sorry een beetje off topic.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:Ik kan me (als moderater) natuurlijk hiermee gaan bemoeien en een 'vingertje' opsteken tegen Blaze (die gewoon wat frusty is omdat hij WEER niet aan een wedstrijd mee kan doen ), maar ik ga liever paardrijden. Trouwens sommigen hebben het al zo mooi gezegd... chapeau
maar ach, heb ik beetje voorpret) die je western wil beleren anders en op een andere leeftijd benaderen dan je dat bij een quarter zou doen??? Denk je dat iedere "westerman" ook met verschillende rassen die worden gebruikt in de westernsport (in mijn geval dus een arabier
) kan werken of moet je voor een arabier (voorbeeld) ook een "arabierenman" zijn...ik heb namelijk eens les gehad van iemand die totaal nis had met arabieren...(ook geen geduld...
) 
) weet altijd alles zo te vermelden dat ie op een of andere manier toch gelijk heeft/krijgt. Ook heel slim altijd zeggen dat het zijn mening is en dat ie niet beweert dat het ook ECHT zo is. En lekker op andermans tenen trappen
Vind het soms wel grappig hoe iedereen er zo leuk op in gaat. 
Het Western forum is er volgens mij alleen maar op voor uit gegaan...
In de meest recente Bit staat een artikel over wat een paard nog goed kan dragen zonder dat hij daardoor minder gaat lopen. Jeetje, een arabier kan maar 60 kg hebben (een grote stond er nog bij) Als het meer is dan dat zal je paard de grootste moeite krijgen om zijn rug nog rond te kunnen bollen. Duh....... Maar ja, voor een qh geldt 70 kg dus ik heb nog ff
hmmm...ach, Escala's eerste eigenaar woog denk ik toch zeker een kilo of 30 meer dan ik weeg...en ze is nog nooit behandeld voor rugklachten...
ik dat stuk idd gelezen...erg vaag...nou ja, ik heb 2 opties...of ik leg dat artikel lekker naast me neer of ik ga sparen voor een quarter...
Denk dat ik toch maar voor optie 1 ga...

Citaat:vraag: zou je een groene arabier (ben een beetje voorbarig, veulen is nog niet eens geboren...maar ach, heb ik beetje voorpret) die je western wil beleren anders en op een andere leeftijd benaderen dan je dat bij een quarter zou doen??? Denk je dat iedere "westerman" ook met verschillende rassen die worden gebruikt in de westernsport (in mijn geval dus een arabier
) kan werken of moet je voor een arabier (voorbeeld) ook een "arabierenman" zijn...ik heb namelijk eens les gehad van iemand die totaal nis had met arabieren...(ook geen geduld...
)
Citaat:Op 2001-08-02 00:42, schreef orri:
Blaze is overigens een man en ik vraag me af of zijn dochtertje ook rijd en zo ja of hij haar lesgeeft?
een vader zijn dochter lesgeven
) als ze leuk wil lessen rijd ze bij iemand anders,alsze weer iets MOET leren doet ze dat bij mij,en het eindigd altijd met een huil partij van haar
(ja ook mijn dochter heeft het niet makkelijk)maar ze wil dit zelf,heb haar vaak genoeg de vrije keuze gegeven,maar ze wil vooruit en dat kost bloed zweet en tranen zeker op een jong paard en zeker als je gewend bent op een automaat te rijden.(vorige paard 11 jaar zeeeerrrr goed getraind) 
moeder (ikke dus) omdat dat op de een of andere manier dus niet echt werkt.

! Ik vind ze vaak een stuk liever en een stuk makkelijker in omgang als je ze apart zet.
Maar ze moeten natuurlijk ook weer niet aan elkaar gaan klitten...
We zijn wel van plan om de veulens tegelijk af te spenen en ze dan voor een paar weken naar een boerderij een kilometer (ofzo) verderop te brengen...kunnen we er evengoed nog makkelijk naar toe, maar kunnen ze niet zo naar elkaar roepen vanuit naast elkaar liggende paddocks...en ik wil idd ook wel proberen om er zo snel mogelijk na de geboorte (liever nog tijdens!) bij te zijn om goed kennis te maken met het kleine wurm...
Maar geen veulenopfok dus...