Hulp gezocht; is een bijrijder/wandelaar een optie ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Hulp gezocht; is een bijrijder/wandelaar een optie ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 12:15

Mijn 'probleem' :
Ik heb 2 paarden waarvan er eentje bejaard is (25) en officieel met pensioen en eentje waar ik een aantal keren per week op rijd.
Momenteel krijgt het rijdbare paard meer aandacht in de zin van 'buiten' komen.
"Buiten" is bij mij dus het erf af en het bos in (ze staan verder overdag altijd in de paddock).
Om het andere paard toch ook wat meer te gunnen zou ik er dus mee kunnen gaan wandelen.
Dat houdt echter in dat de achterblijver op stal moet omdat die zich anders zo druk maakt dat ie zich iets aandoet (is herstellende van een lange kreupelheid).

Het liefst neem ik ze dus beide tegelijk mee naar buiten; één onder het zadel, de ander aan de hand.
Handpaarden is geen optie; te drukke weg en hekken om open/dicht te doen wat met 2 paarden niet lukt.

Wat ik dus zoek is iemand die het leuk vind om eens per week een uurtje mee te gaan óf wandelend of óp een paard. Er zal meestal gestapt worden met hooguit een klein stukje een drafje, want mijn konditie is ook niet alles :D

Ik zoek dus geen echte bijrijder of poetspenny en meer als bovenstaande zit er echt niet in.

Denken jullie dat er animo is voor deze opzet en zou ik hier iemand een plezier mee kunnen doen ??

Edit: de reden dat ik het specifiek hier plaats is dus om iemand die niet méér kan (zoals gewoon rijden bij een manege oid) toch de mogelijkheid te geven nog eens op een paard te zitten. Ervan uitgaande dat men zijn eigen beperkingen kent.

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 12:52

Ik heb ook twee paarden waarvan er ééntje alleen mag stappen. En ik heb een bijrijdster. Ze komt één keer per week. Zij gaat dan op mijn "goede" paard, en ik loop mee met mijn wandelpaard. Zo maken we dan een ritje van ong. 45 minuten tot een uurtje meestal.

Nou moet ik wel zeggen dat mijn wandelpaard in goede periodes ook met iemand op haar rug kan stappen.

Af en toe rijd ze in de bak op mijn goede paard, zodat ze ook eens wat meer kan dan stappen. Ze gaat nu al bijna een jaar één keer per week mee naar stal, en we zijn beiden hier erg blij mee.

quantana

Re: Hulp gezocht; is een bijrijder/wandelaar een optie ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 12:54

het is in ieder geval ook wel fijn voor je oudere paard dat die toch nog wat beweging krijgt :)

DreamAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 14:11

Ik denk dat je idd net als bovenstaande een combi kunt doen van bijv. iemand die meeloopt/rijdt op je fitte/oude paard en dat die jou verder kan helpen met verzorgen of evt. af en toe op het fitte paardje te rijden

ghost93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 07:34

DubbelDun schreef:
Mijn 'probleem' :
Ik heb 2 paarden waarvan er eentje bejaard is (25) en officieel met pensioen en eentje waar ik een aantal keren per week op rijd.
"Buiten" is bij mij dus het erf af en het bos in (ze staan verder overdag altijd in de paddock).
Om het andere paard toch ook wat meer te gunnen zou ik er dus mee kunnen gaan wandelen.
Dat houdt echter in dat de achterblijver op stal moet omdat die zich anders zo druk maakt dat ie zich iets aandoet (is herstellende van een lange kreupelheid).

Het liefst neem ik ze dus beide tegelijk mee naar buiten; één onder het zadel, de ander aan de hand.
Handpaarden is geen optie; te drukke weg en hekken om open/dicht te doen wat met 2 paarden niet lukt.

Wat ik dus zoek is iemand die het leuk vind om eens per week een uurtje mee te gaan óf wandelend of óp een paard. Er zal meestal gestapt worden met hooguit een klein stukje een drafje, want mijn konditie is ook niet alles :D

Ik zoek dus geen echte bijrijder of poetspenny en meer als bovenstaande zit er echt niet in.

Denken jullie dat er animo is voor deze opzet en zou ik hier iemand een plezier mee kunnen doen ??

Edit: de reden dat ik het specifiek hier plaats is dus om iemand die niet méér kan (zoals gewoon rijden bij een manege oid) toch de mogelijkheid te geven nog eens op een paard te zitten. Ervan uitgaande dat men zijn eigen beperkingen kent.

is jammer dat ik is ut saaie limburg woon anders wilde k je wel helpe

rosy1326

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 12:06

ik zou als ik jou was iemand zoeken, eerst jij er even bij, dan steeds rustig diegene alleen

ghost93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 22:23

rosy1326 schreef:
ik zou als ik jou was iemand zoeken, eerst jij er even bij, dan steeds rustig diegene alleen

OF NOg beter lekker same is ook gezellig wandelen

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 07:15

is wel fijn voor je oude paard om wat beweging te krijgen! naja niet dat ie dat niet krijgt..

fedor666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 17:42

ja dat kan

MilouLindsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 09:24

DubbelDun schreef:
Mijn 'probleem' :

Dat is een top idee.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 10:46

Het idee mag dan top zijn :) Blijkbaar is er hier niemand die ik er een plezier mee doe, want ik ben nog door niemand in die richting benaderd.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 10:49

Er was kort geleden een topic van mensen die liever wandelden, etc. met hun paarden dan reden, misschien zit daar iemand tussen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 10:54

ik vind het helemaal niet zo een slecht idee. als je iemand zoekt die 1 a 2x in de week mee gaat op een stap ritje, de bijrijder op het paard en jij naast het paard. de andere dagen kun je dan zelf op het paard rijden en kan het oudje gewoon rusten of een lekkere poetsbeurt krijgen! :)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 11:01

Jazeker is daar 'markt' voor.

Zelf ben ik ook zo'n bij-wandelaar (in ons geval bij-fietser) en ik ben ook gezelschapspassagier op de koets.

Waarom? Omdat de eigenaresse van een tinker liever niet hele verre tochten alleen maakt. Ze heeft geen bak oid, dus het enige dat ze kan is buitenrijden. Ik ga dus mee en we gaan om de beurt op de fiets en op het paard. Ook mennen doet ze liever niet alleen, dus ik ga ook als gezelschap mee op de kar.

Ook bij haar is het verder niets, alleen op afspraak op komen dagen, en voor praktisch gezelschap zorgen.

Bevalt ons beiden heel goed!

Lotteenzoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 21:42

goed idee!

HildeJVW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 20:29

Goed idee!!!

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 20:31

Mag ik vragen waar op de veluwe?
Het lijkt mij wel leuk om mee te wandelen ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 20:40

Je hebt een PB :)

Beverburcht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 20:00

Hier zou je zeker iemand voor kunnen vinden hoor! het lijkt me een mooie oplossing

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 20:12

Dat dacht ik ook, maar het topic loopt al haast 3 maanden en nog geen reactie wat iets gaat worden :)

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 10:02

Marktplaats al geprobeerd? Zo ben ik eraan gekomen.

Marike_Ylon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 09:09

ik denk ook dat je beter een advertentie op marktplaats kan zetten.
want veel mensen die zoiets zoeken kijken op marktplaats.

ik vind het wel de ideale oplossing ;)

Loes000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 23:51

Het lijkt mij een goed plan,
bij ons rijden behoorlijk wat meisjes die net een paar maandjes rijden ofzo, en toch al heel graag wat meer met paarden zouden doen.
die zouden zoiets geweldig vinden;)

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 20:01

Ik zou het een super idee vinden lekker gezellig, jammer dat ik niet in de buurt woon! :P

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 20:05

Het lijkt mij een leuk plan.
Spijtig dat het best ver is voor mij.