werken op een ranch in Amerika.
Toch kan ik daar niet alle info uithalen die ik graag zou willen hebben :)

Ik zou in de zomervakantie van 2011 een maand op een ranch willen werken (tegen kost en inwoning) waar...
- ik niet tussen allemaal toeristen zit (dus geen dude/ guest ranch)
- ik mijn westernrijden kan verbeteren en zoveel mogelijk uren in het zadel doorbreng
- ik iets mee krijg van het cowboy leven
- ook nog iets gezelligs 's avonds te doen is

Ken je iemand of heb jezelf zo'n ervaring al achter de rug, please let me know!!

Groetjes!

troi

Re: Vrijwilligerswerk in the USA!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:09

Ik denk dat het knap lastig is om een gratis plek (=tegen kost en inwoning) te vinden tenzij je erg veel ervaring hebt met vee ed anders kost je nog aardig wat aan begeleiding namelijk. Maar hoop voor je dat ik het verkeerd heb.

olivia90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 18:52

Ja, ik begrijp wat je bedoeld.
Ik heb afgelopen jaar hetzelfde werk gedaan in Zuid Afrika.
Maar heel erg ervaren ben ik natuurlijk niet.
Kan het natuurlijk altijd proberen ;)

meikie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 21:41

Je kunt het weleens proberen op een zomerkamp waar ze met paarden werken. Daar zoeken ze altijd leiding en kun je vast wel terecht.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 18:32

Bij Apache Spirit Ranch in de USA kunnen ze meestal wel vrijwilligers gebruiken (mailen naar Yvonne Wilner ) http://www.apachespiritranch.com/ en hier bieden ze internships aan : http://dolphin1.net/network/dolphinsong/horses.htm en
http://www.lazyeranch.net/site/index.asp
Hier zou je het ook kunnen proberen (mail Simone, zij doet heel goed werk tegen horse slaughter in de USA)
http://www.respect4horses.com/ daar kun je echt goed werk doen als vrijwilligster
en je zou ook eens op yardandgroom.com kunnen kijken. Succes :)

edit link toegevoegd :)

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 08:31

Ik kan je wel een vakantie aanbieden waarbij je door mee te werken "geld" verdient wat wordt verrekend met het verblijf.
Dat kan aardig oplopen en daardoor kan je verblijf heel goedkoop worden.
Dan doe je wel mee met het "echte" werk, dus geen Dude ranches.
Overigens is een de zomervakantie niet de beste tijd daarvoor; in voor en najaar zijn de echte round ups ( nu dus!).
Kijk maar eens op mijn website.

Melanthe0396

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 15:47

Ik ga dit ook even volgen!
Ooit, of misschien binnekort, wil ik ook zoiets nog doen.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 15:52

Voor iemand die een half jaar weg wil/ kan zijn er ook nog andere mogelijkheden! Dan kan je tegen kost en inwoning helpen op een ranch met meer dan 60 paarden.

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:43

ElCid schreef:
Voor iemand die een half jaar weg wil/ kan zijn er ook nog andere mogelijkheden! Dan kan je tegen kost en inwoning helpen op een ranch met meer dan 60 paarden.

wie, wat, waar, hoe? :)

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:46

YouthReiner schreef:
ElCid schreef:

wie, wat, waar, hoe? :)

ik ben ook nieuwschierig :o

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 16:05

Het gaat om dit topic: [BEU] Vakantie? of gewoon even er een half/jaartje tussenuit

Er zijn al mensen heen geweest voor een try out periode, a.s. zondag gaan er weer 2 voor een periode van 6 weken. Dat zijn puur de try outs voor de westernvakanties die wij aanbieden en die doen we dus niet meer. Maar de mogelijkheid genoemd in bijgevoegd topic is er dus nog wel.

WillieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 22:38

ElCid schreef:
Het gaat om dit topic: [BEU] Vakantie? of gewoon even er een half/jaartje tussenuit

Er zijn al mensen heen geweest voor een try out periode, a.s. zondag gaan er weer 2 voor een periode van 6 weken. Dat zijn puur de try outs voor de westernvakanties die wij aanbieden en die doen we dus niet meer. Maar de mogelijkheid genoemd in bijgevoegd topic is er dus nog wel.

even in haken............................er is nog steeds de mogelijkheid om voor ranchwork in aanmerking te komen ,maar alleen voor langere periodes vanaf minimaal enkele maanden.
(en dat is dus geen vakantie,maar zo ervaart men het wel)
En inderdaad bieden we echte western/cattlework vakanties aan waar je dus iets van je verblijfskosten kunt terug verdienen als je inbreng daartoe recht geeft.(zie programma voorbeeld trailsend website)
Wij zijn dus geen Dude ranch ,maar echte working ranches.
Met regelmatig cattledrives en altijd iedere dag cattle work (alles te paard)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 11:42

Ik ben een van de personen van de Try Out van WillieB en het is me echt prima bevallen ;) Maar daar hadden we al over gePBt. Nogmaals, een echte aanrader :)

pinkrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 12:43

ik heb ook wel interesse gan eens even goed lezen! :P

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 13:42

De 2 personen die nu in Amerika zijn bevalt het ook heel erg goed; iedere dag paarden rijden en dan vallen ze ook nog met hun neus in de boter omdat ze mee mogen de World Show van de quarters in Oklahoma :o , je kan het slechter treffen!

Voor info over de vakanties: http://www.trailsend.nl/NL/western_outd ... /index.php

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:50

:oo Jeetje, ik ben echt benieuwd naar hun verslagen! Zitten ze ook op bokt ? :)

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 17:57

Dreamy schreef:
:oo Jeetje, ik ben echt benieuwd naar hun verslagen! Zitten ze ook op bokt ? :)

Ja, ik zal even vragen of ze hier wat willen plaatsen, als ze bij een computer met internet in de buurt komen ;)

moon14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 11:45

Een van de kids die nu is kansas zit is mijn zoon. Ze zijn er nu bijna 2 weken, maar kunnen helaas nog niks online plaatsen aan foto's ed omdat ze daar geen internet hebben. Heb ze telefonisch gesproken en ze hebben het heeel erg naar hun zin. Ze zitten nu op een paardenranch waar ze helpen met het rijden en inrijden van quarters. Ze hebben ook mogen proeven hoe het is om op een amerikaans kampioen please horse te rijden, die daar op stal staat. Verder is het de bedoeling dat ze ook nog mee gaan met een round up. En ja ze gaan idd mee naar de world show! We zijn echt niet jalours ofzo....

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 12:01

Bedankt moon14! Is in ieder geval al een aardige update van wat ze daar zoals doen :D

moon14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 12:48

zou willen dat ik meer wist, zit zelf ook met smart te wachten op foto's en verslagen, maar ja ze hebben daar geen internet. Zal arnoud de volgende keer dat hij belt nog verder uithoren :D
ben bang dat hij niet meer terug wil naar nl hahaha

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 12:53

moon14 schreef:
ben bang dat hij niet meer terug wil naar nl hahaha

Daar zou je wel een gelijk in kunnen hebben, als ik hem was zou ik het ook wel weten! ;)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 12:59

Ja, kijk maar uit moon14! Mijn ouders zijn mij straks ook weer 3 maanden kwijt, door mijn ervaring daar. :P Ik word nog regelmatig gebeld vanuit daar door een van de farmers, en deze kletst ook lekker met mijn ouders dus ze vinden het allemaal ook echt prima! Het is daar ook echt zo geweldig ;)

moon14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 13:30

dreamy, wat leuk, ga je daar dan ook weer voor 3 mnd naartoe dan?. Begreep ook al van arnoud dat het allemaal erg fijne mensen zijn daar!!! Arnoud wil over 1,5 jaar als hij klaar is met zn vwo, voor een jaar daar weer naartoe.
Denk trouwens als hij terug is dat onze paint er ook aan moet gaan geloven, hij zal de smaak daar wel te pakken hebben gekregen haha ;)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 13:52

moon14 schreef:
dreamy, wat leuk, ga je daar dan ook weer voor 3 mnd naartoe dan?. Begreep ook al van arnoud dat het allemaal erg fijne mensen zijn daar!!! Arnoud wil over 1,5 jaar als hij klaar is met zn vwo, voor een jaar daar weer naartoe.
Denk trouwens als hij terug is dat onze paint er ook aan moet gaan geloven, hij zal de smaak daar wel te pakken hebben gekregen haha ;)

Ja, ook naar die man waar hun voor trainen nu! :)
Ik was samen met m'n vriendin de eerste die de tryout deden, en toen hebben we bij die man een paard gereden voor een farmer en toen werd hij enthousiast of we weer terug wilden komen om te helpen met trainen etc. Wat nu dus jou zoon ook al blijkt te doen ;)
Dat was eerst nog niet! :P Dus wel fijn dat hij dat al kan doen! Ben daarom ook erg benieuwd naar de ervaringen, want dat ga ik dus ook doen! :)

Zie in mijn onderschrift een link naar mijn ervaring ;)

WillieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 03:44

Jahoor en ik kan jullie meedelen dat ze lekker gaan hier ,lekker met paardjes spelen ,gisteren een kalf helpen geboren worden nu weer naar de horse ranch (waar ze inderdaad geen internet hebben)Zaterdag mee naar een horse auction en volgende week round-up (cattledrive )
Ik weet dat ze heel veel fotoos maken en dat Ginger iets van een weblog heeft ,maar ze zijn zo druk dat ze al weer weg zijn naar een andere plek voor je er erg in hebt.
maar ik zal ze op hun hart drukken dat ze een update maken begin volgende week.