[SGW] KNHS/KWPN Kampioenschap vijfjarige eventingpaarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Carmen85

KNHS/KWPN Kampioenschap vijfjarige eventingpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 09:21

Op maandag 16 augustus a.s. is tijdens de KWPN paardendagen 2010 voor de 2e keer het kampioenschap 5-jarige eventingpaarden.

Ik hoop dit weekend mijn laatste benodigde winstpunt bij elkaar te springen met Arany zodat we L-springen startgerechtigd zijn! En dan gaan we meedoen aan het kampioenschap!! We zijn dus enorm gebrand om dit weekend foutloos rond te springen! Lijkt me te gek om mee te doen in Ermelo. :D

We hebben inmiddels al wat oefencrossen gereden en een aantal crosslessen gehad, dus we gaan goed voorbereid richting Ermelo. Alleen de waterbak blijft spannend, maar de laatste paar x liep ze er ontspannen doorheen.

Wie heeft vorig jaar meegedaan aan het kampioenschap en kan mij vertellen of dit een beetje te doen was? Of heb je nog tips voor mij mbt de voorbereiding of de manier van rijden zoals de jury dat graag ziet.

En... Wie gaat er nog meer meedoen dit jaar?

TeeGee

Re: KNHS/KWPN Kampioenschap vijfjarige eventingpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 09:22

Vorig jaar mocht je te paard het terrein verkennen, iig je mocht al een keer door de waterbak.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 09:24

Ik had graag mee willen doen, maar mijn paard is een buitenlander. Peanutbutter heeft inmiddels haar 5-jarige teruggetrokken, omdat alle anderen veel meer ervaring hebben, terwijl haar paard meerdere L-crossen gelopen heeft.

Van horen zeggen stond er vorig jaar een behoorlijk dikke L-cross! Met alleen wat oefencrossen en crosstrainingen, zou ik niet mee doen eigenlijk! Welke oefencrossen heb je gereden?

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 10:15

Van anderen heb ik weer horen zeggen dat het inderdaad dik stond, maar wel te doen was. Vind het wel een prettig idee als je al een keer door de waterbak mag stappen, hoop dat het dit jaar ook mag!

Heel goed bedoeld, maar ik hoef geen advies of ik wel of niet mee moet gaan doen, die beslissing heb ik al genomen.

Waar heeft peanutbutter al een startlijst gezien dan? Die kan ik nergens vinden.

digo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 10:26

Vorig jaar mocht je het baantje rondom het veld verkennen met je paard en dan kon je gelijk even door de waterbak. Je kunt de baan in ermelo ook afhuren zodat je alvast dat baantje hebt gedaan incl waterbak en een keer over de heg de bak inspringen enz. Vorig jaar stond het zeker dik maar eigenlijk kwamen alle paarden wel zo rond.

Heb nog effe in je profiel gespiekt maar je bent toch al L startgerechtigd. Je bent met de schimmel Z springen geweest dan mag je alle paarden starten in het B of L. Dus ben je L startgerechtigd.

Succes Carmen!!!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:30

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:45

Ondanks dat ik vrij ben, ben ik helaas niet in de gelegenheid om te kijken. Merrie moet om 11.00 bij de kliniek zijn. Jammer, maar helaas.

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 12:17

digo schreef:
Vorig jaar mocht je het baantje rondom het veld verkennen met je paard en dan kon je gelijk even door de waterbak. Je kunt de baan in ermelo ook afhuren zodat je alvast dat baantje hebt gedaan incl waterbak en een keer over de heg de bak inspringen enz. Vorig jaar stond het zeker dik maar eigenlijk kwamen alle paarden wel zo rond.

Heb nog effe in je profiel gespiekt maar je bent toch al L startgerechtigd. Je bent met de schimmel Z springen geweest dan mag je alle paarden starten in het B of L. Dus ben je L startgerechtigd.

Succes Carmen!!!

Dank je wel! Ik ben zelf wel L startgerechtigd, maar m'n paard niet. We zijn als combinatie in het B begonnen omdat ze begin dit jaar echt nog niet L-klaar was. En als ik het vraagprogramma goed begrijp moet het paard L startgerechtigd zijn. Maar goed, ik heb dit weekend 3 parcoursen om 3 winstpunten bij elkaar te springen.... Ik ben HEEL hard aan het duimen dat het lukt.

@Simmie, thnx voor de lijsten!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 12:24

Je hebt met Manou Z gesprongen (volgens je profiel). Je vader springt er M mee, dus ga ik ervan uit dat Manou een paard is. Volgens bijlage 5 is een Z ruiter met een groen paard B/L startgerechtigd.
Ik weet alleen niet hoe het zit als je er al B parcoursen mee hebt gesprongen.
Ik wilde trouwens geen discussie opzwengelen van wel of niet meedoen. Geen idee hoe je daar bij komt.....
Veel succes!

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 12:31

he mootje! THNX

Ik bedoelde ook niet dat jij die discussie wilde aanhalen, maar meer in het algemeen om dat te voorkomen. Getypt komen dingen soms anders over dan ze bedoeld waren, handig is dat he ;-)

Maar klopt, ik had Arany inderdaad L mogen starten, maar ben begonnen in het B springen. De hoogste gezamenlijke klasse telt dan. Heel officieel bekeken ben ik nu met Arany niet L startgerechtigd, want heb 7 winstpunten in het B springen (uit 4 B-parcoursen voor puntentelling)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 12:36

Geldt bij het springen geen versnelde promotie Carmen? Ik weet dat niet uit mijn hoofd, maar dat zou zo maar kunnen?
Bij SGW is dat wel het geval. Zo mag ik, omdat ik M-SGW heb gereden, met elk paard versneld promoveren. Hoef dus vanuit de B niet de benodigde wp's te hebben om L te mogen starten.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 12:42

Haha, ok!
TS:
Citaat:
c. Indien de hoogst gemeenschappelijke klasse van ruiter en paard hoger is dan
de klasse waarin men als combinatie is opgenomen, mag men versneld promoveren
naar een hogere klasse die op grond van de inschalingstabellen (bijlagen)
is toegestaan zonder dat het minimale aantal winstpunten dat voor promotie
noodzakelijk is werd behaald.

Je hebt de WP's dus eigenlijk niet nodig :D

Even offtopic, Heb jij ook de jonge paarden rubriek van M'bergen gereden?

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 12:53

Waar tover je dat vandaan mootje?

Volgens mij geldt bij springen geen versnelde promotie...

Maar zit ff het regelement springen door te spitten en kom zowaar tot de ontdekking dat ik met een nieuw paard zelfs M mag starten! Als je kennelijk 2x M springen bent geweest met verschillende paarden mag je met alle nieuwe paarden zelf kiezen of je daar wilt beginnen. Dat is nieuw voor mij!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 12:55

Uhm, uit het springreglement en dan de eerste hit als je zoekt op 'versneld' _O-
Of anders:
Artikel 253 - Deelname aan springwedstrijden, Hors Concours starten, Scholingsrubrieken, Inschaling nieuwe combinaties, Promotie en Degradatie, 2C

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 12:56

hahaha ja ik zie het nu ook, lekker blond! Geen stress... haha ik mag gewoon meedoen dus!
Dan zal ik maar eens ff aanpassen dat ik zondag L ga springen, kan ze gelijk die hoogte oefenen :+

maar om nog ff te reageren, ik heb niet meegedaan met de jonge paardenrubrieken in maasbergen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 12:58

Dus wel versnelde promotie bij springen, zoals ik al zei. :D
Nou lekker Carmen, hoef je je daar niet druk om te maken! Kun je lekker je B-parcoursen springen zonder de push van "ik moet".

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 13:15

Nou inderdaad! Duidelijk toch de moeite waard om af en toe die regelementen eens goed door te kijken!
Gelijk in jubelstemming haha. Mijn vader (springjury notabene) wist dit zelfs niet!

En meteen een mailtje gestuurd om me op te geven voor 16 augustus. Dus om maar weer bij het topic terug te komen: Wie gaat er nog meer heen?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 13:16

IK, maar alleen om te kijken. Heb geen 5 jarige helaas.

digo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 13:49

Dat bedoelde ik dus!! Alice en dergelijk hebben ook echt nog geen L parcoursen gesprongen met die paarden!! Maar ze zijn wel L startgerechtigd!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 13:54

Simmie schreef:
IK, maar alleen om te kijken. Heb geen 5 jarige helaas.

Als alles mee zit mag ik over 6 jaar :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 13:55

Shame on you, dad _O-
Ik denk dat je verder geen starters hier op Bokt vind, of ze moeten wel heel erg anoniem zijn op het SGW gedeelte :D

digo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 13:59

Het springparcours staat trouwens wel gewoon op B hoogte hoor tenminste dat was vorig jaar zo. Alleen de crosshindernissen zijn best pittig. De terreinproef telt ook het zwaarst.

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 14:02

digo schreef:
Dat bedoelde ik dus!! Alice en dergelijk hebben ook echt nog geen L parcoursen gesprongen met die paarden!! Maar ze zijn wel L startgerechtigd!

nou, dan vind ik nu dat ik in het voordeel ben tov die ruiters omdat ik dan al wel L heb gesprongen met Arany :+ haha verder praat ik mezelf geen moed in hoor!

off topic maar had je in hoonhorst wel door dat ik het was die hoi tegen jou zei?

@gr_roos, over 6 jaar doe ik ook weer mee hahaha (zul je zien dat er een enorme koe van een veulen uitkomt....)

digo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:08

Carmen85 schreef:
nou, dan vind ik nu dat ik in het voordeel ben tov die ruiters omdat ik dan al wel L heb gesprongen met Arany :+ haha verder praat ik mezelf geen moed in hoor!

off topic maar had je in hoonhorst wel door dat ik het was die hoi tegen jou zei?

@gr_roos, over 6 jaar doe ik ook weer mee hahaha (zul je zien dat er een enorme koe van een veulen uitkomt....)

Ja dat had ik wel door hoor :D . Heb je ook nog een heel mooi rondje zien springen! Komt vast goed in Ermelo

digo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:09

De KNHS heeft er wel moeite gedaan om starts te krijgen. Ik had een paar weken geleden een brief gekregen omdat ik met een 5 jarige al SGW had gestart en dat ik dus mee kon doen in Ermelo omdat ik aan de voorwaarden voldeed.