Ik heb 2 paarden waarvan er eentje bejaard is (25) en officieel met pensioen en eentje waar ik een aantal keren per week op rijd.
Momenteel krijgt het rijdbare paard meer aandacht in de zin van 'buiten' komen.
"Buiten" is bij mij dus het erf af en het bos in (ze staan verder overdag altijd in de paddock).
Om het andere paard toch ook wat meer te gunnen zou ik er dus mee kunnen gaan wandelen.
Dat houdt echter in dat de achterblijver op stal moet omdat die zich anders zo druk maakt dat ie zich iets aandoet (is herstellende van een lange kreupelheid).
Het liefst neem ik ze dus beide tegelijk mee naar buiten; één onder het zadel, de ander aan de hand.
Handpaarden is geen optie; te drukke weg en hekken om open/dicht te doen wat met 2 paarden niet lukt.
Wat ik dus zoek is iemand die het leuk vind om eens per week een uurtje mee te gaan óf wandelend of óp een paard. Er zal meestal gestapt worden met hooguit een klein stukje een drafje, want mijn konditie is ook niet alles

Ik zoek dus geen echte bijrijder of poetspenny en meer als bovenstaande zit er echt niet in.
Denken jullie dat er animo is voor deze opzet en zou ik hier iemand een plezier mee kunnen doen ??
Edit: de reden dat ik het specifiek hier plaats is dus om iemand die niet méér kan (zoals gewoon rijden bij een manege oid) toch de mogelijkheid te geven nog eens op een paard te zitten. Ervan uitgaande dat men zijn eigen beperkingen kent.