. Eclipse is feitelijk nog vrij groen omdat hij het overgrote deel van zijn bestaan een luizenleventje heeft mogen leiden
.Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Eclipse is feitelijk nog vrij groen omdat hij het overgrote deel van zijn bestaan een luizenleventje heeft mogen leiden
.
. Ik mag echt van geluk spreken dat Jan zo aardig is geweest (en nog steeds is) Eclipse te rijden en lekker kuikenmak te maken. Hij is de enige ruiter die aan wie ik Eclipse ook blind toevertrouw in het bos...
. Of eigenlijk 2 knappe mannen aan het werk in dat filmpje
.
Dit filmpje is gemaakt met de foon van Jan's vriendin.

XoNo schreef:Dé man uit Drenthe?!
Ziet er goed uit hoor, lekker ontspannen!
Ik vind Jan altijd een fijne, rustige ruiter om naar te kijken! Jammer dat hij niet meer zoveel showt!
Jan dé man die alles kan
. Hij heeft trouwens weer 2 erg leuke jonge paarden (een hele knappe gekocht in de US of A) dus ik vermoed zomaar dat hij wel weer in de showring gaat verschijnen...
Roosje1987 schreef:Zo! Dat ziet er nog eens ontspannen en professioneel uit zeg. Vaak ben ik huiverig voor dit soort filmpjes van paarden 'in training', je ziet toch vaak dingen die je niet wilt zien zal maar zeggen. Maar dit is echt super zeg. En je paard heeft een enorm lieve uitstraling. Ik HOU van zulk soort lieve, ontspannen, luisterende oortjes
. Ook een zeer verdiend kompliment imho, ik ben echt een zeikerd met mijn paardjes, maar Jan (en zijn -en mijn
- vriendin) vertrouw ik echt volkomen (hij mag ook met Eclipse het bos in, en dat zegt heel wat uit mijn mond). Ik heb zelden zo'n fijne, rustige en eerlijke ruiter meegemaakt en wrijf echt in mijn handjes dat ik hem heb leren kennen. Als mens is hij al even sympathiek, dus nog blijer ben ik dat mijn vriendin hem heeft leren kennen
.
), ik heb het echt getroffen met mijn eigen fokproductje
.
Binnenkort een filmpje van jou
. Maar ik ken mijn paardje wel goed genoeg om ontspanning in hem te herkennen. Mijn vertrouwen in deze ruiter is dusdanig groot dat ik ook zeker weet dat de dingen die hij doet een goede reden hebben (ik zal eens vragen of hij aanvulling heeft op mijn post
).
. storrum schreef:Even wat tegengas....![]()
Als ik het goed zie wordt dit paard met shanks gereden, en dan vind IK het er weer niet zo ontspannen uitzien...
Ik zie geen enkele keer dat het paard losgelaten wordt, met een shankbit rijdt je normaliter op 1 hand. Dan wordt ook verwacht dat het paard inmiddels op eigen benen kan lopen toch?
Dat je hem loslaat om te kijken hoe hij reageert en hem dan tijdelijk weer oppakt omdat zijn frame nog niet korrekt is kan ik me indenken.
Maar dat zie ik hier absoluut niet gebeuren..... ik zie een paard rondgalopperen dat kontinu - door de ruiters handen - in frame gehouden wordt.
Dus mijn vraag is, wáár zien jullie die ontspanning die ik blijkbaar niet zie ? Ik moet zeggen het is een wazig filmpje, dus misschien zie ik dingen niet of wel die jullie dan weer wel of niet zien...
thillie schreef:leuk filmpje. Ik vindt het er ook heel vriendelijk uitzien. En ja dat gezeur altijd over wel of niet shanks en dan wel of niet op 1 of 2 handen. Ik zie niet in hoe je moet corrigeren op 1 hand. Dus mischien uitleg??

storrum schreef:Even wat tegengas....![]()
Als ik het goed zie wordt dit paard met shanks gereden, en dan vind IK het er weer niet zo ontspannen uitzien...
Ik zie geen enkele keer dat het paard losgelaten wordt, met een shankbit rijdt je normaliter op 1 hand. Dan wordt ook verwacht dat het paard inmiddels op eigen benen kan lopen toch?
Dat je hem loslaat om te kijken hoe hij reageert en hem dan tijdelijk weer oppakt omdat zijn frame nog niet korrekt is kan ik me indenken.
Maar dat zie ik hier absoluut niet gebeuren..... ik zie een paard rondgalopperen dat kontinu - door de ruiters handen - in frame gehouden wordt.
Dus mijn vraag is, wáár zien jullie die ontspanning die ik blijkbaar niet zie ? Ik moet zeggen het is een wazig filmpje, dus misschien zie ik dingen niet of wel die jullie dan weer wel of niet zien...
.
.