[SGW] Oefencross Wieringerwerf, verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Oefencross Wieringerwerf, verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-10 16:20

Ook uit deze uithoek van Nederland zullen de eerste deelnemers wel langzaamaan thuis komen...

Kom maar op met die verslagen!!

Merel_Claire

Re: Oefencross Wieringerwerf, verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 16:51

Ik deed mee met Whisper. Paardje is van iemand anders en is niet veel gewend. Ging boven verwachting erg goed. Instructierondje deed ze super braaf en de oefencross liep ze foutloos rond.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 16:57

Was het erg modderig in het bos?

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 17:05

Helemaal niet... Alleen op een van de bruggetjes ging mijn paard iets glijden.

Ik vond het echt zo supergaaf! Het was voor ons de allereerste keer oefencross. Wel al wat trainingen, maar alleen is toch anders :)

Ik vond het geluid van de hoeven en dan je eigen en je paard zijn ademhaling en dan ook nog het geluid van de regen echt geweldig!

Ik was nog wat onder de indruk op de tweede en derde hindernis dus had een weigering en langsloper, maar verder alles gedaan.

Ik had wel bijna een aanvaring met een boom omdat er ineens een bont ponietje voor me op het pad stapte (?) Beetje vaag, ik moest eromheen, toen onverwacht scherp draaien en toen rende hij wat door de teugel heen recht op een boom af. Hij herstelde redelijk snel, ik iets trager, maar het ging gelukkig goed.

Water gingen we lekker lomp in omdat ik wat heftig aanmoedigde toen hij wat twijfelde, dus we kwamen met een reuzesprong en harde plons het water in :D

Schoonheidsprijs hebben we niet verdiend, maar we hebben echt lol gehad. Ik heb wel vandaag geleerd dat mijn conditie stukken beter moet en springlessen om aan mijn houding te werken zal ook niet verkeerd zijn.

Super bedankt iedereen van de organisatie voor de inzet!

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 17:10

Ik ben vandaag mee geweest (als groom) met Isabelle (Beli @ bokt) en haar paard Amaretto, wat doet dat paard goed zijn best voor z'n baas! Super leuk om te zien en natuurlijk te helpen! Jammer van het weer, maar ach... Volgend jaar/seizoen ben ik ook van de partij met mijn paard!

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 17:14

Ook al een poosje terug, hebben alleen de training mee gereden. 4 jarige van m'n zusje reed voor het eerst een sgw training, ging hartstikke best ... die kan wel vaker mee :D
M'n eigen had het in het begin heeeeeeeeeeeeeeeel druk met onnodig druk doen :o Dus die begon halverwege de les 'n beetje moeheid te voelen, volgens mij :P (echte conditie moet weer ver weg komen na die maanden blessure) Ging op zich wel goed, moest alleen anders rijden (zit) dan ik gewend was tot nu toe en daar raakten we beide wat van ontregeld.

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 17:22

Ja ik vond het ook errug gaaf!!!
Heerlijk gereden. Met het oefenen vergat Amaretto te springen bij die riethindernis omdat hij naar het water keek toen gingen we een stukje op zijn knieën door.....

Bij het hele rondje was hij super braaf!
Ik reed hem op de 2de hindernis teveel terug dus toen stopte hij.

Bij die hooge boom aan het einde had ik ook bijna een aanvaring met een boom.

En de rietkraag weigerde Amaretto(logisch) dus die maar even overgeslagen. Voor een paard van 5 op zijn eerste oefencross deed hij het SUPER!!!!!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 17:28

Leuk dat het jullie allemaal tevreden zijn!
Stonden nog veel hindernissen of viel het tegen?

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 17:41

het meisje op het bonte ponietje was eraf gevallen. Ze was helemaal in tranen. Ik heb nog een klein stukje met haar mee gestapt en toen kwam er een man en heeft haar meegenomen van het rondje af. Ik kon toen weer verder rijden.

@Heleen: Ik vond sommige stukken wel erg drassig en glad. Gelukkig ging het allemaal goed. In het bos was het wel beter te doen.

@Noor: Is best leuk te doen. Viel niet erg tegen.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 17:52

Dat was volgens mij niet de bonte pony die Manic bedoelt. Die name namelijk een hindernis, ging stappen, toen kwam de voorganger van manic, en manic zelf. Niks geen tranen of vallen. En ik dacht dat dat een jongen was :D

Stond toen net bij de waterbak Beli, ik zag jullie strompelen. Had hij verder geen open knietjes?

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 17:55

Ik ben helaas niet geweest... mijn paard heeft 3 weken terug een schuiver gemaakt in een waterbak en is niet helemaal goed.

Volgend jaar nieuwe ronde, nieuwe kansen. :)

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 17:57

Ja een knietje open maar viel allemaal wel mee.... zet m staks online(staat op de film)

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 17:58

Het was een bonte met groene springschoenen, verder heb ik het niet meegekregen. Het is gelukkig allemaal verder ook goed gegaan.

Bij mij in het groepje was er ook een meisje van een bont ponietje afgevallen, al op de eerste oefenhindernis. Echt zo zielig. Hopelijk voelt ze zich weer beter.

Was die vierjarige toevallig een schimmeltje? Die zat bij mij in het groepje... Die deed het echt stoer :)

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 17:59

Dan is het een andere pony. Zo sneu was het!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 18:02

Schimpie was idd echt superstoer!

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 18:07

Ook hier heerlijk rondje gereden. Mijn paard was alleen met het instructierondje heel druk. Dus dat was geen geschikte traingingsvorm voor haar. Ze ging steeds door mijn rechterbeen heen helemaal scheef. En op een pad, aan het begin, lagen allemaal bomen aan de kant. Dat maakte haar niet uit. Ze ging gewoon met haar achterbenen op de bomen lopen }> . Of net voor de hindernis door de teugel springen.

Tijdens de oefencross was ze heel fijn. Dan is ze alleen en is het goed. Heerlijk rond gereden, geen gedraai en gedoe. Alles fijn aangepakt. Dus was super blij dat ze toen haar boevige gedrag van de instructie weer goed maakte. :D

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 18:16

Op welke plek zat je in de groep, Kylyco? Mijn merrie heeft daar ook wel last van. Als ik dan als eerste van de groep spring, is er niks aan de hand.

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 18:26

Ik had aangegeven dat ze niet alleen achter kon dus mocht als eerste. Maar dat was na de eerste hindernis al niet meer zo. En ik had geen zin om steeds gauw voor een ander te gaan. Ik rij liever fatsoenlijk aan dan dat ik al pal voor de hindernis moet beginnen. Dus heb het maar zo gelaten. Als ze als eerste ging was het wel oke.

Had trouwens wel een leuk groepje. Veel bokkers inderdaad En paarden die ook wel wouden dus weinig op onthoud.

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 18:58

Vivalajenida

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 19:48

Ik was met een valkje <3
Die was ook erg braaf voor d'r eerste oefencross .

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 20:12

Heb alleen de cross gereden, zonder instructie van te voren. Mocht lekker als 2e starten, dus gelukkig geen last van stoppers of plotseling opduikende ponietjes :D Deed de cross mee om weer wat crossritme te krijgen. Paard pakte goed aan, maar vond het nodig om voor het pietepeuterige hekje (tussen dubbelsprongheuveltje en rietkraag) te stoppen. _-:( Het kabouterje er onder bleef flink plagen, want pas na 3x aanrijden werd de sprong zeer aarzelend genomen. De rietkraag, waterbak en de hoge wal op ging weer in een vloeiende lijn. (zat een flink gat in de wal aan de rechterkant. Had er tijdens het verkennen een tak tegen aan gezet, zodat we er tijdens de cross weer even goed aan herrinnerd werden om een beetje links van het midden aan te houden :o .)

tijdens het uitstappen zaten heel veel mensen me aan te kijken... :? :o? bleek dat er een esdoornblad precies op de voor/bovenkant van mn cap zat (nieuwste capmode :D , voor een meer natuurlijke look)

@Heleen: Bodem was nog wel goed te doen, als je zonder stiften rijdt was het hier en daar best wel glibberig. Was zelf wel blij dak de grote stiften had ingedraaid.
Laatst bijgewerkt door reeskees op 07-08-10 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 20:15

@ Reeskees: bedoel je de opsprong na het water? Hebben ze die weer hersteld? Die zou ik morgen eigenlijk graag willen meenemen... Er zat zo'n eng gat in! Of bedoel je met hoge wal de bult voor het water?

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 20:17

_Noor schreef:
@ Reeskees: bedoel je de opsprong na het water? Hebben ze die weer hersteld? Die zou ik morgen eigenlijk graag willen meenemen... Er zat zo'n eng gat in! Of bedoel je met hoge wal de bult voor het water?

Die wal die direct na de waterbak komt (L facultatief/M/Z) Er zit aan de rechterkant een groot eng gat. We hebben daar met het verkennen een tak tegen aan gezet (beetje begrenzend ) zodat je wat makkelijker links vanhet midden de wal op kunt springen.
Laatst bijgewerkt door reeskees op 07-08-10 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 20:28

Kylyco schreef:
Ik had aangegeven dat ze niet alleen achter kon dus mocht als eerste. Maar dat was na de eerste hindernis al niet meer zo. En ik had geen zin om steeds gauw voor een ander te gaan. Ik rij liever fatsoenlijk aan dan dat ik al pal voor de hindernis moet beginnen. Dus heb het maar zo gelaten. Als ze als eerste ging was het wel oke.

Had trouwens wel een leuk groepje. Veel bokkers inderdaad En paarden die ook wel wouden dus weinig op onthoud.

Ik zat bij jou in het groepje! We hadden zeker een fijn groepje en wat waren de 2 pony's ook braaf.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 20:44

Dat stomme hekje vond Bandit de 1e keer dus ook niet leuk Ineke ... apart. Was ook de enigste waar die überhaupt op twijfelde :)

Ik vond het verrassend droog in het bos. Vorig jaar was het ook wat regenachtig weer in de week ervoor, dag zelf volgens mij niet meer .. maar toen was het in het bos een stuk natter. Had vandaag geen proppen in ... vond het wel wat spannend op dat gras (inrijden, dakje).

Ik had die wal bij het water ook wel willen doen :P
Mochten dit jaar wel de hoge wal in het bos doen :D

Vond dat er niet veel bijzonders dan vorig jaar stond met de oefencross. Is totaal niet representatief met de officiële cross iig :+